Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hoezo rekken ze de boel? De 4 weken zijn pas eind maart voorbij en het is nog geen eind maart.

Suiding
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2024 22:24

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Suiding »

ZeerPrivé schreef:
19 mar 2024 22:51
Hoezo rekken ze de boel? De 4 weken zijn pas eind maart voorbij en het is nog geen eind maart.
We zijn in totaal al meer dan 2 jaar bezig om de compensatie te ontvangen en tot op heden nog geen cent ontvangen.
Om de zoveel tijd kreeg je alleen bericht dat ze er mee bezig waren en telkens met een belofte om het voor een bepaald kwartaal in orde te hebben. Iedere keer werd dat weer verschoven.
Nu uiteindelijk een voorstel ontvangen, maar voor er daarna weer iets gebeurt moet je weer bellen omdat ze de formulieren kwijt zijn. Meld je echter dat dat wel erg vaak voor komt en dat gelezen hebt op het Radar forum komen ineens de formulieren op wonderbaarlijke wijze tevoorschijn en 2 dagen later een brief in de bus.

Dus ja ze rekken de boel bewust.

Lucjans
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2024 15:12

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Lucjans »

Ik heb een privérekening gehad waar ik in met name mijn studie tijd behoorlijk rood stond en vele jaren daarover rente heb betaald. Aangezien ik niets hoorde vandaag met ze gebeld. Kreeg ik te horen dat ik nergens recht op had en dat ik niet te veel rente heb betaald. Ben ik de enige of zijn er meerdere met soortgelijke reactie?

CJCB57
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2024 23:05

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door CJCB57 »

Vandaag heb ik een nieuwsbrief ontvangen waarin staat dat in maart alle klanten die tot nu nog niet benaderd zijn een voorstel zullen ontvangen. Dat geldt voor Flexibel Kredieten en Flexibel Hypotheek Kredieten.

Ik ben erg benieuwd want maart duurt nog maar 1 week.

donkerhans
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2024 09:20

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door donkerhans »

Ik heb me begin november 23 aangemeld bij Credivance (dochter ABN-AMRO en toen werd gemeld dat het wel tot het eerste kwartaal 24 kon duren voordat ik een voorstel zou krijgen. Na een telefoontje werd dit al wat opgeschoven. Wanneer je de reacties hier leest doen banken er alles aan om het zo lastig mogelijk te maken voor klanten. Verwacht ook nog voorstellen van ING. Die stellen ook alsmaar uit.

Blok1989
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2024 11:16

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Blok1989 »

In december 2023 het voorstel ondertekend retour verzonden. Sindsdien heb ik er niets meer van vernomen. Het zou 7 weken max moeten duren voor de uitbetaling. Schijnbaar hebben ze er niet zoveel haast mee want tot op heden is nl niemand nog betaald. Je zou zeggen dat je zo een finale kwijting snel zou willen afwikkelen. Maar het was een lakse bank is het nog steeds. Daarom was ik er weggegaan

Monique5517
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2024 10:14

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Monique5517 »

In de nieuwsbrief van ABN Amro stond dat klanten die een Privé Limiet Plus rekening hadden voor het einde van het 1e kwartaal 2024 bericht zouden krijgen. In de volgende nieuwsbrief van vandaag stond dat dit in februari was afgerond. Zelf heb ik 10 jaar zo'n rekening gehad, maar geen bericht ontvangen. Toen ik belde werd mij verteld dat ik geen recht op compensatie had omdat ik een marktconforme rente zou hebben betaald. Ik vind dit ongeloofwaardig en heb de berekening opgevraagd. Wacht deze nu af.

Chawa
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2024 10:01

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Chawa »

Wij hebben dezelfde ervaring: ook geen recht op compensatie omdat we een marktconforme rente zouden hebben betaald. De periode betreft 2001 tot begin 2008. Vandaag nogmaals gebeld en gezegd dat ik het vreemd vind dat ABNAMRO dus blijkbaar verschillende rentepercentages heeft gehanteerd. Ook heb ik gisteren een berekeningsoverzicht gevraagd. Dat zou dan 6 weken moeten duren. Vandaag aangegeven dat dat heel vreemd is: ABNAMRO heeft berekend dat ik geen recht heb op compensatie, maar het bericht versturen duurt 6 weken? De medewerker zei dat het niet zo lang hoefde te duren: "slechts" 2-3 weken.

