Waarom kan ik geen bp-uren krijgen voor werkdrukvermindering?

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
LSvox
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2023 12:15

Waarom kan ik geen bp-uren krijgen voor werkdrukvermindering?

Ongelezen bericht door LSvox »

Ik ben van 1aug 2021 tot 31 Juli 2022 werkzaam geweest als docent in het VO. (er is in een nieuwe cao afgesproken voor 2022-2023 dat mensen extra uren Bp uren krijgen voor werkdrukvermindering. deze cao ging in vanaf jan 2022. Maar is kennelijk enkel bedoeld als je als docent ook in 2022-2023 als docebt werkt, want ik heb volgens de school geen recht hierop, (want de cap os alleen voor diegene die werkzaam zijn in t onderwijs op 1aug 2023) Mijn vraag is:

Hoe is dit dan geregeld voor jaarcontracten? Waarom kan ik geen bp uren krijgen voor de maanden Jan- Juli dat ik wel gewerkt heb?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51
Beste antwoord
Gekozen door LSvox

Re: Waarom kan ik geen bp-uren krijgen voor werkdrukvermindering?

door Nijogeth » 19 feb 2023 15:24

Het gaat hier natuurlijk over schooljaren. De CAO gaat dan wel op 1 januari in, maar dat is halverwege een schooljaar. De wijziging van die BP uren gaat effectief in in het eerstvolgende schooljaar.
Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waarom kan ik geen bp-uren krijgen voor werkdrukvermindering?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou maar lid worden van de bond, kunt u daar simpel al uw vragen stellen en zij helpen u ook uw recht te krijgen.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Waarom kan ik geen bp-uren krijgen voor werkdrukvermindering?

Ongelezen bericht door rwolters »

Wat staat er precies in de CAO hierover? Er zijn wel vaker zaken opgenomen die alleen gelden als je een volledig jaar werkzaam bent geweest. Bij mij op het werk krijg je bepaalde bonussen alleen als je het volledige jaar (of zelfs jaren afhankelijk van de bonus) in dienst bent geweest.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Waarom kan ik geen bp-uren krijgen voor werkdrukvermindering?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het gaat hier natuurlijk over schooljaren. De CAO gaat dan wel op 1 januari in, maar dat is halverwege een schooljaar. De wijziging van die BP uren gaat effectief in in het eerstvolgende schooljaar.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Waarom kan ik geen bp-uren krijgen voor werkdrukvermindering?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met de vakbond of uw rechtsbijstandverzekering. Hun kunnen uitzoeken wat de regels precies zijn.

Plaats reactie