LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wacht nu al ruim een maand op een overboeking van ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Irma G
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 feb 2014 17:11

Wacht nu al ruim een maand op een overboeking van ING

Ongelezen bericht door Irma G »

Ik heb vorige maand de ING rekening van mijn zoon opgeheven, aangezien hij een betaalrekening wilde ( dit was een groeirekening) Ik heb het bedrag van dik 200 euro over laten boeken naar zijn nieuwe ABN AMRO rekening. Dit zou ongeveer 5 dagen duren. Echter na 10 dagen ben ik gaan bellen met de ING waarom het zo lang duurde, eerst werd ik verwezen naar de ABN AMRO die hadden ergens een foutje gemaakt. Dus ik de ABN bellen en die verwezen me weer terug naar de ING aangezien hun konden zien waar het geld gebleven was. Ik weer bellen naar de ING ja hoor het geld was terug gestort en was iets mis gegaan, maar aangezien de rekening al opgeheven was konden ze het niet meer op zijn rekening storten. Ze gingen het direct weer overboeken naar de ABN. Vorige week maar weer gebeld aangezien we nog steeds geen euro gestort hadden gekregen. Kreeg ik weer hetzelfde antwoord dat er iets fout gegaan was met de overboeking, waarschijnlijk komt dat doordat ik het geld naar een bankrekening wilde overboeken. Ik moest maar even een ING nr opgeven waar het dan op gestort kon worden. Dat is een probleem dat hebben wij niet. Het lijkt mij ook dat dat geen problemen moet geven, er zullen toch wel meer mensen zijn die over gaan van de ene bank naar de andere. Ik voel me in ieder geval vreselijk in de maling genomen door de ING en mijn zoon heeft zijn centen nog steeds niet.

Heeft iemand anders hier ook ervaringen mee.

brenda152
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jan 2014 15:58

Re: Wacht nu al ruim een maand op een overboeking van ING

Ongelezen bericht door brenda152 »

ING bellen. Duurt erg lang.

Irma G
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 feb 2014 17:11

Re: Wacht nu al ruim een maand op een overboeking van ING

Ongelezen bericht door Irma G »

Dat is het vervelende juiste het bellen heb ik nu al meerdere malen gedaan en elke keer krijg ik te horen dat ze het weer gaan overboeken.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wacht nu al ruim een maand op een overboeking van ING

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Even langs een ING kantoor gaan. Daar helpen ze je prima.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Wacht nu al ruim een maand op een overboeking van ING

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Heeft u deze groeirekening opgezegd met het daarvoor bestemde formulier?
https://www.ing.nl/particulier/kinderen ... index.aspx
Kunt u nog controleren of u het goede rekeningnummer van de ABN-AMRO heeft ingevuld?

Eventueel via Twitter contact leggen, zeer goede ervaring mee.

Heb laatst de groeirekening van mijn kleindochter opgezegd, en het was inderdaad binnen 4 dagen geregeld.

Irma G
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 feb 2014 17:11

Re: Wacht nu al ruim een maand op een overboeking van ING

Ongelezen bericht door Irma G »

Jantje7 schreef:Heeft u deze groeirekening opgezegd met het daarvoor bestemde formulier?
https://www.ing.nl/particulier/kinderen ... index.aspx
Kunt u nog controleren of u het goede rekeningnummer van de ABN-AMRO heeft ingevuld?

Eventueel via Twitter contact leggen, zeer goede ervaring mee.

Heb laatst de groeirekening van mijn kleindochter opgezegd, en het was inderdaad binnen 4 dagen geregeld.

Heb netjes het formulier ingevuld en ook van de ING een afschrift gekregen dat het naar het juiste bankrekening nr was over geschreven, echter gaat er helaas toch iets niet goed. Ik denk dat ik in ieder geval morgen weer ga bellen en eventueel even langs een ING kantoor gaan.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Wacht nu al ruim een maand op een overboeking van ING

Ongelezen bericht door mika21 »

Wat je ook had kunnen doen: het geld opnemen, zodat de rekening op 0 blijft. Daarna rekening opheffen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wacht nu al ruim een maand op een overboeking van ING

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat je ook had kunnen doen: het geld opnemen, zodat de rekening op 0 blijft. Daarna rekening opheffen.
Het is 2014 :? . Maar goed, deze geniale constructie had de ING jaren terug ook toen ik mijn (nu) ex-vrouw uit moest kopen. Bovendien , aan een prive kantoortje/kamertje deden ze niet , het hele bedrag werd in een open kantoor voor me uitgeteld :? .
Vervolgens kun je het bij de volgende bank in de stortingsautomaat biljet- voor biljet in gaan staan te voeren :?
Heerlijk die ING automatisering uit het jaar kruik.

Irma G
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 feb 2014 17:11

Re: Wacht nu al ruim een maand op een overboeking van ING

Ongelezen bericht door Irma G »

Helaas dat was dus niet mogelijk het was een groeirekening, waar je alleen geld kon opnemen door het over te boeken. Dat had ik namelijk wel al geprobeerd bij een ING kantoor. Daar werd mij netjes vermeld dat ik dit allemaal via een formulier moest regelen en het bedrag moest over laten boeken....zo gezegd zo gedaan, alleen is het wachten wel erg lang. Vooral voor mijn zoon.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Wacht nu al ruim een maand op een overboeking van ING

Ongelezen bericht door mika21 »

bprosman schreef:
Wat je ook had kunnen doen: het geld opnemen, zodat de rekening op 0 blijft. Daarna rekening opheffen.
Het is 2014 :? . Maar goed, deze geniale constructie had de ING jaren terug ook toen ik mijn (nu) ex-vrouw uit moest kopen. Bovendien , aan een prive kantoortje/kamertje deden ze niet , het hele bedrag werd in een open kantoor voor me uitgeteld :? .
Vervolgens kun je het bij de volgende bank in de stortingsautomaat biljet- voor biljet in gaan staan te voeren :?
Heerlijk die ING automatisering uit het jaar kruik.
Het is een bedrag van 200 euro, jij zal het over een groter bedrag hebben. En dan is het balen dat je dat zo op kunt nemen en ook terug moet storten.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Wacht nu al ruim een maand op een overboeking van ING

Ongelezen bericht door mika21 »

Irma G schreef:Helaas dat was dus niet mogelijk het was een groeirekening, waar je alleen geld kon opnemen door het over te boeken. Dat had ik namelijk wel al geprobeerd bij een ING kantoor. Daar werd mij netjes vermeld dat ik dit allemaal via een formulier moest regelen en het bedrag moest over laten boeken....zo gezegd zo gedaan, alleen is het wachten wel erg lang. Vooral voor mijn zoon.
Sneu voor je zoon, een idee die 200 euro alvast te 'geven' en dat je zelf alles afwacht?

Irma G
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 feb 2014 17:11

Re: Wacht nu al ruim een maand op een overboeking van ING

Ongelezen bericht door Irma G »

Heb met mijn zoon afgesproken dat als het morgen niet lukt ik het van mijn rekening naar hem over ga boeken. Hij wil zo graag zijn nieuwe pinpas proberen.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Wacht nu al ruim een maand op een overboeking van ING

Ongelezen bericht door mika21 »

Fijn te horen. Hoop dat het snel afgehandeld wordt.

Gesloten