LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sns participatiecertificaten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
wrienk
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:54

sns participatiecertificaten

Ongelezen bericht door wrienk »

In 2002 kocht ik sns participatiecertificaten, met National Academic als adviserende tussenpersoon, onder hun motto: voor de voorzichtige belegger. Dat het geen gewone obligaties waren maar een achtergestelde lening wist ik niet. Ik begreep dat ik er 10 jaar aan vast zat, maar niet dat de bank op de einddatum (16 juni 2012) niet verplicht was de participaties terug te kopen.
Op 17 okt 2011 heb ik SNS verzocht, gezien mijn leeftijd, de participaties op de einddatum terug te kopen. De bank antwooordde dat ik daarop niet behoef te rekenen.
Ik ben het slachtoffer van een verkeerde voorstelling van zaken.

Veluwebrouwerij
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 feb 2012 20:14

Re: sns participatiecertificaten

Ongelezen bericht door Veluwebrouwerij »

Ik vraag mij af of de informatie in het programma dat uitgezonden is wel volledig was.

Is het niet zo dat:
1. de zgn. eeuwigdurende lening als permanent kapitaal voor de buffers van de bank worden beschouwd? Met andere woorden is de status van de lening wel wat er gecommuniceerd is? Dwaling in het essentiële?
2. door de verslechterde situatie van de positie van de bank toestemming van de nederlandse bank en/of een andere toezichthouder nodig is om deze lening te kunnen aflossen? Zo ja, had dit niet vermeld moeten worden?

Welke waarde heeft theoretisch zo'n eeuwig durende lening? Is de contante waarde niet ontzettend laag? Wellicht kunt U dit eens uit laten rekenen als de marktrente 1%, 6% en 10% is.

arthur2000

Re: sns participatiecertificaten

Ongelezen bericht door arthur2000 »

De theoretische waarde ligt rond 70%.
Met andere woorden: voor €100 aan waardecertificaten kunt u zo'n €70 contant krijgen! Dus zeker niet waardeloos :!: :wink: :D

arthur2000

Re: sns participatiecertificaten

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Op de 'markt ' van SNS worden ze aangeboden tegen een koers van 103%.
Geen hond die dan koopt. :shock: :? :x :wink: :!: :idea: :arrow:

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: sns participatiecertificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

Hallo,
om goed op de hoogte te blijven van wat er allemaal gebeurt, kunt U het beste het grote eerste forum volgen wat over dit onderwerp geopend is en dat ook genoemd wordt op http://www.snsparticipaties.nl

Gesloten