Volgorde tenaamstelling bankafschrift

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Karnij
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2023 09:11

Volgorde tenaamstelling bankafschrift

Ongelezen bericht door Karnij »

Al zo'n 50 jaar heb ik een bankrekening bij de ING (geopend door mijn ouders bij de voorloper van ING, de NMB). Al zo'n 20 jaar is mijn partner mede rekeninghouder. Sinds juni worden mijn papieren afschriften gestuurd met de naam van mijn partner (een man) als eerst genoemde. Een brief m.b.t de rente werd gestuurd aan alleen mijn man.
Inmiddels heb ik hierover 3 keer gebeld, 1 keer gechat en een brief aan de directie geschreven. Via telefoon en chat krijg ik steeds te horen dat het probleem bekend is en er wordt hard aan gewerkt, maar verder kunnen ze niets doen. Als reactie op mijn brief aan de directie heb ik een niet ondertekend antwoord gekregen dat het voor mij opgelost is: " Het eerstvolgende papieren afschrift zal ook op deze manier (dwz met mijn naam als eerste) worden aangemaakt." Deze brief is, denk ik, opgesteld door een computer want, zoals gezegd, niet ondertekend.

Inmiddels weer gebeld en gevraagd om teruggave van mijn maandelijkse bankkosten van 3,85 en dit heeft de bankmedewerkster mij toegezegd maar het probleem is niet opgelost ondanks de schriftelijke toezegging.

ING gaat zestig jaar terug in de tijd met het vermelden van mijn man als eerste terwijl het mijn rekening is. Dat er hard aan gewerkt wordt is natuurlijk ook een leugen. Vandaag maar opnieuw een brief aan de directie schrijven.

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Volgorde tenaamstelling bankafschrift

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Als het uw rekening is, dan is uw man gemachtigde.
Als hij mede-rekeninghouder is geworden dan is de bankrekening (nu) van u beiden. Dat neemt niet weg dat het irritant is dat uw naam verdwijnt van de post die ze sturen. De namen van beiden zouden nu op de post moeten worden vermeld.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Volgorde tenaamstelling bankafschrift

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

ING gaat zestig jaar terug in de tijd met het vermelden van mijn man als eerste terwijl het mijn rekening is. Dat er hard aan gewerkt wordt is natuurlijk ook een leugen. Vandaag maar opnieuw een brief aan de directie schrijven.

Mochten vrouwen 60 jaar geleden een eigen bankrekening hebben dan? Trouwens, papieren afschriften is 10 jaar terug in de tijd.

Kan het zijn dan je man plannen heeft waar jij nog niets van weet? :mrgreen:

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Volgorde tenaamstelling bankafschrift

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Ik had een tijd geleden overzicht spaarrekening nodig.
Kon niets uitdraaien. Bank gebeld. is bekend wordt aan gewerkt.
Heeft even geduurd maar uiteindelijk opgelost.
Zou hier(tenaamstelling) even niets aan doen. Blijven bellens/schrijven zorgt alleen maar voor meer werk.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Volgorde tenaamstelling bankafschrift

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vrouwen mogen sinds 1956 zelfstandig een bankrekening hebben.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Volgorde tenaamstelling bankafschrift

Ongelezen bericht door juliomariner »

Je zou hier bijna het D woord gaan gebruiken.

Plaats reactie