Weer meer betalen ING betaalpakket

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Weer meer betalen ING betaalpakket

Ongelezen bericht door Lowieze »

BL2 schreef:
01 feb 2024 10:46
Zeker wel, je realiseert je dan dat je genept wordt door je bank, als deze aangeeft dat de kostenverhogende toch echt noodzakelijk is.......
En AH maakt winst en maakt z’n brood duurder en de groenteboer breidt z’n zaak uit en zijn salades worden duurder etc etc.
Dat worden slapeloze nachten.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Weer meer betalen ING betaalpakket

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
01 feb 2024 10:49
BL2 schreef:
01 feb 2024 10:46
Zeker wel, je realiseert je dan dat je genept wordt door je bank, als deze aangeeft dat de kostenverhogende toch echt noodzakelijk is.......
En AH maakt winst en maakt z’n brood duurder en de groenteboer breidt z’n zaak uit en zijn salades worden duurder etc etc.
Dat worden slapeloze nachten.
De prijzen bij de Action kunnen ook nog wel wat lager. Denk daar even aan als je er wat koopt. https://www.telegraaf.nl/financieel/399 ... 11-miljard

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Weer meer betalen ING betaalpakket

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
01 feb 2024 10:51


De prijzen bij de Action kunnen ook nog wel wat lager. Denk daar even aan als je er wat koopt. https://www.telegraaf.nl/financieel/399 ... 11-miljard
Die pennen van 50 cent kunnen toch ook best goedkoper :D

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Weer meer betalen ING betaalpakket

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
01 feb 2024 10:53
ZeerPrivé schreef:
01 feb 2024 10:51


De prijzen bij de Action kunnen ook nog wel wat lager. Denk daar even aan als je er wat koopt. https://www.telegraaf.nl/financieel/399 ... 11-miljard
Die pennen van 50 cent kunnen toch ook best goedkoper :D
Dat klopt, ze zijn ook een stuk goedkoper. :mrgreen: https://www.action.com/nl-nl/search/?q=balpen

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Weer meer betalen ING betaalpakket

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening kunt u zien welke betaalrekening (alleen Nederlandse banken) het goedkoopste is. U hebt 2 tot 3 uur werk aan, maar dan gaat u wel geld besparen.

Op https://www.geld.nl/sparen/spaarrente/overzicht kunt u spaarrekeningen vergelijken. Dit kost 10 minuten, maar dan hebt u een veel hogere rente. Ik vind het fijn om een Nederlandse Depositogarantiestelsel te hebben, maar iedereen zijn eigen voorkeur.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Weer meer betalen ING betaalpakket

Ongelezen bericht door Arizonakid »

99% van de mensen maakt zich er niet druk over en betaald gewoon die 50 cent. Er veranderd dus niks.

Draxter
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 feb 2012 12:10

Re: Weer meer betalen ING betaalpakket

Ongelezen bericht door Draxter »

Is Revolut bank wellicht een optie? Krijg je ook inmiddels een NL iban, behalve bij de belastingdienst/toeslagen kan je hem nog niet gebruiken zo ook met tikkie ivm naam/iban check nog niet aanwezig is.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Weer meer betalen ING betaalpakket

Ongelezen bericht door Nijogeth »

50 cent op 85 miljoen klanten. Dat is dus 42,5 miljoen. Dat zijn mogelijk inderdaad kosten gerelateerd aan het duurder worden van het onderhoud aan systemen die de rekeningen in de lucht houden. Dat onderhoud betekent namelijk ook constant ontwikkeling (voor de veiligheid van de systemen) en ontwikkeling wordt nu eenmaal steeds duurder.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Weer meer betalen ING betaalpakket

Ongelezen bericht door k2p »

Dat is onzin. Ze willen enkel de consumenten wegpesten die nog deze niet-meer-af-te-sluiten rekeningsvorm hebben. Ze willen iedereen naar die crappy Oranje-rekening die nog ongunstiger is.

De betaalrekening kost je nu 5,80 per maand ! Dat is bijna 70 euro per jaar!
5 jaar geleden was dit nog maar 11,70 per kwartaal. Dus 46,80 per jaar.
Dat is een verhoging van 50% over 5 jaar.

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Weer meer betalen ING betaalpakket

Ongelezen bericht door BL2 »

Nijogeth schreef:
01 feb 2024 15:31
....Dat zijn mogelijk inderdaad kosten gerelateerd aan het duurder worden van het onderhoud aan systemen die de rekeningen in de lucht houden. Dat onderhoud betekent namelijk ook constant ontwikkeling (voor de veiligheid van de systemen) en ontwikkeling wordt nu eenmaal steeds duurder.......
Het kan haast niet anders, jij werkt bij de ING, of je schrijft hun teksten letterlijk over....

