LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aantonen niet ontvangen post

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Suzanne68
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 nov 2009 12:30

Re: Aantonen niet ontvangen post

Ongelezen bericht door Suzanne68 »

Lees nu net dat loonbeslag niet per direct een reden is om een hypotheek niet toe te kennen.Alleen als het om een maandelijks beslag gaat,maar dat is dan meer vanwege de mindere draagkracht die je hebt.Dus ik ga proberen me er verder niet te druk erom te maken en genieten van het zonnetje.Zo toch weer een halve dag weggestresst.Ook zonde.

@Emmy...het wordt morgen waarschijnlijk opgelost.Misschien maak ik me wel druk om niets.Heb gewoon niet zulke goede ervaringen met de belastingdienst.Die vinden meestal dat zij gewoon gelijk hebben en dat jij je er maar bij neer moet leggen.

Suzanne68
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 nov 2009 12:30

Re: Aantonen niet ontvangen post

Ongelezen bericht door Suzanne68 »


Suzanne68
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 nov 2009 12:30

Re: Aantonen niet ontvangen post

Ongelezen bericht door Suzanne68 »

http://www.klacht.nl/belastingdienst/kl ... j-ons-aan/

enz enz....nou lekker dan.Leuker kunnen ze het niet maken....

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Aantonen niet ontvangen post

Ongelezen bericht door JtC »

De Belastingdienst en het snel verwerken van nieuwe adresgegevens... welke science-fiction film is dat?

Suzanne68
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 nov 2009 12:30

Re: Aantonen niet ontvangen post

Ongelezen bericht door Suzanne68 »

Haha....ja maar mijn andere belastingpost krijg ik wel gewoon hier.....dus het is meer een mystery dan een SF :wink:
Bedankt voor de grappige opmerking...had ik echt even nodig.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Aantonen niet ontvangen post

Ongelezen bericht door JtC »

Ik heb er een tijd gewerkt, toen draaiden de raders al erg traag, dat is nu nog steeds zo en dat zal ook altijd zo blijven. Het is een log, bureaucratisch en godsvergeten ouderwets apparaat met dito IT oplossingen die voor geen meter werken.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Aantonen niet ontvangen post

Ongelezen bericht door Jolijn »

Suzanne68 schreef:Haha....ja maar mijn andere belastingpost krijg ik wel gewoon hier.....
Daarmee kun je 'dus' aantonen dat je die andere brieven niet hebt gehad....

Suzanne68
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 nov 2009 12:30

Re: Aantonen niet ontvangen post

Ongelezen bericht door Suzanne68 »

Ik ben iig mooi de Sjaak,want zitten middenin de koop van een huis met een nog niet geregelde hypotheek.
Het geld wat ze krijgen is overigens wel terecht,maar destijds mijn kant opgekomen omdat ze mijn inkomen (wat wel netjes opgegeven werd) elke keer over het hoofd zien.Maar goed...teveel betaald moet terug....ook al ligt de fout bij hun.Dat begrijp ik.Maar op deze manier?
Ben blij dat je me serieus neemt en weet hoe het gaat daar.
Ik wacht maar geduldig af.Dat geld vind ik niet erg (ook niet leuk) maar dat ik eindelijk mijn droomhuisje heb gevonden en het hierdoor stuk loopt misschien vind ik wel heel erg.....

@Jolijn....maar hoe dan.Ik kan ook iemand zijn die zegt dat ze het niet gekregen heeft (is niet zo) Heb wel een vordering op een verkeerd adres.De vordering die naar mijn man zijn baas is gestuurd.Maar heb wel vaker problemen gehad met de belastingdienst en zij hebben altijd gelijk en je doet er weinig tegen.Tot nu toe laat ik het altijd maar,maar woon nu echt niet fijn en was tot nu zo blij dat ik eindelijk wat beters gevonden had.En kan zo slecht tegen onrecht.Maar kan op die manier iig wel bewijzen dat ik mijn adreswijziging goed heb doorgegeven.Misschien bedoel je dat?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Aantonen niet ontvangen post

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik bedoel je dat niet kunt bewijzen dat je iets niet ontvangen hebt, ook al zou dat worden gevraagd. Zelf moet je vaak dmv een bewijs van verzending iets aantonen, maar bij bijv. de belastingdienst lijkt zoiets niet van belang en is wat de BD beweert waar, ook zonder bewijs.
Zoiets heb ik ook 's aan de hand gehad dwz geholpen met zoiets. Er werd door een energiebedrijf beweert die en die brieven dd zus en zo kenmerk dat en dat zijn verstuurd, dus :roll: zijn ze door jullie ontvangen. Een overzicht gemaakt van wat wel ontvangen was + de kreet ''als er nog meer verstuurd is is dit dus niet ontvangen". Dezelfde 'logica' toepassen.

