LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT claimen bij Pieter Lakeman

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT claimen bij Pieter Lakeman

Ongelezen bericht door Pieter »

Orgineel persbericht

Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT bereiden claim voor op Pieter Lakeman

De Vereniging Payback en Beursklacht, die zich beide inzetten voor de belangen van vele honderden DSB-gedupeerden, bereiden een claim voor op de heer Pieter Lakeman die in een uitzending van het programma ‘Goedemorgen Nederland’ stelde dat DSB Bank ‘failliet moet’, waarbij hij tevens alle spaarders opriep om zo spoedig mogelijk hun geld veilig te stellen en weg te halen bij de DSB Bank. Dit zou ‘het beste’ zijn voor de gedupeerden.

Payback stelt dat de oproep van Lakeman geleid heeft tot een zogenoemde ‘bank run’. De klanten van de DSB Bank hebben binnen enkele dagen totaal van 622 miljoen euro opgenomen. De hierdoor ontstane problemen bij de DSB Bank hebben geleid tot het opleggen van een noodmaatregel. Al aan het begin van deze week werd duidelijk dat er geen redden meer aan was, waarop de bank vandaag failliet werd verklaard.

De kans is zeer groot dat de gedupeerden, leden van onze vereniging Payback, achter het net vissen omdat de opbrengst van de faillissementboedel met velen moet worden gedeeld. Extra zuur voor de aangeslotenen van Payback en Beursklacht, aangezien er al op 2 oktober 2009 een raamwerk voor het schikkingstraject met de DSB Bank werd bereikt.

Voor de gedupeerde leden van de vereniging Payback diende de regeling alleen nog goedgekeurd te worden door de raad van bestuur van de bank. De regeling kwam in grote lijnen erop neer dat een financiële tegemoetkoming per dossier in het verschiet lag. Door het faillissement zal er waarschijnlijk geen tegemoetkoming zijn in de financiële schade en dit zal tot gevolg hebben dat de claim bij de curator komt te liggen die hooguit leidt tot kwijtschelding van de restschuld op de effectenleaseproducten.

Het faillissement heeft dan ook ernstige gevolgen voor de schadeclaims van de gedupeerden: De procedures worden extra gecompliceerd. Payback en Beursklacht zullen de procedures onderzoeken om deze alsnog tot een goed einde te brengen, want DSB is als bank en als tussenpersoon aansprakelijk voor alle verkochte producten. Per product en per aanbieder zal nu een individuele procedure gestart moeten worden om ook op hen de schade van de 80 procent provisie te verhalen.

De claim wordt voorbereid door advocaat Patrick Aan de Kerk van Fides Advocaten te Groesbeek. Deze is, net als de vereniging Payback, van mening dat de stichting Hypotheekleed en Pieter Lakeman zijn aan te spreken tot vergoeding van de door de gedupeerden geleden schade als gevolg van het door de uitspraken veroorzaakte faillissement van de bank.

Payback stelt voorts dat wat Lakeman in de uitzending heeft aangegeven verwijtbaar is en dat hij wist dat zijn oproep een faillissement tot gevolg zou hebben en dat dit ook zijn uitdrukkelijke bedoeling was.

De DSB Bank kampte al lange tijd met imagoschade als gevolg van de vele tegen haar ingediende schadeclaims. De situatie van vlak voor de uitspraken van Lakeman was dermate precair dat Lakeman daarnaast wist dat een oproep zoals hij deze heeft gedaan, zou leiden tot het faillissement van de DSB Bank. Een publieke persoon als Lakeman met veel autoriteit op het gebied van schadeclaims had beter moeten weten.

De door Lakeman op 14 oktober 2009 gegeven spijtbetuiging is te laat, aldus de advocaat.

Verder worden de mogelijkheden onderzocht om ook andere verantwoordelijken van het faillissement aan te spreken tot vergoeding van de schade. Hierbij valt te denken aan verantwoordelijke bestuurder(s). Payback en Beursklacht vinden dat het gebrek aan toezicht door het AFM, de DNB, alsook de rol van Minister Bos mogelijk ook tot verdere claims zullen leiden.

De vereniging Payback vertegenwoordigt met haar ledenbestand van 1.800 leden 250 gedupeerden met DSB producten zoals overkreditering in kredietverlening, koopsompolissen, woekerpolissen en restschuldproducten waarmee een restschuld is of nog kan ontstaan. Nog steeds kunnen niet aangesloten gedupeerden zich als lid aanmelden en zich aansluiten voor de te voeren procedures .


