LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boeken van Iddink

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
Chien
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 sep 2007 17:30

Boeken van Iddink

Ongelezen bericht door Chien »

Mijn dochter heeft het vorig jaar boeken gehuurd bij Iddink.
Die moest ze inleveren op school.
Ik heb haar met de auto gebracht en binnen 1 minuut was ze weer terug.
Ik verbaasd natuurlijk.
Maar ze zei, er werd helemaal niets nagekeken, ik moest de plastic tas met de lijst erbij in een rek leggen en klaar.
Oke, vond het vreemd omdat mijn andere 2 kinderen boeken bij van Dijk huren en die moeten ze ook op school inleveren, maar daar komt dan iemand van die zaak controleren of alles oke is, zo niet dan zie je dat dus samen.

Maar nu weer terug naar Iddink:
Mijn dochter heeft aan de hand van die lijst alle boeken ingepakt, ik heb ze nadien nog nagekeken en alles was in orde.
Nu zeggen ze dus dat er een boek niet bij zat.
Maar ik ben dus echt niet van plan te gaan betalen!!!!
Ik heb al een paar keer gebeld a 10 cent per minuut en ik weet niet hoeveel wachtenden voor me.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat geduld dan niet heb.
Mailen kan daar niet!!!
Vandaag na de 2e herinning te hebben gekregen toch maar weer gebeld, een kwartier of zo!!!
Kreeg ik te horen dat ik alleen schriftelijk kan reageren,
Heb dat net gedaan, maar ik ben echt pissig nu.

Kunnen hun zomaar rekekeningen blijven sturen zonder ook maar iets gecontroleerd te hebben vroeg ik me dus af :evil:

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Boeken van Iddink

Ongelezen bericht door NAK »

Jammer dat je niet direct gereageerd hebt toen je dochter weer naar buiten kwam.
Het beste was geweest als je direct met je dochter terug was gegaan en aan de personen die de inname verzorgden had duidelijk gemaakt dat ze achteraf niet hoefden te komen dat het niet klopte.

Daarom is het belangrijk om te weten wie je dochter verteld heeft waar ze de boeken neer moest leggen.
Was dat iemand van Iddink, of een leerkracht of een bereidwillige ouder die een handje kwam helpen.

Als je dat weet een brief schrijven, desnoods aangetekend, waarin je ten eerste de preciese gang van zaken beschrijft zoals je dochter die bij het inleveren ervaren heeft.
Daarnaast duidelijk maken dat Iddink tijdens het inleveren de gelegenheid heeft gehad om de boeken op aanwezigheid en hoedanigheid te controleren, maar dat ze daar geen gebruik van hebben gemaakt.
En dat jullie derhalve, op grond van hun nalatigheid, niet verantwoordelijk gesteld mogen worden voor het ontbreken van een boek.

els70
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2008 17:37

Re: Boeken van Iddink

Ongelezen bericht door els70 »

Er is dus nog niets verbeterd bij Iddink ,ook mijn dochter was binnen enkele minuten terug na inleveren van de boeken op school.
En terug gaan om te zeggen dat ze later niet met klachten moeten komen is erg moeilijk,diegene die dit oppert weet w.s niet hoe het te werk gaat.
Overigens gaan de meeste kinderen zonder ouders boeken inleveren.
Maar goed ik had dus ook keurig alle boeken gecontroleerd,verpakt in plastic,brief er bij gedaan waarop je moest aantekenen welke boeken je inlevert (meegeleverd door Iddink zelf)
Krijg ik na anderhalve week een rekening moet ik alle boeken betalen omdat ze niet zouden zijn ingeleverd.
Ik meteen gereageerd (schriftelijk) dat ze eerst hun administratie moeten checken voor ze iemand een rekening sturen.
Krijg ik nadien een rekening van drie boeken die niet ingeleverd moesten worden omdat deze 2 jaar worden gebruikt.
Overigens moet je ook nog eens de nieuwprijs betalen voor de meest afgeraffelde boeken.
Ik had vorig jaar boeken gehuurd en gekocht (sommige boeken was je verplicht om te kopen zoals bijv de werkboeken)
De overige boeken kon je zowel kopen als huren,ik heb toen de Engelse boeken gekocht. Ik ga er van uit dat als ik boeken koop, ik dan ook nieuwe boeken krijg maar nee hoor je betaald de nieuwprijs maar krijg gewoon een "oud"boek.
Nee ik kan ook niet juichen over de service en verbaas me er dan ook over dat scholen zo enthousiast kunnen doen over Iddink.

