LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Triodos of ASN

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ruudhoogwerf
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2009 20:42

Triodos of ASN

Ongelezen bericht door ruudhoogwerf »

Bonussen voor wanprestaties en het geld van klanten ook nog eens in foute projecten investeren zoals kinderarbeid, klusterbommen en milieuonvriendelijke ondernemingen.
Inderdaad, hoogste tijd voor verandering!
Rekening opzeggen en allemaal naar degelijke banken overstappen met oog voor de toekomst en verantwoord bankieren, zoals de Triodos of ASN bank. Inderdaad, banken van en voor de wereld van morgen!

Alice12345
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 okt 2008 20:08

Re: Triodos of ASN

Ongelezen bericht door Alice12345 »

ASN is volledig dochter van de SNS-bank. En SNS is een gewone bank die gewoon investeert in projecten die geld opleveren (en zich dus niet veel aantrekt van kinderarbeid, onduurzaamheid, etc.). Dus denk dat je op zo'n manier voor Triodos moet kiezen...

Aangevuld: Heb zelf wel een spaarrekening bij de ASN-bank, simpelweg omdat mijn ouders dat toen ook hadden. Toen had ik nog niet van de Triodos gehoord...
Laatst gewijzigd door Alice12345 op 12 mar 2009 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: Triodos of ASN

Ongelezen bericht door Eneco klant »

Geknipt en geplakt uit het draadje over de ASN betaalrekening:

En wie zijn dan de aandeelhouders van Triodos? Ik noem er een paar: Delta Lloyd, Rabo, Friesland Bank, SNS Reaal. Triodos investeert geld van hun klanten ook in andere banken zoals ING en SNS. Maar ja, mijn voorkeur is ASN, natuurlijk...

Maar eigenlijk is dit een discussie die ik liever niet voer. ASN en Triodos of omgekeerd steken qua duurzaamheid en transparantie gewoon mijlenver uit boven alle andere banken in Nederland. Zelfs de naar eigen zeggen oh zo MVO Rabobank komt in de recent verschenen eerlijke bankwijzer www.eerlijkebankwijzer.nl niet best naar voren. Over de rest heb ik 't niet eens. Triodos en ASN-klanten kunnen beter de positieve kanten van duurzaam bankieren bij hun bank benadrukken, dan de geringe nadelen van elkaars banken (die ongetwijfeld altijd wel ergens te vinden zijn) uit te meten. Laat dat laatste maar aan de liefhebbers van de grootbanken of de firma flinkblijvenlenen.nl over. Als die liefhebbers er tenminste nog zijn.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Triodos of ASN

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Rekening opzeggen en allemaal naar degelijke banken overstappen met oog voor de toekomst en verantwoord bankieren, zoals de Triodos of ASN bank. Inderdaad, banken van en voor de wereld van morgen!
En dan, als de keuze ASN wordt, vooral niet geirriteerd raken als de aanvraag voor een rekening erg lang gaat duren, een flinke stapel papierwerk gaat vergen en de tarieven voor de verschillende diensten ook nog eens flink tegenvallen. Verder is het dan ook verstandig om alvast te wennen aan trage dienstverlening en valutering.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Triodos of ASN

Ongelezen bericht door rvkeuken »

wat een zuurpruim ben je toch.....
Gelukkig is er een groeiende groep tevreden gebruikers,
http://www.asnbank.nl/index.asp?NID=9476
hier alle info over valutering bij asn,
ze doen dit dus op zaterdagen.... en voor de rest niet.

bokkiem
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2009 12:10

Re: Triodos of ASN

Ongelezen bericht door bokkiem »

ASN en Triodos kan je wel op een "normaal" telefoonnummer bereiken zonder een kwartier in de wacht te staan en de medewerkers weten ook nog eens waar ze over praten. Ik heb gehoord dat ze door hun grote succes het nu wel erg druk hebben, dus het allemaal iets minder snel gaat dan eerder.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Triodos of ASN

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Wellicht een interessant draadje op een ander forum met betrekking tot de snelheid van dienstverlening van de ASN Bank
http://forum.spaarinformatie.nl/viewtop ... =16&t=1720

(het is zelfs buitengewoon moeilijk om een rekening op te zeggen)

Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: Triodos of ASN

Ongelezen bericht door Eneco klant »

Ha die Wim. Weer bedankt voor je altijd positieve bijdragen :( . Bij welke bank(en) zit jij eigenlijk? Dan zoek ik ook internet even af om daar iets negatiefs over te melden... Behalve dan als het Triodos is, want dat is net als ASN natuurlijk een prima bank!

