LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nu al een aanslag voor 2007???

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
cherrissa
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2005 15:48

Nu al een aanslag voor 2007???

Ongelezen bericht door cherrissa »

Het is te gek voor woorden lijkt het wel maar ik heb van de belasting al een aanslag gehad over het jaar 2007!!
nu ben ik van mening dat ik nog steeds in dat jaar leef en daar dus ook geen aanslag van op de deurmat kan vallen....zijn er misschien nog meer mensen die dit hebben mee gemaakt???
ik snap hier echt helemaal niks van iemand anders wel??

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Nu al een aanslag voor 2007???

Ongelezen bericht door Flipipo »

Beste, op afstand kunnen we niet ruiken waarom u al aanslag heeft gehad.... wat voor zoort aanslag? heeft u een onderneming(eenmanszaak?) etc... meer gegevens lijkt me hier wel op plaats voordat er zinnige antwoord kan komen.... (aanslag zegt ons niks totdat het duidelijk is wat voor soort aanslag(te betalen, teruggave, inkomstenbelasting? etc)

cherrissa
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2005 15:48

Re: Nu al een aanslag voor 2007???

Ongelezen bericht door cherrissa »

het gaat om inkomsten belasting premie volks heffing.
normaal krijg je die aan het einde van het jaar dus in 2007 krijg je dan 2006 .
dus ik snap niet hoe dit op mijn deur mat beland het gaat er dus om dat ik zou moeten betalen maar hoe kunnen ze mij dat nu al van 2007 sturen als ik nog steeds in dat jaar leef en dus geen voledige gegevens mij mij kunnen hebben ivm inkomsten en dergelijke??

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: Nu al een aanslag voor 2007???

Ongelezen bericht door haka10 »

Tja over 2007 krijg ik reeds geld terug, terwijl 2007 nog niet eens op de helft is.

Blijkbaar geven je inkomsten over eerdere jaren reden om alvast belasting te innen over 2007.
Daarmee voorkomend als er pas na de aangifte in 2008 gevorderd zou kunnen worden dat het geld (om wat voor reden dan ook) niet meer beschikbaar is.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Nu al een aanslag voor 2007???

Ongelezen bericht door SJZ »

Het is te gek voor woorden lijkt het wel maar ik heb van de belasting al een aanslag gehad over het jaar 2007!!
Nu PAS? Die aanslagen worden normaal toch in januari verstuurd?
Blijkbaar geven je inkomsten over eerdere jaren reden om alvast belasting te innen over 2007.
Ja, da's niet gek voor een schatting.
nu ben ik van mening dat ik nog steeds in dat jaar leef en daar dus ook geen aanslag van op de deurmat kan vallen
Ga dat eens aan al die mensen vertellen waar maandelijks loonbelasting wordt ingehouden.
zijn er misschien nog meer mensen die dit hebben mee gemaakt???
Uiteraard. Honderdduizenden, misschien nog wel meer.
normaal krijg je die aan het einde van het jaar dus in 2007 krijg je dan 2006 .
Nee, belasting moet je in het lopende jaar betalen. Mocht dat niet lukken dan moet je dus ook rente betalen.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Nu al een aanslag voor 2007???

Ongelezen bericht door Flipipo »

Ben je onderneemster????? Zo ja dan is dit een heel logische aanslg hoor!! Zo niet dan is er een fout gemaakt of je zou een hoge vermogen moeten hebben en dan dit alvast te betalen in lopend belastingjaar... of je moet het volgend jaar met flinke(ja 5% momenteel) heffingsrente willen betalen

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Nu al een aanslag voor 2007???

Ongelezen bericht door D1RK »

Omdat ik voor mijn hypotheek jarenlang geld terug kreeg, kan ik nu een voorschot van de vermoedelijke terug gave krijgen!

Als U over 2005 en/of 2006 veel moest bijbetalen gaan ze er vanuit dat dit in 2007 ook het geval is, anders is vaak een telefoontje genoeg om te vragen waarop dit berekend is!

Dus prive of bedrijf maakt niets uit, zowel teruggave als bijbetalen zijn hetzelfde wat regels, je kunt nu al een voorlopig voorschot krijgen/betalen, afhankelijk wat je invulde, en de gegevens die zij hebben.

Met legitimatie en BSN nummer kunnen ze altijd zien waarom je iets krijgt/betaalde.... dus de belastingdienst kan altijd vertellen waarom!
Als er fouten zijn gemaakt, kan zowel bij hun als door jou, dan is dat altijd recht te zetten, maar niet betalen betekend boete's dus snel vragen, en oplossen!

osseworst
Berichten: 157
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:10

Re: Nu al een aanslag voor 2007???

Ongelezen bericht door osseworst »

Cherrissa, het is eigenlijk heel eenvoudig. Je dient je belasting te betalen in het jaar waarin je je inkomsten hebt genoten. Na afloop van het jaar kan bepaald worden of je te veel of te weinig betaald hebt.
Waarschijnlijk moet je over 2006 nog een bedrag betalen. Eigenlijk had je dat al in 2006 moeten betalen, maar daar had de belastingdienst nog geen weet van, en jij hebt ze dat niet verteld.
De belastingdienst gaat er vanuit dat je situatie in 2007 ongeveer hetzelfde zal zijn als in 2006, en zal je een AVAR (Automatische Voorlopige AanslagRegeling) 2007 opleggen.

Het kan zijn dat je in 2006 eenmalig extra inkomsten hebt gehad, en dat de voorlopige aanslag 2007 daarom onterecht is. Dan gewoon een bezwaarschift naar je belastingkantoor sturen met een uitleg, en de voorlopige aanslag zal ingetrokken worden.

En zoals SJZ al zegt, elk jaar krijgen honderduizenden een voorlopige aanslag opgelegd, net zo goed als honderduizenden een voorlopige teruggave krijgen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Nu al een aanslag voor 2007???

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Nu PAS? Die aanslagen worden normaal toch in januari verstuurd?
over het voorgaande jaar inderdaad wel, ja.......

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Nu al een aanslag voor 2007???

Ongelezen bericht door SJZ »

over het voorgaande jaar inderdaad wel, ja.......
Je snapt het niet geloof ik. De voorlopige aanslagen 2007 (de ...H.70) worden zoveel mogelijk in januari 2007 verstuurd. (die je dan in 11 termijnen kunt betalen: van februari tot en met december).

Uiteraard kunnen in januari ook voorlopige aanslagen over het VORIGE jaar (dus in januari 2007 over 2006) worden verstuurd, maar dat zal niet zo heel veel voorkomen.

Gesloten