Voor de redactie:
Contact: [email protected]

Vereniging Payback

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT claimen bij Pieter Lakeman

Ongelezen bericht door Consumentt »

Lakeman mag van mij gefileerd worden, maar of dat dan door die Payback figuren moet gebeuren :?:

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT claimen bij Pieter Lakeman

Ongelezen bericht door bokito74 »

Lakeman heeft inderdaad paniek gezaaid maar of ie daar voor verantwoordelijk gehouden kan worden valt te bezien.

1 heeft hij verder niks met de DSB te maken maar hij kondigde alleen aan wat er al aan zat te komen.
NL dat het falliet ging, dat iedereen dan meteen gaat hamsteren is begrijpelijk maar daar kan je hem niet op pakken.

Als pietje morgen tegen jantje zegt je krijgt 1200 euro als jij in het water springt is niet pietje schuldig maar jantje want die doet het zelf.

Buiten dat de politiek is hier net zo schuldig aan, dat dit eens fout moest gaan was jaren geleden al bekend maar ja zoals zovelen kijkt iedereen naar de RENTE en niet naar de rest.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT claimen bij Pieter Lakeman

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Als er iemand moet bloeden: Scheringa, de VVD kliek, Zalm, SCheringa clan, OR

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT claimen bij Pieter Lakeman

Ongelezen bericht door Noble »

Amsterdam_Atlanta schreef:Als er iemand moet bloeden: Scheringa, de VVD kliek, Zalm, SCheringa clan, OR
ik krijg steeds meer het bewijs dat jij wel degelijk óók de dupe bent van de DSB neergang.

Liep je eerst nog te verkondigen dat ook: DNB, AFM niet "deugen" (zacht uitgedrukt)
ga je nu steeds meer op de IK HAAT toer.... dan kan ik eigenlijk maar één conclusie trekken... dat jij je ervoor schaamt.

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT claimen bij Pieter Lakeman

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Tuurlijk DBN, AFM ook. Maar volgens mij ben jij niet objectief om te zien of te snappen wat er echt is gebeurd. Wir zit/zat er bij AFM .... wie toen bij Financien .... Wie bij DSB.
Als je een rechtzaak ingaat moet je stelling nemen.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT claimen bij Pieter Lakeman

Ongelezen bericht door Noble »

Ik ben geen "gedupeerde" ik heb alleen wat ongemak gehad.

Zodoende kan ik dit hele DSB circus van een afstandje bekijken,
en dan valt mij jouw reacties op die nogal wisselen in wie jij in de beklaagdenbank wilt hebben.
SPONTAAN vergeet je ineens schuldigen "op te roepen" :mrgreen: :mrgreen:

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT claimen bij Pieter Lakeman

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Wie zouden dan volgens jou moeten worden opgeroepen. Graag argumentatie.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT claimen bij Pieter Lakeman

Ongelezen bericht door rvkeuken »

duidelijk de samenleving....
Zie nu ook weer nieuwe aasgieren, de vereniging payback, niet te beroerd om via het radarforum te spammen.... Het is iedereen zijn schuld, dus die zullen wel even ter verantwoording geroepen worden, door mensen die geld ruiken.

Ik heb het idee, dat de rollen net zo goed omgedraait hadden kunnen zijn, pieter van payback, of pietje of hendrickx of bartels of... hadden net zo goed op de positie van scheringa kunnen staan, en scheringa op hun positie, je vindt ze waar er 'makkelijk'geld te halen is, ze beroven dezelfde groepen....

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT claimen bij Pieter Lakeman

Ongelezen bericht door Consumentt »

rvkeuken schreef:Ik heb het idee, dat de rollen net zo goed omgedraait hadden kunnen zijn, pieter van payback, of pietje of hendrickx of bartels of... hadden net zo goed op de positie van scheringa kunnen staan, en scheringa op hun positie, je vindt ze waar er 'makkelijk'geld te halen is, ze beroven dezelfde groepen....
Als een bus, zo goed dit klopt :wink:

En voeg er dan aan toe de mensen die zichzelf graag in het nieuws zien en daardoor het gevoel voor realiteit kwijt zijn:
P Lakeman, J Hendrickx, A Hertsenberg, Forum Piet

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT claimen bij Pieter Lakeman

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

consumentt, now we are talking.
Wel een prachtige reality soap

Altijd wat anders
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 sep 2009 14:22

Re: Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT claimen bij Pieter Lakeman

Ongelezen bericht door Altijd wat anders »

Zeker een soap! Ik denk er over een stichting werkleed in het leven te gaan roepen voor een claim naar alle partijen die een rol speelden wegens gederfde inkomsten omdat dit me van mijn werk hield. :)