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Triodos of ASN

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Ha die Wim. Weer bedankt voor je altijd positieve bijdragen Sad . Bij welke bank(en) zit jij eigenlijk? Dan zoek ik ook internet even af om daar iets negatiefs over te melden... Behalve dan als het Triodos is, want dat is net als ASN natuurlijk een prima bank!
Waar komt de behoefte vandaan om iedereen die iets minder positiefs opmerkt over ASN aan te vallen? Waar komt de behoefte vandaan om ASN te verdedigen?

Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: Triodos of ASN

Ongelezen bericht door Eneco klant »

Oké Wim, ik geef toe dat 't een soort Pavlovreactie van me geworden is. Ik ben nu al meer dan 20 jaar 'lid' van de ASN. Jawel, dat voelt veel meer als een 'lidmaatschap' van een maatschappelijke organisatie dan als klant van zomaar een bank. Dit forum bezoek ik nu zo'n jaar of 3 en ik ben er in die tijd veel onzin en vooroordelen op tegengekomen over duurzaam bankieren bij Triodos en vooral ASN. Daar reageer ik dan van harte op. Vooral op die stelselmatige onzin van jou. Mag dat alsjeblieft? Wat ik me dan ook afvraag is waarom jij altijd iets denigrerends of negatiefs moet opmerken over met name ASN? Waar komt toch die behoefte vandaan om altijd ASN aan te vallen...?

michael76
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 dec 2008 00:25

Re: Triodos of ASN

Ongelezen bericht door michael76 »

ASN is niets meer dan een slap aftreksel van SNS Bank. Hun betaalrekening stelt ook niets maar dan ook niets voor. Triodos Bank is een echte duurzame bank met een complete betaalrekening die aan het einde van 2009 ook een creditcard en Ideal gaat aanbieden.

Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: Triodos of ASN

Ongelezen bericht door Eneco klant »

Kijk, dat bedoel ik nou met die onzin en vooroordelen. Hoewel bovenstaande een wel erg domme reactie is...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Triodos of ASN

Ongelezen bericht door kweenie »

In mijn ogen is het vrij simpel (en misschien ook een beetje kort door de bocht). ASN is voor als je rendement belangrijk vindt, maar daarbij wel verantwoord wilt sparen en beleggen. Triodos is voor als je het verantwoorde belangrijker vindt, en vindt dat dat ook wel ten koste mag gaan van wat rendement.

Of, om even een rare vergelijking te maken, ASN is voor als je wel het comfort van een wasdroger wilt, maar dan kiest voor een zuinige A-klasse wasdroger, die misschien twee keer zo duur is. Triodos is voor als je het verbruik van een wasdroger sowieso verspilling vindt en dus geen wasdroger neemt.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Triodos of ASN

Ongelezen bericht door sprokkel »

Dan neem ik gewoon een wasdroger met het hoogste rendement.
Het millieu is meer een melkkoe geworden, als dat veranderd zal ik er eens overna denken.

michael76
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 dec 2008 00:25

Re: Triodos of ASN

Ongelezen bericht door michael76 »

Eneco klant Ik weet dat jij fan bent van ASN maar ik vertouw dat clubje gewoon niet. Zit veels te veel SNS in. Triodos is een onafhankelijke duurzame (ECHTE) bank en dat kan je van die zogenaamde ASN bank niet zeggen. Dat is mijn mening en blijft mijn mening. :wink:

Eneco klant
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:31

Re: Triodos of ASN

Ongelezen bericht door Eneco klant »

Goed Michael, jouw keuze is ook duidelijk. Nou moet je hier http://www.consumentenbond.nl/test/form ... ashbanner2 toch ook nog eens proberen te kiezen tussen Triodos en ASN...

Gesloten