Joop (jadieja)
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2008 23:37

Re: Boeken van Iddink

Ongelezen bericht door Joop (jadieja) »

Beste mevrouw ik wil best geloven dat ze ook bij Iddink soms fouten maken. Maar u vergist zich waarschijnlijk op een aantal punten. U betaalt toch echt geen nieuwprijs voor gebruikte boeken. Bovendien zult u vrijwel zejker alle leerboeken huren en dan betaalt u daar de huurprijs voor. En ja inderdaad u koopt de werkboeken. Die worden immers door u(w dochter) als zo danig gebruikt en die kunnen en mogen wettelijk zelfs niet eens worden verhuurd. Ik weet dat indien u boeken koopt u daarvoor 65% van de nieuwprijs betaalt als die in gebruikte versie worden geleverd. Als met de nadruk op als het zo is dat u een nieuw boek in rekening is gebracht dan ben ik er zeker van dat die fout snel en correct wordt rechtgezet. Men doet zo goed mogelijk zijn besten zal eventuele fouten zo snel mogelijk oplossen. En dat weten al die enthousiaste scholen natuurlijk ook. Neem gerust contact met hun klantenservice op of maak een webmelding ze zullen u graag en goed helpen.

Edd)
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2008 14:19

Re: Boeken van Iddink

Ongelezen bericht door Edd) »

Vanaf dit jaar klant geworden bij Iddink. Heb 4 kinderen op het middelbaar onderwijs zitten, al enige jaren ervaring dus. Nog nooit heb ik huurboeken in een dergelijke slechte staat het huis binnen zien komen. Werkelijk schandalig. Ook de internet module is een soort hinderniswedstrijd die formulier na formulier genereert. Een echte ISO module, hulde. Nee, het is een manier om klanten een soort kruiswoordpuzzle te laten maken, zodat ze niet in 1x er achter komen dat de levering anders is dan de bestelling. Verder is de prijstelling op zijn minst pittig te noemen. 1/3 van de "koopprijs" als huurbedrag. Wanneer je klaagt over de slechte staat van de huurboeken krijg je een email met het bericht van klantenservice dat je geen boete hoeft te betalen bij het inleveren.... ik wil gewoon huurboeken in een fatsoenlijke staat. Wanneer ze om een of andere reden geen fatsoenlijke huurboeken leveren kunnen, moeten ze de huurprijs naar beneden aanpassen oid. Waarom de volle mep betalen voor slechte boeken?
ik begrijp goed dat Iddink geen emailadres heeft voor klantenservice, die box zou wel eens snel erg vol komen met klantreacties.
Bij de vorige boekenleverancier nog nooit (ja nooit) een probleem gehad, dit ter informatie.

mojo69
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:06

Re: Boeken van Iddink

Ongelezen bericht door mojo69 »

:twisted: Net voor de zoveelste keer weer met Iddink gebeld, echt wat een vreselijke toestand is het daar! Volgens mij zitten er kinderen aan de telefoon, ze weten niks doen beloftes die ze vervolgens niet nakomen en ondertussen zit mijn dochter nog zonder schoolboeken, al 5 weken en dat terwijl het geld in de vakantie in 1x vooruit is betaald!!
Ondertussen al voor een vermogen gebeld.
Van mij kunnen ze de koude douch krijgen!! :twisted:

Kimonogirl
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28

Re: Boeken van Iddink

Ongelezen bericht door Kimonogirl »

Ook ik heb zojuist een boeterekening ontvangen voor een boek dat WEL is ingeleverd. En aan de eerdere reacties te zien is de werkwijze mbt de inname van boeken bij Iddink nog steeds niet gewijzigd.
Ik heb een tweeling die exact hetzelfde boekenpakket heeft ingeleverd en waarvan er nu 1 een boeterekening ontvangt.

