LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening van ''Van Dijk Educatie'' na 7 maanden

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
andr5437
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2008 14:21

Rekening van ''Van Dijk Educatie'' na 7 maanden

Ongelezen bericht door andr5437 »

Op 6 juli 2007 heb ik studieboeken bij van dijk educatie van havo 5 verstuurd per post, omdat de dag dat de boeken ingeleverd moesten worden op school we al op vakantie waren.

Ik even op de site gekeken. Dit bleek geen enkel probleem te zijn.
Op de site staat aangegeven hoe te handelen.

Deze instructies hebben wij precies gevolgd en de boeken op 6 juli verstuurd via TNT-Post.

Deze week krijgen we van Van Dijk ineens een rekening dat de school boeken nog niet zijn ontvangen en dat we binnen 14 dagen een bedrag van 276,55 moeten overmaken.

Ik krijg dus 7 maanden na inleveren een brief en rekening!!!

Het enigste bewijs wat ik nog heb is het verstuurbewijsje van TNT met het adres van Van Dijk.

Wat kan ik het beste doen??

Bij voorbaat dank

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Rekening van ''Van Dijk Educatie'' na 7 maanden

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Wanneer je een bewijsje van TNT heb kan je bij hun (TNT) laten achterhalen waar het pakketje is gebleven. Ik had ook zo'n probleem met Van Dijk, lang geleden, bleken ze het zelf te hebben ontvangen, dus ik zou zeggen laat TNT het voor je achterhalen wat ermee is gebeurd.

andr5437
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 feb 2008 14:21

Re: Rekening van ''Van Dijk Educatie'' na 7 maanden

Ongelezen bericht door andr5437 »

Bedankt voor uw reactie.

Even voor de zekerheid.

Bedoelt u met ''ze'', Van Dijk Educatie?

Zo ja, hebt u het verzendbewijsje toen overlegt?

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Rekening van ''Van Dijk Educatie'' na 7 maanden

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Met "ze" bedoel ik inderdaad Van Dijk Educatie, toen was hun naam Van Dijk Studieboeken. Ik heb inderdaad een kopie van de verzendbewijsje naar hun gezonden en ook een onderzoek laten starten bij TNT om te achterhalen waar de boeken waren gebleven.

Na een paar dagen kreeg ik toen ineens bericht van Van Dijk dat ze de boeken hebben ontvangen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Rekening van ''Van Dijk Educatie'' na 7 maanden

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Overigens begint het weer, die boekenlijsten.

Daarbij de waarschuwing voor die Van Dijk studieboeken.

Als men boeken terugstuurt zet dan zeer nadrukkelijk in een aangetekende brief dat u alle boeken die van Dijk ongeschikt acht tot een gedeeltelijke terugbetaling niet vernietigd mogen worden maar naar u weer teruggestuurd!!

Het komt naar mijn idee veel te vaak voor dat die Van Dijk beweert teruggestuurde boeken waardeloos te vinden en te vernietigen.

Veel beter is om gewoon via Marktplaats e.d. de gebruikte boeken die niet meer gebruikt (kunnen) worden zelf te verkopen en de nieuwe studiboeken daar aan te schaffen waar Van Dijk er geen grip op heeft (door afspraken met schoolleidingen.

Juist alleen al door dit student-onvriendelijke gedrag van die Van Dijk als bijna monopolist zijn gratis boeken zoals de regeringsplannen er waren , dringend noodzakelijk.

Grootvader

Gesloten