Evelien80
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2024 11:37

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Evelien80 »

Ook ik ben voor mijn ouders bezig met de ABN AMRO. Al vanaf november 2023. 1e keer brief retour gestuurd. Januari 2024 gebeld. Papieren niet aangekomen aanbod opnieuw gekregen. Weer verstuurd omdat het niet aangetekend kon via interne postservice van ABN AMRO. Ook nog speciaal naar Arnhem moeten rijden omdat alle kantoren in de Achterhoek zijn verdwenen!!!!! Hebben de brief half maart 2024 in Arnhem achter gelaten. Begin april 2024 gebeld papieren zijn nog niet aangekomen krijg ze weer opnieuw toegestuurd!!! Voor de 3e keer. Vrees dat de mevrouw van de Primera gelijk krijgt, ABN doet er zoveel mogelijk aan om maar niet uit te hoeven betalen en zoals gewoonlijk is de hart werkende burger er weer de dupe van!!!

Boskat
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2024 12:31

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Boskat »

Iemand al bericht gehad van ING met een lening die al voor 2010 was afgesloten? Zag eerst berichten dat ze die mensen al eind 2023 zouden benaderen, toen werd het eind april 2024 en las nu eind 2024. Begin het idee te krijgen dat ING wacht tot ik dood ben en ze niet meer hoeven uit te keren. Heb tot nu toe geen enkel bericht van ING zelf gehad met een voorstel

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Boskat schreef:
13 apr 2024 12:39
Begin het idee te krijgen dat ING wacht tot ik dood ben en ze niet meer hoeven uit te keren.
Gelukkig vervalt het vorderingsrecht niet met jouw dood.

witte angora
Berichten: 30802
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Boskat schreef:
13 apr 2024 12:39
Iemand al bericht gehad van ING met een lening die al voor 2010 was afgesloten? Zag eerst berichten dat ze die mensen al eind 2023 zouden benaderen, toen werd het eind april 2024 en las nu eind 2024. Begin het idee te krijgen dat ING wacht tot ik dood ben en ze niet meer hoeven uit te keren. Heb tot nu toe geen enkel bericht van ING zelf gehad met een voorstel
Ik zit ook nog te wachten.

Ben nu even met andere dingen bezig, maar het plan is de gegevens die ik heb van voor 2007 naar ze op te sturen. Die hebben ze namelijk niet meer. Misschien dat ik ze daarmee tot actie aan kan zetten. Sowieso heb ik nog een ander appeltje met ze te schillen, dat kan ik dan meteen mee nemen.

Feit is wel dat ze hier geen vrienden mee maken. Ook geen zakelijke vrienden.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Vrienden maken doe je op Facebook, niet op de bank.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat in het vat zit, verzuurt niet.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Drie weken geleden kreeg ik bericht van ING over een doorlopend krediet dat achttien jaar geleden is opgeheven. Ik had daar helemaal niet op gerekend. De geringe vergoeding was gebaseerd op schattingen, omdat ING geen gegevens meer had. Ik wel :D Volgens de instructie opgestuurd. Een herberekening kan drie maanden duren. Na twee weken kreeg ik het nieuwe, hogere voorstel. ‘s Middags geaccepteerd, dezelfde dag stond het geld al op mijn rekening! Ik ben zeer te spreken over de manier waarop het is afgehandeld.