Vorig jaar kreeg ik tot mijn verbazing niet alleen de rekening van onszelf maar ook de rekeningen van andere ouders. Uitgeprint op de achterzijde van onze formulieren.

Daarop Iddink gebeld om er melding van te maken, want fouten maken kan, waarop ze doodleuk melden dat het wel vaker voorkwam. Mmm... :roll:

jalint
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:49

Re: Boeken van Iddink

Ongelezen bericht door jalint »

We zitten nu in 2009 en ook ik heb een boeterekening gehad omdat er volgens iddink boeken niet zijn teruggeleverd.
Ik heb persoonlijk alle boeken via het inleverrooster bij elkaar verpakt en alle boeken zaten erin. Wat er op school of tijdens vervoer van school naar iddink gebeurt is niet mijn verantwoording.Telefonisch zijn ze niet bereikbaar alleen schriftelijk dus dat wordt afwachten.

mvg linda

Kimonogirl
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28

Re: Boeken van Iddink

Ongelezen bericht door Kimonogirl »

Ik ben inmiddels een (aangetekende) brief aan het typen, met dank aan NAK (zie reactie paar berichten hierboven van okt 2007).

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Boeken van Iddink

Ongelezen bericht door mar42 »

We zitten nu in 2009 en ook ik heb een boeterekening gehad omdat er volgens iddink boeken niet zijn teruggeleverd.
Ik heb persoonlijk alle boeken via het inleverrooster bij elkaar verpakt en alle boeken zaten erin. Wat er op school of tijdens vervoer van school naar iddink gebeurt is niet mijn verantwoording.Telefonisch zijn ze niet bereikbaar alleen schriftelijk dus dat wordt afwachten.
Neem aan dat je daarvoor een soort van inleverbon van hebt gekregen waar op staat welek boeken er ingeleverd moesten worden, en dat deze zijn aangevinkt??? En daar ook voor hebt moeten tekenen. En een kopie daarvan voor jezelf was.??

jalint
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:49

Re: Boeken van Iddink

Ongelezen bericht door jalint »

Heb inderdaad een inleverbon aangevinkt. heb niks hoefen tekenen. en de inleverbon is met de boeken op school ingeleverd.
Heb van mijn zoon begrepen dat de klikobakken zonder toezicht in de hal op school staan.Iedereen smijt zijn tas erin.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Boeken van Iddink

Ongelezen bericht door mar42 »

Diegene die de boeken in ontvangst heeft genomen, behoord te controleren of alles ingeleverd is, en dit ook aan te vinken op het inlverformulier. En u daarvan een kopie te geven dat alles correct is ingeleverd. Of als er onverhoopt een boek bij zit wat niet is ingeleverd, word dit ook aangevinkt onder het vakje niet ingelverd, en dan heb je de mogelijkheid dit alsnog op te sturen.En degene die de boeken terug krijgt (leverancier van de boeken) controleerd in welke staat ze zijn ingeleverd, en aan de hand van het inleverformulier controleerd of er boeken zijn vergeten in te leveren. En dan krijg je uiteindelijk de eindrekening voor te betalen of niks dan ook natuurlijk.

Als u deze kopie inleverbon niet heeft ontvangen, hoe kan jij dan weten dat er zogenaamd een boek niet is ingeleverd.

