Inkomstenbelasting en uitvaartverzekering

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
BJ89
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2023 11:33

Inkomstenbelasting en uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door BJ89 »

Hallo,

Ik heb een vraag omtrent het invullen van de inkomstenbelasting. Ik heb bij mijn uitvaartverzekering 3 polissen. 1 daarvan staat omschreven als uitvaartverzekering in geld ( dat is volgens mij dan een kapitaalverzekering ). En ik heb een polis wat staat omschreven als uitgebreide uitvaartverzekering ( met als omschrijving; bestaande uit een pakket met produxten en diensten twv X bedrag en X vrij te besteden ). Onder diezelfde polisnummer is er een 2e dekking wederom omschreven als uitvaartverzekering in geld.
Wat ik mij afvraag is moet ik alleen het bedrag invullen wat bij de uitvaartverzekering in geld staat. Of moet ik alle 3 de bedragen invullen?

Het is de eerste keer dat ik inkomstenbelasting in moet vullen. Dus ik snap dit gedeelte niet bepaald.

Mvg,
BJ

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inkomstenbelasting en uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De afkoopwaarde van die verzekeringen zal beslist onder de ca. € 7.500 zijn. U hoeft dan helemaal niets aan te geven.

Het gaat niet over de verzekerde som.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Inkomstenbelasting en uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De regels staan duidelijk vermeld op de BD site https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... zekeringen

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Inkomstenbelasting en uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Zou de @redactie even een melding kunnen doen bij verwijderen en/of editen van reacties? Wel zo handig.

Plaats reactie