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT claimen bij Pieter Lakeman

Ongelezen bericht door Noble »

Altijd wat anders schreef: gederfde inkomsten omdat dit me van mijn werk hield. :)
laat ik eens raden, ze dwongen je .... je wist niet wat je deed... :roll:

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT claimen bij Pieter Lakeman

Ongelezen bericht door Piet »

Payback/Beursklacht legt het eigen falen neer bij een ander.
Al vanaf 2005 heeft Payback vele DSB gedupeerden met een Hollands Welvaren Select aandelenlease contract doorgestuurd naar Beursklacht.
Beursklacht heeft vervolgens het geld geïnd en daarna brieven gestuurd naar DSB.
Verder niets….
Zij hebben geen rechtszaak aangespannen en hun klanten aan het lijntje gehouden.
Begin 2008 zijn er voorbeelduitspraken gedaan door de rechtbank Alkmaar, waardoor Beursklacht per klant kon berekenen wat procederen zou opleveren.
Beursklacht heeft, volgens vele klanten die dit hebben gemeld aan ons, niets gedaan en gewoon een afwachtende houding aangenomen in de hoop dat DSB tot een schikking zou komen met hun klanten.
En dit terwijl al veel klanten b.v. grifiie geld hebben betaald aan Beursklacht zonder dat er een rechtszaak was aangespannen.
De afwachtende houding van Beursklacht en het nu failliet zijn van DSB zijn de oorzaak dat de klanten van Beursklacht nu overal naast grijpen.
Nogmaals, als Beursklacht begin 2008, na de voorbeelduitspraken van de rechtbank Alkmaar, rechtszaken had aangespannen, dan waren er allang uitspraken geweest, c.q. schikkingen met DSB.
Nu zijn de klanten van Beursklacht niet alleen het slachtoffer van DSB, maar ook nog eens van Beursklacht/Payback.

Groeten,
Piet

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT claimen bij Pieter Lakeman

Ongelezen bericht door Consumentt »

Piet schreef:Nu zijn de klanten van Beursklacht niet alleen het slachtoffer van DSB, maar ook nog eens van Beursklacht/Payback.

Groeten,
Piet
Zie enkele posts terug. Je loopt steeds achter Pietje.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT claimen bij Pieter Lakeman

Ongelezen bericht door Noble »

Amsterdam_Atlanta schreef:Wie zouden dan volgens jou moeten worden opgeroepen. Graag argumentatie.
ja hallo.... lees gewoon even mijn reacties...
er staan er genoeg... en ook in de jouwe stonden meer "daders". :roll:

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT claimen bij Pieter Lakeman

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Payback en Beursklacht zijn waarschijnlijk niet de enigen die een claim aan het voorbereiden zijn tegen Lakemann. http://www2.lakemanleed.nl/ is daar ook al mee bezig en misschien Wellink ook wel, of is de laatste een strafzaak aan het voorbereiden tegen Lakemann.

Ik las vandaag dat het ministerie van Financiën in de DSB Bank-zaak verkent wat de juridische mogelijkheden zijn van het algemeen verbindend verklaren van een schadevergoeding voor alle klanten. Er is dus weer een soort Duisenberg regeling in de maak en ik ben benieuwd of andere banken er dan mee weg kunnen komen.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT claimen bij Pieter Lakeman

Ongelezen bericht door Noble »

en ik ben benieuwd of andere banken er dan mee weg kunnen komen.
nou, dát kan je gerust aan onze politiek overlaten....

die zijn nu al druk bezig hoe dat weg te moffelen
en UIT het diepgaande (uche,uche... :x ) onderzoek te laten..

Amsterdam_Atlanta
Berichten: 326
Lid geworden op: 06 okt 2009 11:27

Re: Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT claimen bij Pieter Lakeman

Ongelezen bericht door Amsterdam_Atlanta »

Klopt die grote banken/verzekeraars hebben het onheil ook over zichzelf heen geroepen. Wat DSB in NL deed, deden de grote banken in de wereld en dan met name in VS. Dat zieliege geroep over complexe producten liegen ze. Ze wisten het, deden het, omdat volgens hun iedereen het deed en het belangrijkste hun BONUS.
Schandalig dat pensioenhouders de prijs hiervoor meoetn betalen.

debeurd
Berichten: 106
Lid geworden op: 09 okt 2008 03:19

Re: Vereniging PAYBACK en BEURSKLACHT claimen bij Pieter Lakeman

Ongelezen bericht door debeurd »

hahahha

heb je ze weer hoor, die idioten vd stichting payback.
stel kwalletjes

Gesloten