LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wachtwoord Mijn ING vergeten kost betaalpas

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
hoontje
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2012 11:51

Wachtwoord Mijn ING vergeten kost betaalpas

Ongelezen bericht door hoontje »

Heb je een gratis betaalrekening bij ING (dus zonder betaalpas, rekeningafschriften enzovoorts) die je alleen als internet rekening gebruikt en maak je een tikfout als je inlogt bij Mijn ING dan krijg je pas een nieuwe inlogcode als je minimaal een Basis pakket afneemt van € 3,75 per kwartaal! :evil:
De kosten staan in geen verhouding tegen de geleverde prestatie: namelijk €15 per jaar tegenover die enkele keer in de zoveel jaar dat je je wachtwoord vergeten bent

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wachtwoord Mijn ING vergeten kost betaalpas

Ongelezen bericht door bprosman »

De kosten staan in geen verhouding tegen de geleverde prestatie: namelijk €15 per jaar tegenover die enkele keer in de zoveel jaar dat je je wachtwoord vergeten bent
En die IT systemen die dat regelen met bijbehorend personeel doen dat uit liefdadigheid. Wie maakt er nu de tikfout ?. Iedereen wil eersteklas service maar het mag niks kosten.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wachtwoord Mijn ING vergeten kost betaalpas

Ongelezen bericht door ciske »

wees blij dat ze zo oplettend zijn , zo ken er niemand bij jouw gegevens komen.

jvschaik
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 sep 2011 14:34

Re: Wachtwoord Mijn ING vergeten kost betaalpas

Ongelezen bericht door jvschaik »

@ hoontje, helemaal met je eens en ik deel de ervaring. Voor de andere reacties à là "het mag niks kosten..." het gaat om het principe. Als ik voor de betaalrekening moet betalen dan is dat één ding. Maar een klant verplichten om een betaalpas te nemen terwijl hij/zij dit niet wil is weer wat anders... Overigens heb ik meerdere producten bij ING en neem ik aan de ING de betaalrekening so wie so ziet als een service om andere (interessante) producten te kunnen verkopen.

Ik heb in Nederland bij ING een betaalrekening zonder betaalpas. Prima omdat ik geen betaalpas wil hebben en geen 3,75€ per maand wil betalen voor een pas die ik niet nodig heb en alleen risico geeft bij diefstal/verlies. Nu heb ik bij het inloggen op mijn.ing het verkeerde password opgegeven en mijn account geblokkeerd. Om een nieuwe password aan te vragen verplicht ING mij om een betaalpas te nemen. Ik voel mij onder druk gezet. Voor klanten in het buitenland is het bij ING zo wie so bar slecht, hier 2 andere voorbeelden:
- Je kunt géén rentepunten sparen in het buitenland, ook niet als je een correspondentie adres in Nederland hebt.
- De ING App (Iphone en Android) kun je alléén in de Nederlandse App store downloaden

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Wachtwoord Mijn ING vergeten kost betaalpas

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

jvschaik schreef:@ hoontje, helemaal met je eens en ik deel de ervaring. Voor de andere reacties à là "het mag niks kosten..." het gaat om het principe. Als ik voor de betaalrekening moet betalen dan is dat één ding. Maar een klant verplichten om een betaalpas te nemen terwijl hij/zij dit niet wil is weer wat anders... Overigens heb ik meerdere producten bij ING en neem ik aan de ING de betaalrekening so wie so ziet als een service om andere (interessante) producten te kunnen verkopen.

Ik heb in Nederland bij ING een betaalrekening zonder betaalpas. Prima omdat ik geen betaalpas wil hebben en geen 3,75€ per maand wil betalen voor een pas die ik niet nodig heb en alleen risico geeft bij diefstal/verlies. Nu heb ik bij het inloggen op mijn.ing het verkeerde password opgegeven en mijn account geblokkeerd. Om een nieuwe password aan te vragen verplicht ING mij om een betaalpas te nemen. Ik voel mij onder druk gezet. Voor klanten in het buitenland is het bij ING zo wie so bar slecht, hier 2 andere voorbeelden:
- Je kunt géén rentepunten sparen in het buitenland, ook niet als je een correspondentie adres in Nederland hebt.
- De ING App (Iphone en Android) kun je alléén in de Nederlandse App store downloaden
Je hebt reeds antwoorden gekrgen in je andere gestarte topic.

