sparen en klein geld storten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Sjors1971
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 sep 2020 10:16

sparen en klein geld storten

Ongelezen bericht door Sjors1971 »

Beste Alle,

tja ik vond het best triest wat mijn vader me vertelde, hij spaart klein geld en eens in de zoveel tijd kan jij dit bij zijn bank storten.
maar nu dus niet meer en ik ben het een en ander voor hem wezen uitzoeken maar in heel Utrecht kan je dus nergens meer muntgeld storten, alleen nog bij de Gamma in Nieuwegein of Ijsselstein. Leuk voor de ouderen, die niet zo makkelijk daarheen kunnen!!!

Ik begrijp best dat banken zichzelf beschermen tegen plofkraak, maar dit gaat wel erg ver. wat vinden jullie.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: sparen en klein geld storten

Ongelezen bericht door scontra »

Waarom zou je muntgeld sparen i.p.v. bankbiljetten ?
Leg het muntgeld apart en als je voor bijv. 5 of 10 euro muntjes hebt dan verwissel je dit met (een) bankbiljet(ten) en geef je de muntjes weer uit.
Bankbiljetten kan je wel afstorten als je dat al zou willen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: sparen en klein geld storten

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Probeer eens bij (kleinere) winkels. Die hebben nu kosten om muntgeld te halen dus die zijn wellicht geïnteresseerd. Al zal dat ook lastiger worden want steeds meer winkels stappen over op elektronisch betalen, juist de kleinere winkels.

jonis
Berichten: 2758
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: sparen en klein geld storten

Ongelezen bericht door jonis »

Je kunt de spaarcenten ook omwisselen met het boodschappengeld, dan lever je het papiergeld bij de bank in. Als dat ook niet mogelijk is, dan bijvoorbeeld maandje geen boodschappengeld pinnen, kun je het uitgespaarde bedrag gewoon overboeken.

peter17111962
Berichten: 585
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: sparen en klein geld storten

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Maak zakjes van E 100,- en neem die mee naar de markt. De bakker, de warme kippenverkoper
etc zijn er heel erg blij mee. Die klagen hier altijd dat ze een groot tekort hebben aan muntgeld.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: sparen en klein geld storten

Ongelezen bericht door scontra »

Sjors1971 schreef:
07 nov 2021 10:44

Ik begrijp best dat banken zichzelf beschermen tegen plofkraak, maar dit gaat wel erg ver. wat vinden jullie.
In de flappentap zitten geen munten, dus dat kan niet de reden zijn dat er bij de bank geen muntgeld meer kan worden ingeleverd.
Het zal meer met de kosten te maken hebben !

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: sparen en klein geld storten

Ongelezen bericht door Sira »

Ik zie het probleem niet zo.
Lees dit eens door: https://financieel.infonu.nl/geld/59601 ... ngeld.html

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: sparen en klein geld storten

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

peter17111962 schreef:
07 nov 2021 10:56
Maak zakjes van E 100,- en neem die mee naar de markt. De bakker, de warme kippenverkoper
etc zijn er heel erg blij mee. Die klagen hier altijd dat ze een groot tekort hebben aan muntgeld.
Hier zie ik op de markt dat de meesten liever hebben dat je pint.

Lady1234
Berichten: 27176
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: sparen en klein geld storten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De winkels zijn echt gek op kleingeld. Natuurlijk wel op een rustig tijdstip, om de andere klanten niet te ergeren.

Bij een supermarktje waar ik weleens kom, hangt zelfs een briefje aan de kassa met een verzoek om muntgeld.

Sjors1971
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 sep 2020 10:16

Re: sparen en klein geld storten

Ongelezen bericht door Sjors1971 »

Hoi Alle,

bedankt voor de geboden adviezen, daarmee is mijn vader geholpen, dat ik hier niet zelf op ben gekomen

Gesloten