LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schoolniveau loopt achter

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
itsmee23
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2012 11:59

schoolniveau loopt achter

Ongelezen bericht door itsmee23 »

Mijn dochter heeft net groep 7 afgerond en gaat nu naar groep 8, maar volgens mij loopt het onderwijs achter. Haar nichtje zit op een andere school zelfde klas en heeft bijvoorbeeld met topografie heel europa gehad incl. oost europa, terwijl mijn dochter de laatste week is geeindigd met noord europa. Bij welke instantie kan ik dit verhaal kwijt dat ik zekerheid heb dat dit geen problemen veroorzaakt met vervolgonderwijs.
Eerlijk is eerlijk groep 8 is bepalend en dan lijkt het me niet logisch als ze stof van groep 7 nog in groep 8 moeten behandelen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: schoolniveau loopt achter

Ongelezen bericht door Chocomelk »

itsmee23 schreef:Mijn dochter heeft net groep 7 afgerond en gaat nu naar groep 8, maar volgens mij loopt het onderwijs achter. Haar nichtje zit op een andere school zelfde klas en heeft bijvoorbeeld met topografie heel europa gehad incl. oost europa, terwijl mijn dochter de laatste week is geeindigd met noord europa. Bij welke instantie kan ik dit verhaal kwijt dat ik zekerheid heb dat dit geen problemen veroorzaakt met vervolgonderwijs.
Eerlijk is eerlijk groep 8 is bepalend en dan lijkt het me niet logisch als ze stof van groep 7 nog in groep 8 moeten behandelen.
Wat denk je hier van :
http://www.onderwijsinspectie.nl/

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: schoolniveau loopt achter

Ongelezen bericht door Frantic2 »

wie zegt dat op andere punten, bv rekenen uw dochter niet voorloopt op haar nichtje?

De aangewezen weg is natuurlijk de leerkracht en eventueel de directeur van de school. Wordt u niet gerustgesteld dan kan u natuurlijk altijd naar de MR stappen
en daarna naar de onderwijsinspectie.

Op een internetforum zal uw situatie echt niet helder worden, de school kan altijd zelf bepalen hoe de stof wordt aangeboden.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: schoolniveau loopt achter

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Scholen hebben (gelukkig) enige vrijheid voor de indeling van het lesprogramma en de te gebruiken lesmethodes. Daardoor heb je verschillen tussen de verschillende scholen.

Gesloten