Daar wordt tevens een en ander tegengesproken

jvschaik
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 sep 2011 14:34

Re: Wachtwoord Mijn ING vergeten kost betaalpas

Ongelezen bericht door jvschaik »

Je hebt reeds antwoorden gekrgen in je andere gestarte topic.

Daar wordt tevens een en ander tegengesproken
[/quote]

Mijnheer met 1800 berichten in Trosradar, U bent zelf de persoon die het onterecht tegenspreekt zonder verstand te hebben waar het over gaat. Ik adviseer u om op internet eerst uw huiswerk te doen en alle argumenten te controleren voordat u hier als "mr know it all" overal te reageren. Dit platform is bedoeld voor consumenten om elkaar te helpen, adviseren en beschermen. Uw advies en reactie is wat mij betreft welkom als dit berust op echte ervaring en gegrond is. Uit uw reactie is te lezen dat u graag reageert zonder de inhoud te begrijpen/kennen.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Wachtwoord Mijn ING vergeten kost betaalpas

Ongelezen bericht door gtp »

De kosten zijn € 3,75 per kwartaal dus NIET per maand.( € 1,25 per maand)

jvschaik
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 sep 2011 14:34

Re: Wachtwoord Mijn ING vergeten kost betaalpas

Ongelezen bericht door jvschaik »

gtp schreef:De kosten zijn € 3,75 per kwartaal dus NIET per maand.( € 1,25 per maand)
Oh, dan is het allemaal prima. Dank voor de correctie

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Wachtwoord Mijn ING vergeten kost betaalpas

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

jvschaik schreef:
Mijnheer met 1800 berichten in Trosradar, U bent zelf de persoon die het onterecht tegenspreekt zonder verstand te hebben waar het over gaat. Ik adviseer u om op internet eerst uw huiswerk te doen en alle argumenten te controleren voordat u hier als "mr know it all" overal te reageren. Dit platform is bedoeld voor consumenten om elkaar te helpen, adviseren en beschermen. Uw advies en reactie is wat mij betreft welkom als dit berust op echte ervaring en gegrond is. Uit uw reactie is te lezen dat u graag reageert zonder de inhoud te begrijpen/kennen.

Uuhhh ?? Doet het iets toe of ik 8 of 88888 berichten heb...wat een kul opmerking.
Ik zal verder reageren in het andere topic want dubbelposten is niet toegestaan....wel eerste de gedragsregels lezen he meneertje beterweter.

Ik adviseer jou om eerst de spelregels lezen voordat je het spel gaat spelen....hoef je ook niet zo'n kort lontje te hebben.

Zoals reeds door een ander gereageert zijn de kosten anders dan jij pretendeert.......uueeh ken je eerst je eigen inhoud.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Wachtwoord Mijn ING vergeten kost betaalpas

Ongelezen bericht door joep873 »

Je hoeft niet eens zelf een tikfout te maken. Iedere willekeurige internetter kan bij je gebruikersnaam 3x een willekeurig wachtwoord intikken en zo je account blokkeren.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Wachtwoord Mijn ING vergeten kost betaalpas

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

joep873 schreef:Je hoeft niet eens zelf een tikfout te maken. Iedere willekeurige internetter kan bij je gebruikersnaam 3x een willekeurig wachtwoord intikken en zo je account blokkeren.

Moeten ze wel je gebruikersnaam weten :roll:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Wachtwoord Mijn ING vergeten kost betaalpas

Ongelezen bericht door tenormin »

joep873 schreef:Je hoeft niet eens zelf een tikfout te maken. Iedere willekeurige internetter kan bij je gebruikersnaam 3x een willekeurig wachtwoord intikken en zo je account blokkeren.
???

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Wachtwoord Mijn ING vergeten kost betaalpas

Ongelezen bericht door flepp »

Dan moet je gebruikers naam niet laten onthouden en aan iemand laten weten de fout zit dan bij de gebruiker. :lol:

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Wachtwoord Mijn ING vergeten kost betaalpas

Ongelezen bericht door joep873 »

Klopt, en dat is dus fout.
Feitelijk moet je bij de ING je gebruikersnaam net zo behandelen als je wachtwoord, maar dat maken ze nauwelijks duidelijk. Het wordt bijvoorbeeld niet achter sterretjes verborgen bij het inloggen, en ze bieden zelfs aan om het in een cookie op je PC te zetten.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Wachtwoord Mijn ING vergeten kost betaalpas

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

joep873 schreef:Klopt, en dat is dus fout.
Feitelijk moet je bij de ING je gebruikersnaam net zo behandelen als je wachtwoord, maar dat maken ze nauwelijks duidelijk. Het wordt bijvoorbeeld niet achter sterretjes verborgen bij het inloggen, en ze bieden zelfs aan om het in een cookie op je PC te zetten.

