LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UItstel belastingaangifte 2016

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

UItstel belastingaangifte 2016

Ongelezen bericht door gezondheid »

Nieuwsoverzicht
Online uitstel inkomstenbelasting aanvragen
02 februari 2016
Vanaf dinsdag 2 februari kunt u via Mijn Belastingdienst online uitstel aanvragen voor uw aangifte inkomstenbelasting. U vindt het formulier daarvoor onder het tabblad ‘Inkomstenbelasting’ bij het aangiftejaar waarvoor u uitstel wilt aanvragen.

Staat op de link https://mijn.belastingdienst.nl/mbd-pmb ... :24:31.464

Maar als je naar dat tablad Inkomstenbelasting gaat dan zie ik nergens kopje 'uitstel belastingaangifte fomrulier' staan? Voorheen kon je gewoon het telefonisch afwikkelen via de Belastingtelefoon 08000543 zonder dat daar een medewerker aan te pas kwam. Nu moet je het via een medewerker regelen en alle medewerkers zijn ingesprek.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: UItstel belastingaangifte 2016

Ongelezen bericht door sjohie »

gezondheid schreef:Nieuwsoverzicht
Online uitstel inkomstenbelasting aanvragen
02 februari 2016
Vanaf dinsdag 2 februari kunt u via Mijn Belastingdienst online uitstel aanvragen voor uw aangifte inkomstenbelasting. U vindt het formulier daarvoor onder het tabblad ‘Inkomstenbelasting’ bij het aangiftejaar waarvoor u uitstel wilt aanvragen.

Staat op de link https://mijn.belastingdienst.nl/mbd-pmb ... :24:31.464

Maar als je naar dat tablad Inkomstenbelasting gaat dan zie ik nergens kopje 'uitstel belastingaangifte fomrulier' staan? Voorheen kon je gewoon het telefonisch afwikkelen via de Belastingtelefoon 08000543 zonder dat daar een medewerker aan te pas kwam. Nu moet je het via een medewerker regelen en alle medewerkers zijn ingesprek.
Zoals ik het lees, staat dat formulier in Mijn Belastingdienst, dus na inloggen met DigiD, onder het jaartal waarvan je de aangifte wilt uitstellen, je zal dus eerst een jaartal moeten selecteren?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: UItstel belastingaangifte 2016

Ongelezen bericht door newmikey »

Had ook even gekeken en kan het daar niet vinden inderdaad. Dat kan er uiteraard aan liggen dat ik allang aangifte had gedaan en dat daarmee dus de optie voor uitstel automatisch komt te vervallen. Lijkt mij logisch aangezien het géén statische webpagina is maar één die "on-the-fly" wordt gegenereerd op basis van de gegevens van de ingelogde gebruiker.

stofzuigertje

Re: UItstel belastingaangifte 2016

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vandaag laatste werkdag dus niet klagen dat ze niet bereikbaar zijn.

Ook het invullen is laatste dagen digitale file en reeds ingevulde krijgen geen mogelijkheid uitstel.
Alleen andere die traag zijn kunnen het controleren na inloggen en juiste jaartal invoeren.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: UItstel belastingaangifte 2016

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Waarom zou je al die moeite steken in uitstellen terwijl het invullen nauwelijks 5 minuten kost?

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: UItstel belastingaangifte 2016

Ongelezen bericht door gezondheid »

De optie 'uitstel' is niet aanwezig. Ik heb gebeld met de Belastingtelefoon maar de medewerker wist dat ook niet waar die optie zit. Ik kon inderdaad 2016 aangeven maar dan kom je niet verder. Vervolgens control + f maar ingetikt om dan te zoeken op 'uitstel' in de betreffende pagina maar geen resultaten. Als je iets uitstelformulier gaat noemen moet je dat overal op de website gaan doen.