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Weer meer betalen ING betaalpakket

Ongelezen bericht door alfatrion »

ZeerPrivé schreef:
29 nov 2023 17:06
Andere banken zullen ongetwijfeld ook duurder worden. Als je gaat opsommen wat er volgend jaar allemaal duurder wordt, krijg je wel een A4'tje vol.
Als je dat tot één A4tje wil beperken, dan moet je wel heel klein printen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Weer meer betalen ING betaalpakket

Ongelezen bericht door Nijogeth »

BL2 schreef:
01 feb 2024 17:26
Nijogeth schreef:
01 feb 2024 15:31
....Dat zijn mogelijk inderdaad kosten gerelateerd aan het duurder worden van het onderhoud aan systemen die de rekeningen in de lucht houden. Dat onderhoud betekent namelijk ook constant ontwikkeling (voor de veiligheid van de systemen) en ontwikkeling wordt nu eenmaal steeds duurder.......
Het kan haast niet anders, jij werkt bij de ING, of je schrijft hun teksten letterlijk over....
Echt totaal niet. Ben er niet eens klant. Ik weet gewoon wel wat er achter de schermen in zo'n bedrijf gebeurd. Als men verlies draait op de betaalrekeningen, dan zal men dit proberen om te draaien. En de winst die andere afdelingen van het bedrijf behalen, die doen daar niets aan af.

Om het zo maar even te stellen, als ik prutswerk lever op het werk, dat mijn baas geld kost, maar mijn collega's doen hun werk zo goed dat ze alsnog flinke winst maken, dan zal mijn baas alsnog willen dat ik ervoor zorg dat mijn werk geld gaat opleveren.

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Weer meer betalen ING betaalpakket

Ongelezen bericht door BL2 »

Het houd niet op, 4,37 miljard winst in één jaar bij de Rabobank. Dit zijn toch echt bizarre bedragen......

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Weer meer betalen ING betaalpakket

Ongelezen bericht door witte angora »

Geef iedere Nederlander 100 euro, houden ze nog dik, zeer dik over.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Weer meer betalen ING betaalpakket

Ongelezen bericht door kuklos »

BL2 schreef:
08 feb 2024 23:20
Het houd niet op, 4,37 miljard winst in één jaar bij de Rabobank. Dit zijn toch echt bizarre bedragen......
Valt wel mee. Wel eens gezien wat voor winst Apple maakt? Dat was $96,995 oftewel bijna $97 miljard. En toch staan we nog steeds in de rij om iPhones en dergelijke te kopen.

Rabobank bezit waarschijnlijk vastgoed en dan moeten ze volgens de IFRS verslaggevingsregels waardestijgingen van het vastgoed meenemen in de winst, waardoor de winst geflatteerd kan zijn.

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Weer meer betalen ING betaalpakket

Ongelezen bericht door BL2 »

Apple is gewoon een commercieel bedrijf, welke schijnbaar producten verkoopt waarvoor men graag en geheel vrijwillig betaald.
Een bank is toch meer een noodzakelijke dienstverlener, waar je niet zonder kan in deze wereld. Of dit nu de Rabo, ING of een andere bank is, ze maken allemaal enorme winsten, en van dat verplichte noodzakelijke kwaad hebben ze een gigantisch winstmodel weten te maken.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Weer meer betalen ING betaalpakket

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
01 feb 2024 18:06
Om het zo maar even te stellen, als ik prutswerk lever op het werk, dat mijn baas geld kost, maar mijn collega's doen hun werk zo goed dat ze alsnog flinke winst maken, dan zal mijn baas alsnog willen dat ik ervoor zorg dat mijn werk geld gaat opleveren.
Dat is geen relevante vergelijking. Het is arbitrair om te groeperen op betaalrekeningen. Je kan een betaalrekeningen ook zien als iets noodzakelijk om bijvoorbeeld hypotheken of iets anders aan te bieden. We kunnen ook de nadruk leggen op dat er straks meer verlies wordt gemaakt op de offline bankrekening.

De stap van de ING is uiteindelijk niets meer of minder dan een zet om de winst zo hoog mogelijk te laten zijn. Het gaat de ING alleen om geld.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Weer meer betalen ING betaalpakket

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En daar zijn ze een commerciële bank voor en geen liefdadigheidsinstelling.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Weer meer betalen ING betaalpakket

Ongelezen bericht door alfatrion »

Voor een commerciële partij speelt geld natuurlijk altijd een rol, maar er zijn ook ondernemers die nog oog hebben voor andere aspecten dan alleen zo veel mogelijk winst maken.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Weer meer betalen ING betaalpakket

Ongelezen bericht door Thijs124 »

De business core van ING is toch ook geld.

Plaats reactie