Das niet alleen bij ING zo hoor.

Ook bij bv: Hotmail, gmail, yahoo, downloadsites etc etc etc en jawel ook trosradar staat je login naam zonder sterretjes.
Ik heb daar geen moeite mee, wel als ww zonder sterretjes zou zijn.

Opslaan van de cookie zal dat niet te maken hebben met de nieuwe koekwet ?
Daarbij zeg nee en je hebt geen last. Zie tig lui welke bij windows - ww opslaan voor volgende keer - op ja drukken

Je bent er nog steeds zelf bij.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Wachtwoord Mijn ING vergeten kost betaalpas

Ongelezen bericht door joep873 »

Teunbosseman schreef:Ook bij bv: Hotmail, gmail, yahoo, downloadsites etc etc etc en jawel ook trosradar staat je login naam zonder sterretjes.
Precies, daar is het ook geen enkel probleem als iedereen je gebruikersnaam kent; sterker nog, voor bv hotmail is dat juist de bedoeling.
Wie slim is gebruikt voor al dat soort sites juist zo veel mogelijk dezelfde gebruikersnaam.
Bij ING ziet de afhandeling van een gebruikersnaam er precies hetzelfde uit als bij al die andere sites, alleen blijkt daar alleen uit de kleine lettertjes dat je je usernaam vooral geheim moet houden.
Alsof je een bord met 30 langs een grote weg zet, en dan verwacht dat iedereen 30 gaat rijden.

Mark595
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 nov 2011 08:29

Re: Wachtwoord Mijn ING vergeten kost betaalpas

Ongelezen bericht door Mark595 »

Een oud topic, maar ik heb precies dezelfde negatieve ervaring met ING als het gaat om het verlies van je wachtwoord.

Mijn account werd geblokkeerd omdat iemand anders heeft geprobeerd in te loggen onder mijn gebruikersnaam. Ook ik heb geen betaalpas. Na zéér lang wachten ("de wachttijd is langer dan u van ons gewend bent" - wanneer hoor je dat bandje NIET bij ING?) werd mij eindelijk duidelijk gemaakt dat er een betaalpas aangevraagd moest worden. Zo gezegd zo gedaan. Die kun je dan na een week ophalen bij een ING kantoor waar je meer dan een uur kunt zitten wachten. Pas als je de pas hebt, kun je nieuwe toegangscodes opvragen. Ben je weer een week verder en zo duurt het 14 dagen voordat je weer facturen kunt betalen. Gelukkig had ik al een betaalrekening bij de cooperatieve concurrent geopend: ik was al bezig klant-af te worden, zoals zovelen.

Dit noemt zich dan een bank. Deze club knoeiers met hun klantenhatende 0900-nummer, hun primitieve systeem van internetbankieren, hun "kantorennetwerk" met louter foute tweedehands autoverkopers, hun chronische afhankelijkheid van het staatsinfuus. Een faillissement van deze club zou een zegen zijn voor de maatschappij.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Wachtwoord Mijn ING vergeten kost betaalpas

Ongelezen bericht door tenormin »

Mark595, waarschuw me dan op tijd vóór ze failliet gaan, anders ben ik te laat met mijn centjes eraf te halen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wachtwoord Mijn ING vergeten kost betaalpas

Ongelezen bericht door ciske »

Mijn account werd geblokkeerd omdat iemand anders heeft geprobeerd in te loggen onder mijn gebruikersnaam
Dat is niet fijn, maar alsnog is het normaal dat de blokkade er op komt, stukje bescherming.

Tja , kan je van balen, maar hoe zou je het vinden als er geld af genomen was?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Wachtwoord Mijn ING vergeten kost betaalpas

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

En daarom heb ik dus als gebruikersnaam NIET mijn accountnaam maar een andere naam.

Kan wel begrijpen dat als je een "gratis" pakket hebt en door je eigen toedoen wordt dit geblokked en je moet ineens betalen dat je dat zuur vindt.....tsja, er zijn zoveel andere banken, niemand houdt je tegen om over te stappen.

Gesloten