LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Solvabiliteitsverklaring ABN-Amro bank...

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
jbnl100
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jun 2009 07:12

Solvabiliteitsverklaring ABN-Amro bank...

Ongelezen bericht door jbnl100 »

Vanwege immigratie moeten wij in het buitenland dus een nieuwe bankrekening openen.

Echter hiervoor hebben we wel een solvabiliteitsverklaring nodig van mijn huidige ABN-Amro bank in Nederland.
Zonder zo'n solvabiliteitsverklaring kan ik echt geen bankrekening openen in het buitenland!

Wat een waardeloze bank is dat hele ABN-Amro zooitje :( , slechter dan slecht kan niet en bovendien wel heel erg klantonvriendelijk, terwijl ze even vergeten dat ze ondertussen wel vreten van mijn geld, stelletje prutsers!

Stap wel over met al mijn verzekeringen, betaal- en spaarrekeningen naar een andere bank, eentje waar men wel zo'n solvabiliteitsverklaring wil afgeven.

Wat nu?... dan maar niet immigreren :(

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Solvabiliteitsverklaring ABN-Amro bank...

Ongelezen bericht door GJvdZ »

En waarom willen ze geen solvabiliteitsverklaring geven?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Solvabiliteitsverklaring ABN-Amro bank...

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

jbnl100 schreef:Vanwege immigratie moeten wij in het buitenland dus een nieuwe bankrekening openen.
Immigratie naar het buitenland, het moet niet gekker worden

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Solvabiliteitsverklaring ABN-Amro bank...

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste jbnl100,

Uw bericht over het aanvragen van een solvabiliteitsverklaring heb ik gelezen. Ik begrijp dat dit een lastige situatie voor uw is.

Uiteraard wil ik u graag verder helpen. Daarom zou ik graag van u horen op welke manier u de solvabiliteitsverklaring heeft aangevraagd en waarom u niet verder kon worden geholpen. Als u in een privébericht uw telefoonnummer doorgeeft en een datum en tijdstip dat wij u kunnen bereiken, neem ik telefonisch contact met u op.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Solvabiliteitsverklaring ABN-Amro bank...

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Leo The Emperor schreef:
jbnl100 schreef:Vanwege immigratie moeten wij in het buitenland dus een nieuwe bankrekening openen.
Immigratie naar het buitenland, het moet niet gekker worden
Haha, daar had ik helemaal overheen gelezen, maar het krijgt toch wel een beetje een "ik vertrek" gehalte....

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Solvabiliteitsverklaring ABN-Amro bank...

Ongelezen bericht door Guardian72 »

jbnl100 schreef:
Wat een waardeloze bank is dat hele ABN-Amro zooitje :( , slechter dan slecht kan niet en bovendien wel heel erg klantonvriendelijk, terwijl ze even vergeten dat ze ondertussen wel vreten van mijn geld, stelletje prutsers!
Hebben ze facebook en/of twitter?
Klaag daar eens - dat is openbaar, dus is (nog meer) reputatieschade.
Dan kunnen ze je vaak wel snel helpen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Solvabiliteitsverklaring ABN-Amro bank...

Ongelezen bericht door sjohie »

Guardian72 schreef:
jbnl100 schreef:
Wat een waardeloze bank is dat hele ABN-Amro zooitje :( , slechter dan slecht kan niet en bovendien wel heel erg klantonvriendelijk, terwijl ze even vergeten dat ze ondertussen wel vreten van mijn geld, stelletje prutsers!
Hebben ze facebook en/of twitter?
Klaag daar eens - dat is openbaar, dus is (nog meer) reputatieschade.
Dan kunnen ze je vaak wel snel helpen.
Er is al gereageerd hier door ze.. :wink: Maar als TS zo naar de bank communiceert als hier op het forum, snap ik wel dat het even duurt..

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Solvabiliteitsverklaring ABN-Amro bank...

Ongelezen bericht door Guardian72 »

sjohie schreef:
Er is al gereageerd hier door ze.. :wink: Maar als TS zo naar de bank communiceert als hier op het forum, snap ik wel dat het even duurt..
Da`s ook waar.
Maar, de banken behandelen hun klanten vaak als vuil, is mijn ervaring.
Zelfs met een hypotheek etc. geven ze te kort, onjuiste, of misleidende info - en moet je zelf er weer achteraan.. Dat TS dan minder diplomatiek reageert kan ik begrijpen.

De bank wil dat echter niet snappen - hun hele cultuur is zo, en ze willen/kunnen niet begrijpen dat ze de klant als klant moeten behandelen (er zijn gelukkig wel positieve uitzonderingen)

Gesloten