Moet ik me inschrijven bij de KvK als ik twee inkomstenbronnen heb als zzp'er?

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Alsh9854
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2024 15:52

Moet ik me inschrijven bij de KvK als ik twee inkomstenbronnen heb als zzp'er?

Ongelezen bericht door Alsh9854 »

Beste mensen,

Ik ben zelfstandige en lever diensten. Ik heb een btw-nummer maar omdat ik maar 1 opdrachtgever heb, heb ik me niet ingeschreven bij de KvK. Ik betaal geen btw omdat mijn omzet lager is dan 20.000 euro op jaarbasis. (KOR)
Ik koop en verkoop soms ook tweedehandse spullen. Mijn inkomsten hieruit kunnen per maand verschillen. Daar betaal ik inkomstenbelasting over. (Ik houd bij hoeveel mijn winst is.)

1.Moet ik me inschrijven bij de KvK omdat ik twee verschillende dingen doe als zelfstandige?
2.Moet ik op de tweedehandse spullen btw berekenen mocht ik toch meer dan 20.000 euro per jaar verdienen in totaal? 3.Moet ik ook btw uitrekenen op de prijzen als ik artikelen aan mensen in het buitenland verkoop?
4.Moet ik dan zoals een winkel garantie en 2 weken bedenktijd geven aan diegene die een tweedehands item koopt?
5.Zijn de inkomsten dan inkomsten uit onderneming of inkomsten uit overig werk?
6.Is het voordeliger om onder KOR te blijven om geen btw te hoeven betalen of om proberen meer te werken zodat ik meer dan 20.000 euro per jaar verdien en uit de KOR regeling kom zodat ik van de verschillende aftrekbare posten gebruik kan maken tijdens mijn inkomstenbelasting?

Alvast bedankt :)

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Moet ik me inschrijven bij de KvK als ik twee inkomstenbronnen heb als zzp'er?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Voort dit soort vragen hebben ze nou juist de KvK uitgevonden... :wink: Loop er eens binnen voor een goed gesprek, dan weet je alles wat je moet weten.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04