Snuffel1,

Als je van te voren weet dat er veel bellers komen dan kun je daar ook genoeg mensen op laten zetten. Kwestie van planning?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: UItstel belastingaangifte 2016

Ongelezen bericht door sjohie »

gezondheid schreef:De optie 'uitstel' is niet aanwezig. Ik heb gebeld met de Belastingtelefoon maar de medewerker wist dat ook niet waar die optie zit. Ik kon inderdaad 2016 aangeven maar dan kom je niet verder. Vervolgens control + f maar ingetikt om dan te zoeken op 'uitstel' in de betreffende pagina maar geen resultaten. Als je iets uitstelformulier gaat noemen moet je dat overal op de website gaan doen.

Snuffel1,

Als je van te voren weet dat er veel bellers komen dan kun je daar ook genoeg mensen op laten zetten. Kwestie van planning?
Tsja, dat kan je zelf ook doen natuurlijk. De laatste werkdag voor de deadline kiezen is natuurlijk ook niet echt handig.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: UItstel belastingaangifte 2016

Ongelezen bericht door Julie4444 »

gezondheid schreef:De optie 'uitstel' is niet aanwezig. Ik heb gebeld met de Belastingtelefoon maar de medewerker wist dat ook niet waar die optie zit. Ik kon inderdaad 2016 aangeven maar dan kom je niet verder. Vervolgens control + f maar ingetikt om dan te zoeken op 'uitstel' in de betreffende pagina maar geen resultaten. Als je iets uitstelformulier gaat noemen moet je dat overal op de website gaan doen.

Snuffel1,

Als je van te voren weet dat er veel bellers komen dan kun je daar ook genoeg mensen op laten zetten. Kwestie van planning?
Planning?
Julie4444 schreef:Waarom zou je al die moeite steken in uitstellen terwijl het invullen nauwelijks 5 minuten kost?
Waarom doe je je aangifte niet gewoon nu even?

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: UItstel belastingaangifte 2016

Ongelezen bericht door gezondheid »

Omdat dit erg compliceert ligt. En ik de persoon ben die het laatste moment altijd neemt. Alle papieren verzamelen, ben nu eenmaal niet handig met de administratie.

fisbel
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:22

Re: UItstel belastingaangifte 2016

Ongelezen bericht door fisbel »

@gezondheid:
Geen paniek s.v.p. Als er geen uitstel is aangevraagd, kan de aangifte gewoon vandaag vandaag worden verstuurd. Als zaken nog niet helder zijn, deze bij schatting invullen. In de komende week of weken (maand mei) zoekt u precies uit hoe de aangifte aangepast moet worden. De Belastingdienst neemt de laatst binnengekomen aangifte in behandeling.

witte angora
Berichten: 30797
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UItstel belastingaangifte 2016

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch een tip, 'gezondheid'. Ik herken het precies, reden mag bekend verondersteld zijn. Ik heb mezelf geleerd om te gaan met de neiging dingen steeds maar uit te stellen. Door een eigen deadline in te stellen. In het geval van de belasting: ruim voor de eigenlijke deadline.

Vervolgens ga ik ruim voor de tijd al overdenken wat ik allemaal nodig heb, desnoods dat ik het op papier zet. Dat is dus: overdenken wat ik allemaal kan en mag en wil aftrekken.

En dat werk ik dan één voor één af. En eerlijk gezegd: het rekenwerk is nogal onoverzichtelijk met de papieren (ik doe het dus op papier, nog steeds), maar de dingen die aftrekbaar zijn, dat zijn er niet zoveel. Als je een koophuis hebt is dat ongetwijfeld wat meer. Maar dat geeft niet, je hoeft niet alles op één avond af te hebben. Je kunt ook per post een avondje ervoor uittrekken. Zolang je maar ruim op tijd begint om je eigen deadline te halen.

