LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huur en zorgtoeslag

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door sprokkel »

Het is weer zover, er klopt weer niets van, op 1 juni schreef ik dat alles in orde was, en hopelijk zou blijven, valse hoop dus.
Maak er geen werk meer van, kost te veel onnodige energie.
Wacht wel op volgend jaar.

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

tja sprokkel,, dan kun je mij de hand geven, het is weer zover een paar maand geleden hebben ze een beschikkeng van € 101.- per maand huurtoeslag gestuurt,,k,zit nu weer op € 46.- per maand en ik bel of schrijf ook niet meer naar die lamzakken bij de blasting.
groet,n
henduk.

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

ps komt nog bij dat ik over een paar maand voor de rechter moet(WSNP) op dit moment worden m,n vaste lasten nog betaald door de stadsbank want daar ben ik beland door dat geklungel van de blasting,en het begon met een huur achterstand omdat ik geen of bijna niks aan huurtoeslag kreeg, en dat werd van kwaad tot erger,gas en licht,de lopende lening allemaal achterstand, en dat is nu niet meer te over zien diep in de **** zit ik door de schuld van de f,,pieeep,ck blasting,en wat doe je eraan??? noppes en nog eens noppes.
zooooitje!!!!!!!! groet,n maar weer .

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Mendoza »

Heb je contact gehad met de nationale ombudsman? Zo ja, wat zegt die ervan?

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

ik heb met de ombudsman vorig jaar contact gehad over die toeslagen en ze hebben de blasting er over aan geschreven,maar het helpt niet echt en dat duurt nu al sinds januari 2006 dat geklungel,maar wat betreft de WSNP heb ik geen contact met de ombudsman,want m,n contact persoon bij de stadsbank heeft me gezegt dat ik beter niet met de vinger naar de blasting kan wijzen omdat meneer de rechter dat niet leuk vindt,maar het is wel de waarheid dat ik door de schuld van de blasting zover ben gekomen waar ik nu zit in de sh ,,piieeep,,t,, en ik ga echt niet m,n klep dicht houden bij die rechtbank ik heb altijd m,n schulden netjes betaald soms weliswaar met de hakken over de sloot maar toch, keb nu weekgeld van de stadsbank a € 50.- daar mot ik het mee doen, en ik weet dat er meer mensen door die toeslagen pruttel bij de stadsbank zijn beland, maar ik zal de ombudsman eens een brief schrijven over deze toestand.
groet,n
henduk

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door sprokkel »

Henduk, ik zou toch maar inderdaad de ombudsman aanschrijven, baat het niet, schade doet het zeker niet.
Veel sterkte.
O ja, maak er een goed leesbaar stuk van, en mail het naar de tweede kamer, en alle politieke partijen.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Mendoza »

Ik zou zeker even met de ombudsman overleggen idd.

Ik ga er even vanuit dat je aangifte over 2006 hebt gedaan. En heb je daardoor nu ook al een definitieve berekening voor huurtoeslag 2006?

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

Geplaatst op 29 Sep 2007 10:34 door Mendoza


--------------------------------------------------------------------------------

Ik zou zeker even met de ombudsman overleggen idd.

Ik ga er even vanuit dat je aangifte over 2006 hebt gedaan. En heb je daardoor nu ook al een definitieve berekening voor huurtoeslag 2006?
-------------------------------------------------------------------------------
jep dat was € 101.- per maand huurtoeslag maar ik krijg €46.- per maand.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Mendoza »

Je krijgt 46,- per maand, neem aan dat je nu 2007 bedoelt. Als ik het zo lees is 2006 in ieder geval afgehandelt. klopt dat?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door sprokkel »

De chaos in het toeslagen systeem is behoorlijk groot lees bericht horende bij de link.

http://planet.nl/planet/show/id=62967/c ... /sc=94d3de

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

ze lopen nu al vooruit en lullen over 2008 en 2009 en ze hebben 2006 en 2007 nog niet eens op order, het is een vies smerig zooitje dat hele belasting gebeuren,bij elke scheet mot je belasting en rente betalen, maar ze zoeken het maar uit, ik zal vanaf nu er ook geen aandacht meer aan besteden het is inderdaad zonde van de tijd, nedeland ziet maar . vieze bende die belasting , de groet,n
henduk.

