Is het raadzaam om de beslistermijn van mijn bezwaarschrift te verlengen?

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
StefaniaL
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2022 09:11

Is het raadzaam om de beslistermijn van mijn bezwaarschrift te verlengen?

Ongelezen bericht door StefaniaL »

De Belastingdienst verzoekt beslistermijn bezwaarschrift 2019 te verlengen, dit n.a.v. de uitspraak van de Hoge Raad van 24 december 2021

Onderstaand bericht op 14-2-2022 per mail ontvangen:
"U hebt een bezwaarschrift ingediend tegen de aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen 2019.
Vanwege de uitspraak van de Hoge Raad van 24 december 2021 met betrekking tot de vermogensrendementsheffing Box 3 en de daarbij behorende ontwikkelingen, kan de behandeling van uw bezwaar langer duren. In verband hiermee vraag ik u akkoord te gaan met het verlengen van de termijn waarbinnen wij op uw bezwaarschrift dienen te beslissen. Ik wil deze termijn graag verlengen tot 1 december 2022. Wilt u terugkoppelen aan mij of u akkoord gaat? Ik hoor het graag van u.".

MIJN VRAAG
De Belastingdienst vraagt mij om 10,5 maanden uitstel. Wat is raadzaam in deze?

HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Is het raadzaam om de beslistermijn van mijn bezwaarschrift te verlengen?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Ze zijn hard aan het nadenken hoe ze het probleem van onterecht geinde vermogenswinstbelasting op spaargeld moeten oplossen, als ze dat weten krijgt iedereen dezelfde behandeling/ herziening.
Als u nu een uitspraak afdwingt, zullen ze uw bezwaar afwijzen. U moet dan in hoger beroep en tegen die tijd weten ze wsl welke oplossing ze gaan toepassen. Voor de uiteindelijke uitkomst maakt het volgens mij niet uit, maar het scheel u en de overheid een hoop werk om uitstel goed te keuren.

65+
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jul 2023 00:31

Re: Is het raadzaam om de beslistermijn van mijn bezwaarschrift te verlengen?

Ongelezen bericht door 65+ »

Ik zou er niet mee instemmen: Vraag ook vooraf om fysiek hoorrecht en inzagerecht. En om een afdwingbaar, door beide partijen getekend gespreksverslag zodat je sterker staat bij evt beroep. Vraag je niks dan krijg je rauwelijks een uitspraak..

Plaats reactie