LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Financieel adviseur doet belastingaangifte?

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Financieel adviseur doet belastingaangifte?

Ongelezen bericht door roland48 »

Het is net bij kennissen gebeurd: ik heb nog niet veel verstand van lijfrente en pensioenen, dus zij naar een financieel adviseur. Ik had ze nog uitgebreid proberen uit te leggen dat ze in hun geval makkelijk een aftrekbaar bedrag hadden voor ziektekosten.

En mijn vermoeden werd waarheid: volgens de adviseur niet. Die wist te vertellen dat de nominale premie niet aftrekbaar is (1015 euro p.p.) en hij wist niets van een regeling chronisch zieken (soms +113% specifieke uitgaven + 795 euro) (zie post: koop een bril...). Hij was ook van mening dat de digitale handtekening nog gebruikt kon worden (Digid dus).

Ze noemen zich tevens belastingadviseur, weten alles van pensioenen, maar niets wat de belastingaangifte nou zo interessant maakt. Zij maken gebruik van een eigen belastingprogramma waar DUS de helpfunctie niet is ingebouwd. En dit terwijl deze wet stamt uit 2001. Al die jaren heeft de adviseur honderden euro's laten liggen.

Resultaat? 465 euro extra terug voor ziektekosten.

Tip? Weet je niets van de belastingaangifte? Download het programma aangifte en, ZONDER te versturen, kom je zelf een heel eind. Al wat je nodig hebt is wat interesse.

Gesloten