Hoe bewijs ik gemaakte kilometers naar het ziekenhuis voor inkomstenbelasting ?

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
PeteJ1962
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 aug 2022 11:00

Re: Hoe bewijs ik gemaakte kilometers naar het ziekenhuis voor inkomstenbelasting ?

Ongelezen bericht door PeteJ1962 »

Je neemt het aantal afgelegde kilometers van A naar B en visa versa. Dus bij aanvang noteer je de kilometers en aan aankomst weer en bij thuiskomst nogmaals. Bijv. 10 kilometer heen, aankomst 10 kilometer en bij thuiskomst 10 + 10 is 20 kilometer totaal.
Je kunt ook via een routeplanners de kilometers noteren en dat maal 2 is “uitkomst” . Wanneer er wegafsluitingen zijn veranderd de hele registratie. Succes

Mart Manders
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2022 16:20

Re: Hoe bewijs ik gemaakte kilometers naar het ziekenhuis voor inkomstenbelasting ?

Ongelezen bericht door Mart Manders »

Bij een ziekenhuis moet altijd gepind worden bij parkeren. Pinbetaling opvragen bij je bank en je kunt bewijzen dat je daar was. Ook je afspraken bij de arts(en) worden in Mijn(naam ziekenhuis) geregistreerd. Dubbele controle dus en bewijsbaar voor de belastingdienst. Heb overigens nog nooit moeten bewijzen dat de ritten ook daadwerkelijk zijn gemaakt.

Hatscha
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 nov 2021 14:30

Re: Hoe bewijs ik gemaakte kilometers naar het ziekenhuis voor inkomstenbelasting ?

Ongelezen bericht door Hatscha »

Sinds 2020 is de Belastingdienst echt wat moeilijker tevreden te stellen; als je de werkelijke kosten van je auto wilt gebruiken voor de medische aftrekpost moet je het hele jaar een registratie bijhouden. Hoeveel heb je dat jaar getankt, hoeveel kilometers gereden (zowel medische als andere bestemmingen), hoeveel € onderhoudskosten en reparaties heb je betaald, ook de waskosten (bonnen, of pinbetalingen), parkeerkosten etc., dus echt álle kosten van je auto vanaf 1-1-2022 t/m 31-12/2022. Uiteraard het aantal kilometers dat je in dat jaar hebt gereden, dat deel je met de kosten, dan kom je op een bepaalde km prijs uit. Die prijs mag je toepassen op de medische kilometers. Lastig, maar als het eenmaal in je systeem zit niet moeilijk.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe bewijs ik gemaakte kilometers naar het ziekenhuis voor inkomstenbelasting ?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hatscha

Waar baseert u dat op? Hebt u wellicht een irreëel bedrag aan kilometers opgevoerd, dat u die prijs moest gaan verantwoorden?

En zo’n probleem is dat niet. Km stand via de APK beurten, verzekering gaat via de bank, en pinnen om te tanken ook.

Wille396
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 nov 2021 17:16

Re: Hoe bewijs ik gemaakte kilometers naar het ziekenhuis voor inkomstenbelasting ?

Ongelezen bericht door Wille396 »

Voor de afstand kun je bv Google Maps gebruiken.

Harry Breda
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:56

Re: Hoe bewijs ik gemaakte kilometers naar het ziekenhuis voor inkomstenbelasting ?

Ongelezen bericht door Harry Breda »

Is voor de Belastingdienst, dus hoeft minder keihard te zijn als bij een strafzaak voor de rechter.
- via het register in "Mijn Ziekenhuis": met copy-paste een mooi overzicht te maken
- via parkeren in de partkeergarage, vaak enkel met een pin-pas te betalen, dus data staan vast op je bankafschriften.
- afstand: met menig programma op te zoeken, bijv Routenet. Geen belastingambtenaar, die die afstanden in twijfel trekt
- met OV: zie Inloggen mijn ov chipkaart

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe bewijs ik gemaakte kilometers naar het ziekenhuis voor inkomstenbelasting ?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Harry Breda schreef:
04 nov 2022 12:51
Is voor de Belastingdienst...
Zelfs dát schrijft TS niet. Is natuurlijk het meest voor de hand liggend, maar toch :wink:

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Hoe bewijs ik gemaakte kilometers naar het ziekenhuis voor inkomstenbelasting ?

Ongelezen bericht door PGros »

Inkomstenbelasting lijkt wel veel op belastingdienst ;-)

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe bewijs ik gemaakte kilometers naar het ziekenhuis voor inkomstenbelasting ?

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
04 nov 2022 13:18
Inkomstenbelasting lijkt wel veel op belastingdienst ;-)
pfff hahaha dat krijg je als je de openingspost wel leest, maar de topictitel niet... :lol: :lol:

Plaats reactie