Suzanne68
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 nov 2009 12:30

Re: Aantonen niet ontvangen post

Ongelezen bericht door Suzanne68 »

Ah ok...goede tip!
Ga ik zeker wat mee doen als het morgen niet opgelost wordt.

Ja dat stoort me dus enorm...dat de belastingdienst zonder elke vorm van bewijs altijd gelijk heeft...

Suzanne68
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 nov 2009 12:30

Re: Aantonen niet ontvangen post

Ongelezen bericht door Suzanne68 »

Heb dat Fisch en Eva even gegoogled en dat gaat wel echt over grote fraude.
Denk dat een beetje hypotheekverstrekker ook wel het verschil ziet tussen mensen die systematisch schulden maken en mensen die dit eenmalig overkomt.Nogmaals...ik ga proberen me er minder druk om te maken.Maar gezien ik er nu nog over post lukt dat even niet zo :lol:

Suzanne68
Berichten: 41
Lid geworden op: 05 nov 2009 12:30

Re: Aantonen niet ontvangen post

Ongelezen bericht door Suzanne68 »

De belastingdienst heeft inderdaad de post naar ons vorige adres gestuurd.
Ze hebben het loonbeslag teruggedraait en we mogen het bedrag nu in 3x terug betalen.Ik ben zo vreselijk opgelucht.Was er gewoon helemaal naar van.
Zo blij dat ze het zo snel hebben opgelost voor ons.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Aantonen niet ontvangen post

Ongelezen bericht door JtC »

Oh hee, dat is dan iig een meevaller. Gefeliciteerd!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Aantonen niet ontvangen post

Ongelezen bericht door crazyme »

Fijn dat dit is opgelost ! 8)

doradora456
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 mar 2011 20:06

Re: Aantonen niet ontvangen post

Ongelezen bericht door doradora456 »

de belastingdienst erkend de fout en heeft het rechtgezet.
vergeet dat niet te vertellen als je weer klachten hoort over de belastingdienst.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Aantonen niet ontvangen post

Ongelezen bericht door Emmy75 »

hé fijn. Dat zal een hele opluchting zijn en nu lekker genieten van het goede weer.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Aantonen niet ontvangen post

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Fijn dat het is opgelost!

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aantonen niet ontvangen post

Ongelezen bericht door ArneLH »

Suzanne68 schreef:Nou ja ik ga er maar vanuit dat het morgen gewoon opgelost wordt.Mede doordat het adres op de vordering ook niet klopt.En daar heb ik bewijs van,want die ligt hier naast me.Vroeg me alleen af waar de bewijslast ligt.Want ik weet zeker dat ik niets heb ontvangen.En ook bijna zeker dat het niet hierheen gestuurd is.Want het kwijtmaken van zoveel brieven lijkt me onwaarschijnlijk.
Is het nu opgelost? Het is altijd wel prettig om te horen wat nu de uitkomst is van zaken die op het forum voorbij komen.
Wat betreft de vraag over 'bewijslast': in principe doet zich dit 'fenomeen' nauwelijks voor in bestuursrecht, het gaat daar namelijk om (echte) waarheidsvinding. De bestuursrechter moet daarom ook zelf onderzoek verrichten, terwijl de civiele rechter dat niet mag (hij moet het doen met wat partijen zelf aandragen). Als jij zegt dat je een brief niet hebt ontvangen in een bestuursrechtelijke zaak en het bestuursorgaan kan geen logboek produceren waarop verzonden brieven worden afgetekend of iets dergelijks dan gaat de bestuursrechter er gewoon vanuit dat er niets is verzonden.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Aantonen niet ontvangen post

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ArneLH schreef:Is het nu opgelost? Het is altijd wel prettig om te horen wat nu de uitkomst is van zaken die op het forum voorbij komen.
Denk het wel...
Suzanne68 schreef:De belastingdienst heeft inderdaad de post naar ons vorige adres gestuurd.
Ze hebben het loonbeslag teruggedraait en we mogen het bedrag nu in 3x terug betalen.Ik ben zo vreselijk opgelucht.Was er gewoon helemaal naar van.
Zo blij dat ze het zo snel hebben opgelost voor ons.

Gesloten