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

zelfs als je mee doet aan zo,n geneesmiddelen onderzoek (vrijwillig)om nieuwe medicijnen te testen,je krijgt €190.- per dag of zoiets en daar moet die vervelend belasting ook weer geld van hebben (inkomstenbelasting) die vieze ratten zitten ook overal in hahahahahahaa wat een smeerzooi ,t,jonge jonge
groet,n
henduk

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Mendoza »

Henduk, zit er nog een zinvolle discussie in?

Ik kan me je frustraties voorstellen, probeer in ieder geval niet de houding aan te nemen die je hier op het forum projecteert.

Ik wens je in ieder geval sterkte in je situatie.

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

zit er nog een zinvolle discussie in?
probeer het eens met de belasting, mischien hebben die nog iets zinvols te melden,ik heb nog niks anders gehoort dan onzin van de belasting een jaar of 2 lang, succes ermee.,,,.
groet,n
henduk :lol:

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

met dank aan de ombudsman werd ik net gebelt door de belastingsdienst met de mededeling dat ik € 800.- huurtoeslag per jaar krijg( en dat heb ik de afgelopen 2 jaar vaker gehoord) de zaak was nu in orde zegt de aardige dame aan de tel:( er werken dus ook een paar aardige mensen) ik wacht wel af,keb er weinig vertrouwen in maar toch!!
groet,n

Silver5
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 okt 2007 19:22

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Silver5 »

één reactie wil ik geven op het berichtje van gerszon Hij stelt dat als mensen weten dat ze teveel ontvangen hebben aan huurtoeslag ze vantevoren kunnen weten dat ze dit terug moeten betalen. Tot zover ben ik het met hem/haar eens.

Maar nu het volgende, ik woon samen vanwege medische omstandigheden en om deze reden wordt de huurtoeslag op één inkomen berekent en niet op twee (ivm invaliditeit) Echter het eerste half jaar 2006 liep prima, toen de huurverhoging kwam en ik een wijzigings formulier invulde begon de ellende. Ik heb minstens 6 beschikkingen met wisselende bedragen de ene op één inkomen berekent en de andere weer op twee inkomens (wat dus niet de bedoeling is) Na veel heen en weer gebel zou het geregeld worden.

Ja niet dus, ik kreeg rekening op rekening (heb er inmiddels meer dan 10) die allemaal onterecht waren. In november na tussenkomst van de nationale ombudsman kreeg ik een spoedbetaling (toch een lekker extra'tje mevrouw???)

Ook dit jaar allemaal rekeningen want ze zouden een fout gemaakt hebben bij de spoedbetaling, iets wat ik niet kon narekenen of weten dus heb het gewoon voor mijn huur gebruikt!!!!

Nu is het zover dat ze toegeven fouten te hebben gemaakt maar een beschikking over 2006 heb ik nog steeds niet!!!! en bijna elke twee weken valt er weer een dubieuze rekening op de mat. Let wel de rekeningen varieren van 35 euro tot 480 euro!!! Wat is er nu juist??? ik weet het echt niet en vind dat de belastingdienst best eens hand in eigen boezem mag steken als ze toegeven zelf fouten te maken.

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

tja ik ken dat die beschikkingen, keb er zelf ook een stuk of 15 over 2006 en 2007 ook met verschillende bedragen en met de huurverhoging ging het hier ook weer mis, ik ben het nu helemaal zattt,lig er ook niet meer wakker van, ik heb de laatste tijd (een stuk of 3 keer) die beschikkingen gewoon terug gestuurd( de kopie,s) en er een briefje bij gedaan met de vraag of ze wel goed bij hun hoofd zijn,ps alles wat ik van de belasting aan post krijg stuur ik terug,ik zeg mijn lidmaatschap bij de belasting op hahahaha!!
groet,n
henduk

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door sprokkel »

Eergisteren een email gehad van de belastingdienst met de vraag of alle nu opgelost was, mijn antwoordt, nee nog steeds fout, of ik dan nogmaals al mijn gegevens toe wil mailen, dit net gedaan en ga wachten wat eruit komt.
Dit verhaal is een gevolg van mijn klacht bij de persoon van de VVD die zich hier hard voormaakte.

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

kan men de belasting mailen???,, krijg nou wat,, dat heb ik nooit geweten. :? wat is het mail adres van hun dan??
groet,n

henduk
Berichten: 110
Lid geworden op: 20 feb 2007 13:38

Re: Huur en zorgtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

op de site van de belasting staat:::Let op!

Het is niet mogelijk te e-mailen met de Belastingdienst.

dus hoe krijg je dat voormekaar dan?

Gesloten