LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen school wil mijn dochter hebben

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Geen school wil mijn dochter hebben

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef: zo wordt het van kwaad tot erger...
en een speciale school is helemaal niks om voor te schamen,heb een vriendin die haar kind zit ook op een speciale school,voor iets anders maar goed,kind knapt helemaal op!! (dyslexie) en heeft heeeeel wat testen moeten doorstaan en geen testjes...

dus kom op,eerste stap huisarts en DOORGAAN.....denk aan u kind!!!

veel sterkte

Helemaal mee eens !
Plus neem contakt op met de leerplichtambtenaar van u gemeente.

boskat54
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 apr 2013 22:31

Re: Geen school wil mijn dochter hebben

Ongelezen bericht door boskat54 »

alsuweza schreef:Mijn dochter is 13 jaar, bijna 14, ze zit nu al 5 weken thuis.
In het verleden (11 jaar geleden) is er bij haar een diagnose gesteld dat ze autistisch (zwaar) zou zijn. Echter verleden jaar hebben we een nieuwe diagnose laten doen en toen bleek dat ze PDD-NOS had, en dan een lichte vorm. Tevens is er toen door de psychiater die het onderzoek heeft gedaan ook op papier gezet dat ze naar een gewone school kon ipv speciaal onderwijs.
Geen enkele reguliere school wil haar plaatsen. We zijn hier al ruim 1 jaar mee bezig en je wordt er moedeloos van!
Van ellende hebben we haar maar naar een speciale school gedaan met als voorwaarde dat ze leerjaar 2 naar een VMBO zou kunnen. Hier stonden ze achter, maar wat bleek nu. Op speciaal onderwijs leer je dus niets, er zijn geen boeken en er wordt 4 x per week tv gekeken in de klas en daarna geknipt en geplakt! Daarna worden ze om half 1 naar huis gestuurd. Echt het was om te huilen.
Hele discussies hebben we gevoerd en er is ons van alles beloofd, alleen er is niets nagekomen.
Uiteindelijk is ze na een discussie met de juf waarbij mijn dochter zei dat ze het er niet mee eens was naar huis gestuurd, ze mocht niet meer terug komen.
Na nog een gesprek op school wilde de juf niet eens met ons praten! Ze kon dat niet aan!
Ze mag nu niet meer op school komen, maar we hebben ook geen brief hierover ontvangen. We hebben net een hoorzitting gehad bij de klachtencommissie van de school. Het is, naar mijn gevoel, wel positief verlopen, maar de uitspraak duurt 30 tot 60 dagen.
En voorlopig zit ze dus thuis, want nog steeds wil geen enkele school haar hebben.
Het onderwijs in Nederland is echt triest voor kinderen met een stempel. Je komt hier dus nooit meer van af.
Mijn dochter wil echt heel graag leren, maar krijgt hier dus de kans niet voor. Ze heeft nu elke dag 1 uur priveles, maar zo ga je natuurlijk geen diploma halen!!
We willen haar nu maar laten studeren via het LOI, dan kan ze toch nog een diploma gaan halen.
Weet er iemand nog een andere oplossing?????
Ik had dit nog niet gelezen toevallig plaats ik net een stukje over mijn zoontje van 8 jaar die een indicatie voor zml heeft waar ik het niet mee eens ben omdat hij zich zelf goed kan redden en nog niet eerder op een reguleren school heeft gezeten. Wat u schrijft is net even anders maar ook wij ervaren dat het onderwijs niet veel bied aan leren waardoor mijn zoontje juist een grotere achterstand heeft!

Ik heb nog niet alles gelezen maar hoop dat u er verder hulp bij heeft gehad!

Gesloten