Mijn advies: Zoek vast de oude (>8 jaar) dagafschriften en jaaropgaven op en maak daar scans of foto’s van.
Wacht vervolgens het bericht van ING af (komt per e-mail én in de app).
Controleer of de berekening klopt, dwz of de uitstaande saldi (in een bijlage als Excel-bestand) ongeveer kloppen met de eigen scans.
Zo niet, stuur de scans op volgens de duidelijke en eenvoudige instructie.

witte angora
Berichten: 30802
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
15 apr 2024 11:45
En wat in het vat zit, verzuurt niet.
Maar ik wel, als het nog lang duurt. :evil:

DraSon
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2024 11:44

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door DraSon »

Ook wij wachten al sinds 21 november 2023 op ons geld. Na diverse telefoontjes hebben wij op 9 maart 2024 een klacht ingediend bij ABN AMRO. De reactie op deze klacht was als volgt : "doen ons uiterste best om al onze klanten binnen 7 werkdagen een reactie te geven. Door de enorme drukte kunnen wij dit helaas niet garanderen". Nu, ruim een maand later, hebben we nog steeds geen reactie op onze klacht. We willen ook bij het KIFID een klacht indienen, maar dan moet er eerst een schriftelijke reactie van ABN AMRO zijn op onze klacht. Wat een waardeloze bank !

MonkMonk
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2024 21:14

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door MonkMonk »

Mijn ouders allebei een voorstel gekregen voor een doorlopend krediet van 2001-2013, moeder via MijnING, vader via de post, ze krijgen allebei de helft van de totale compensatie. Aantal herinneringen via post, aantal herinneringen via mail, aantal herinneringen via MijnING, ze zitten dus aardig te pushen dat je zo snel mogelijk akkoord gaat, en daarbij ook verklaart dat je afziet van verdere stappen en je er nooit meer op terug ken komen. Komt op mij een beetje over dat ze te weinig bieden en/of verwachten dat ze NOG eens op de vingers worden getikt... Maar goed, we hebben nog tot oktober de tijd om te reageren/accepteren. Er stonden aardig wat aannames en schattingen bij de bedragen, omdat ze niet alle gegevens meer hebben. Zelf gecontroleerd, wat goed mogelijk was aangezien me ouders echt al hun papieren sinds hun verloving in 1974 nog hebben leggen :) en de berekeningen klopten aardig. Wat denken jullie? Is men er nog mee bezig en is er een kans dat ze eigelijk nog meer zouden moeten bieden, of moeten we maar akkoord gaan? Los daarvan ken je geloof ik ook nog een voorstel verwachten over Rood Staan Debetrente? En dan zie ik op de afschriften van me ouders ook nog premies van een zogenaamd Winstvastplan Postbank Levensverzekering. Weten alleen bij God niet meer wat dit nou precies was, volgens mij was die gekoppeld aan dat Doorlopend Krediet ofzo? Herkent iemand dit?

CompensatieStress
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2024 16:04

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door CompensatieStress »

Ik word ook gíllend gek van de ABN. Vijf augustus 2022 aangemeld voor compensatie en nog steeds niks!

Ik had 2 voorstellen. De eerste ingevuld en geaccepteerd. Kreeg ik retour, mijn handtekening kwam niet overeen met mijn legitimatie bewijs.... Dat terwijl er een identiteitscheck had plaats gevonden bij mij thuis! Dus ze weten wie er op het adres woont waar ze de brief naartoe sturen , ik voeg een kopie van mijn legitimatie bewijs toe en een bankafschrift op mijn naam en dan zeuren ze over die handtekening...

Weer opnieuw ingestuurd. Wéken passeren, maar weer bellen. Niet aangekomen....

Weer opnieuw opsturen, weer weken niks. Het zou nu wel binnen moeten zijn, want weer even gebeld.

Ik zeg even, maar in totaal al uren aan de lijn gehangen, voornamelijk in de wacht.

Tweede voorstel ingestuurd. Weer weken niks. Nu weer een brief, de handtekening klopt niet....

Ik heb nu gemaild, maar ik betwijfel of daar reactie op komt, dat ik in persoon wil komen ondertekenen op een kantoor. Ben er helemaal klaar mee!

En dat is waarschijnlijk de reden waarom ze dit hele proces zo ontzettend omslachtig hebben ingericht. NIKS kan per mail, zelf niet het opnieuw versturen van het contract.

Je kunt online hypotheken afsluiten en enorme leningen, maar deze compensatieregeling, NEE dat moet allemaal via de post. Kunnen ze natuurlijk makkelijk zeggen dat het niet aangekomen is.

Ik ga zeker ook een klacht indienen en daarna bij het KIFID.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u Winstvastplan op Google intikt, kunt u er van alles over lezen.

Plaats reactie