Uitbetaling belastingdienst na overboeking opgeheven rekening

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Kab1993
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2021 16:57

Uitbetaling belastingdienst na overboeking opgeheven rekening

Ongelezen bericht door Kab1993 »

Hi allemaal,

Ik heb een vraag hier, want bij de belastingdienst krijg ik zo'n 10 verschillende antwoorden.

Ze hebben mijn laatste toeslag op mijn oude rekening gestort. Ik had een nieuw rekeningnummer doorgegeven, maar de storting is toch naar het oude rekeningnummer gegaan, die dus al opgeheven was. Ik heb vandaag met ze gesproken, en het geld is netjes terug overgemaakt door mijn oude bank naar hun. Alleen nu krijg ik van de een te horen dat het 8 werkdagen max duurt voor het op de nieuwe rekening staat, dan hoor ik 10 dagen max en ook nog eens ja de volgende storting 22 november zit het erbij.

Heeft iemand hier ook zoiets meegemaakt, en hoelang duurde dit? Mijn eerste kinderopvang toeslag zit erbij, en het dagverblijf wil ook wat duidelijkheid. Als het alleen mijn kgb en zorgtoeslag was had ik het gewoon rustig afgewacht, maar nu snap ik er echt niks meer van.


Alvast bedankt!

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitbetaling belastingdienst na overboeking opgeheven rekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen idee, hoe lang dat duurt, maar jammer dat de oude al opgeheven was. U zult echt wat geduld moeten hebben.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Uitbetaling belastingdienst na overboeking opgeheven rekening

Ongelezen bericht door lievemarie »

Reken erop dat het met de volgende uitbetaling van de toeslag komt. Tussentijds betalingen van toeslagen doen ze volgens mijn ervaring niet.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Uitbetaling belastingdienst na overboeking opgeheven rekening

Ongelezen bericht door grun »

Eigenlijk had je dit kunnen aangeven bij de wijziging (klik op toeslagen, daarna tekst in het gele kader).
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -doorgeven

fisbel
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:22

Re: Uitbetaling belastingdienst na overboeking opgeheven rekening

Ongelezen bericht door fisbel »

De uitbetaling toeslagen vindt altijd op de 20e van de maand plaats. Omdat 20 november 2021 in een weekend valt zal de uitbetaling zijn op maandag 22 november 2021. Tijdstip is niet te zeggen, want afhankelijk van de bank.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Uitbetaling belastingdienst na overboeking opgeheven rekening

Ongelezen bericht door bupaul »

Heel vervelend voor u. Maar normaal gesproken weet je ruim van tevoren dat je naar een andere bank gaat en de bank regelt dat alle vaste betalingen het eerste jaar automatisch overgaan. Enkele uitzonderingen daargelaten. Hoe was het met de vorige betaling van de belastingdienst en heeft u ook op tijd aangegeven dat uw rekeningnummer veranderde.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uitbetaling belastingdienst na overboeking opgeheven rekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

bupaul schreef:
31 okt 2021 12:41
Heel vervelend voor u. Maar normaal gesproken weet je ruim van tevoren dat je naar een andere bank gaat en de bank regelt dat alle vaste betalingen het eerste jaar automatisch overgaan. Enkele uitzonderingen daargelaten. Hoe was het met de vorige betaling van de belastingdienst en heeft u ook op tijd aangegeven dat uw rekeningnummer veranderde.
Het gaat hier over inkomsten, niet over betalingen. En als je zelf de rekening te vroeg opheft, of niet tijdig het nieuwe nummer doorgeeft, loopt het fout.

lubeckdave
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 okt 2018 13:27

Re: Uitbetaling belastingdienst na overboeking opgeheven rekening

Ongelezen bericht door lubeckdave »

Kab1993 schreef:
25 okt 2021 17:00
Hi allemaal,

Ik heb een vraag hier, want bij de belastingdienst krijg ik zo'n 10 verschillende antwoorden.

Ze hebben mijn laatste toeslag op mijn oude rekening gestort. Ik had een nieuw rekeningnummer doorgegeven, maar de storting is toch naar het oude rekeningnummer gegaan, die dus al opgeheven was. Ik heb vandaag met ze gesproken, en het geld is netjes terug overgemaakt door mijn oude bank naar hun. Alleen nu krijg ik van de een te horen dat het 8 werkdagen max duurt voor het op de nieuwe rekening staat, dan hoor ik 10 dagen max en ook nog eens ja de volgende storting 22 november zit het erbij.

Heeft iemand hier ook zoiets meegemaakt, en hoelang duurde dit? Mijn eerste kinderopvang toeslag zit erbij, en het dagverblijf wil ook wat duidelijkheid. Als het alleen mijn kgb en zorgtoeslag was had ik het gewoon rustig afgewacht, maar nu snap ik er echt niks meer van.


Alvast bedankt!
ben je overgestapt naar een andere bank ?? Dan had je gewoon je oude bankrekening kunnen houden en meenemen naar dier nieuwe bank ! Nooit geen gesodemieter !

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Uitbetaling belastingdienst na overboeking opgeheven rekening

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dus gewoon mijn NL..RABO….. meenemen naar de ING?

:roll:

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Uitbetaling belastingdienst na overboeking opgeheven rekening

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Als het een "nieuw" nieuw rekeningnummer is loop je ook kans dat ze überhaupt niet storten tot je hebt bewezen dat rekeningnummer op je naam staat. Koppeling banken en belastingdienst loopt nl weken achter.

Tip: bel ze en vraag of nieuwe rekeningnummer reeds is gevalideerd.

Voor de laatste betaling... het kan 10 dagen duren voordat geld terug is bij belastingdienst en dan nóg 8 dagen voordat zij het naar nieuwe rekeningnummer overmaken (mits dus gevalideerd).

Gesloten