Zou toch maar eens vragen als u geen kopie inleverbon heeft, daar een kopie van te willen hebben, zoals afgegeven op school bij inlevering. :wink:

Als zij dit niet willen doen of geven, ja dan blijkt van hun kant uit dat er iets niet klopt, anders geven ze die kopie wel lijkt mij, anders heb je wat te verbergen.

jalint
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:49

Re: Boeken van Iddink

Ongelezen bericht door jalint »

Heb thuis toch nog gekeken of er misschien een fout was gemaakt maar heb thuis absoluut geen boeken., nu 3 boeken tekort kan niet nagaan wat er bij hun met de boeken gebeurt. Dus ik heb alles netjes ingelevertd hun zeggen van niet. Wat nu? Boete wordt ingehouden van de borg dus borg kwijt!!

Is een makkelijke manier voor hun om geld te innen.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Boeken van Iddink

Ongelezen bericht door mar42 »

zoals ik hierboven al beschreef vraag een kopie van de inleverbon van Iddink.
Dit hadden zij aan u moeten geven toen de boeken waren ingeleverd, anders is er geen controle over wat wel is ingeleverd en wat niet.
En dat is natuurlijk wel lekker makkelijk zo, werken van hun. Door geen kopie van inlevering te geven.

Ik weet bij van dijkeducatie, krijg je een kopie inleverbon, waarop aangekruist staat welke boeken zijn ingeleverd, en als er 1 zoals bij mijn zoon was(vergeten mee te nemen) niet ingeleverd, en dan heb je 3 weken de tijd om deze alsnog op te struen aan van dijk.

Dus vraag om de kopie inleveringbon aan hun, en anders een kopie van de bon zoals die is ingeleverd opschool, daarop moet tevens de handtekening van iddink of medewerker op staan dat ze zijn ingeleverd.

Kimonogirl
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28

Re: Boeken van Iddink

Ongelezen bericht door Kimonogirl »

Dank je mar42,

Ik heb de brief al verstuurd maar zal ze als ze nog moeilijk doen om de inleverbon vragen!

jalint
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:49

Re: Boeken van Iddink

Ongelezen bericht door jalint »

Ia alleen bij iddink ook zo jammer dat alles scchriftelijk moet. Via de telefoon krijg je ze niet te pakken en e-mailen gaat ook al niet.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Boeken van Iddink

Ongelezen bericht door mar42 »

Ja dat maakt het alleen maar lastig idd als je alleen naar ze kan schrijven. Dat word dan een heen en weer geschrijf, maar 1 voordeel heb je daar wel alles staat zwart op wit. :wink:

Ben blij dat mijn kind zijn boeken via vandijkeducatie krijgt, dat gaat heel wat soepeler, en je kan ook gewoon met ze bellen.

stofzuigertje

Re: Boeken van Iddink

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn zoon heeft huur boeken van school,
hij krijgt een bon met wat hij moet betalen als niet compleet of kapot is.
Dus je ziet hoeveel je moet betalen bij inleveren of niets dus dan is achteraf niets meer te verhalen.

Dus vraag een bon dat alles compleet en schadevrij is ingeleverd.
Als ze dit weigeren gewoon niet inleveren en dan moeten ze wel.
Graag volgend jaar ook andere kinderen vragen dit zelfde te doen, dan moeten ze wel.
Ook de school van dit op de hoogte stellen zou goed zijn want U heeft geen keuze in andere firma.

jalint
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:49

Re: Boeken van Iddink

Ongelezen bericht door jalint »

Vandaag excuus brief gehad van iddink. Hoef de boete niet te betalen. Toch een snel antwoord op mijn brief.

jalint
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:49

Re: Boeken van Iddink

Ongelezen bericht door jalint »

heb vandaag bericht gehad op mijn schrijve. Boeken zijn waarschijnlijk toch gevonden Hoef de boete niet te betalen. kreeg ook netjes een excuus plus puntje voor iddink

Gesloten