Onjuiste adresgegevens bij toeslagen.nl

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Harrold68
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2023 13:49

Onjuiste adresgegevens bij toeslagen.nl

Ongelezen bericht door Harrold68 »

Ik ben anderhalf jaar geleden gaan samenwonen met mijn huidige vrouw in een nieuwe woning. Nu keek zij laatst op toeslagen.nl en zag tot haar verbazing dat daar nog haar oude adres stond inclusief de namen van mensen die daar nu wonen. Ze heeft de Belastingdienst gebeld en dit is toen gecorrigeerd. Ik vind dat zo vreemd omdat ik verwacht dat dit gekoppeld is met de gemeentelijke basisadministratie en die klopt wel. We hebben immers hier ook weer de stempassen ontvangen voor de volgende verkiezingen.

Nu kijk ik zelf vandaag op toeslagen.nl en tot mijn verbijstering staat hier ook nog mijn oude adres inclusief twee namen van mensen die ik niet ken. Waarschijnlijk ook weer de nieuwe bewoners van mijn oude woning.

Ik vraag me af bij hoeveel mensen dit de afgelopen tijd fout is gegaan. Ik heb daar in de media niets over vernomen en ik kan er op Internet ook niets over vinden. Zijn wij uitzonderingen of hebben meer mensen hier last van gehad? Dit kan kan bij mensen veel problemen op leveren met toeslagen, dus het lijk me wel belangrijk dat mensen weten dat dit fout kan zijn gegaan.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onjuiste adresgegevens bij toeslagen.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb geen idee hoe vaak dat fout gaat. Heb het zelf, ook van veel anderen nog nooit meegemaakt.

De adressen zijn inderdaad gekoppeld met de GBA.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Onjuiste adresgegevens bij toeslagen.nl

Ongelezen bericht door rwolters »

Op zich valt de impact wel mee. Alle berichten zijn beschikbaar in de Berichtenbox van de overheid en die is onafhankelijk van het fysieke adres. Iedereen kan daar meteen zien dat het adres niet klopt en kan het laten corrigeren.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onjuiste adresgegevens bij toeslagen.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
26 feb 2023 14:59
De adressen zijn inderdaad gekoppeld met de GBA.
De GBA is al ruim 9 jaar geleden BRP geworden.

Plaats reactie