De sleutel zit hem dus in het maken van een eigen deadline, in dit geval ruim voor die van de belastingdienst. Dan weet je zeker dat je op tijd klaar bent. Ook als je je eigen deadline niet haalt, maar dan heb je in ieder geval voldoende speling.

zorg
Berichten: 68
Lid geworden op: 26 feb 2016 20:27

Re: UItstel belastingaangifte 2016

Ongelezen bericht door zorg »

gezondheid schreef:Omdat dit erg compliceert ligt. En ik de persoon ben die het laatste moment altijd neemt. Alle papieren verzamelen, ben nu eenmaal niet handig met de administratie.
Het grootste deel is al ingevuld.
Dus je hebt niet zoveel papieren nodig.
Controleren eventueel aanpassen en versturen.

Verder gaat het zo met deze duidelijke uitleg:
fisbel schreef:@gezondheid:
Geen paniek s.v.p. Als er geen uitstel is aangevraagd, kan de aangifte gewoon vandaag vandaag worden verstuurd. Als zaken nog niet helder zijn, deze bij schatting invullen. In de komende week of weken (maand mei) zoekt u precies uit hoe de aangifte aangepast moet worden. De Belastingdienst neemt de laatst binnengekomen aangifte in behandeling.

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: UItstel belastingaangifte 2016

Ongelezen bericht door asterix346 »

gezondheid schreef:De optie 'uitstel' is niet aanwezig. Ik heb gebeld met de Belastingtelefoon maar de medewerker wist dat ook niet waar die optie zit. Ik kon inderdaad 2016 aangeven maar dan kom je niet verder.
En als je 2015 selecteert?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: UItstel belastingaangifte 2016

Ongelezen bericht door newmikey »

asterix346 schreef:
gezondheid schreef:De optie 'uitstel' is niet aanwezig. Ik heb gebeld met de Belastingtelefoon maar de medewerker wist dat ook niet waar die optie zit. Ik kon inderdaad 2016 aangeven maar dan kom je niet verder.
En als je 2015 selecteert?
Goeie! Had ik niet eens aan gedacht maar je moet uiteraard uitstel aanvragen voor de aangifte 2015, niet 2016 - die komt pas volgend jaar. Al dat geklets over moeilijk en papieren verzamelen kan me ook niet echt boeien, 99.9% staat al correct ingevuld. Tenzij iemand uitgebreide bezittingen in het buitenland heeft en/of een job over de grens kan het nooit zo moeilijk zijn dat je daar een paar maanden voor nodig hebt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: UItstel belastingaangifte 2016

Ongelezen bericht door Julie4444 »

gezondheid schreef:Omdat dit erg compliceert ligt. En ik de persoon ben die het laatste moment altijd neemt. Alle papieren verzamelen, ben nu eenmaal niet handig met de administratie.
Digitaal aangifte doen, gewoon even de jaaropgaaf pakken en checken of het klopt. Duurt niet lang, gewoon doen en stoppen met procrastineren.
Overigens is het advies van WA prima. Je hebt dit wel gewoon aan jezelf te danken, gezondheid, maar je kan het gewoon oplossen door nu nog ff aangifte te doen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: UItstel belastingaangifte 2016

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Ik zie een aantal reacties waar de term NIVEA van toepassing is.....
Niet Invullen Voor Een Ander.
In dit geval niet als het gaat om het invullen van belastinggegevens.
Maar om een eenvoudige vraag te beantwoorden met een oordelen.
Ja, voor sommige mensen kan het invullen van belastinggegevens een enorme klus zijn.
Het is maar net hoe je als mens in elkaar zit en welke rugzak met problemen je hebt meegekregen.
'Procrastineren' wordt bij de Belastingdienst gewoon als iets menselijks geaccepteerd hoor, maar je moet het wel weten te regelen.

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: UItstel belastingaangifte 2016

Ongelezen bericht door zombo »

Uitstel moet je ook niet uitstellen, juist het voor je uitschuiven kost bakken energie. Ga ervoor zitten, werk punt voor punt af en... vergeet niet jezelf te belonen. De beste beloning is dat het altijd meevalt en: onthoud dat maar voor volgend jaar (of vraag op tijd uitstel aan: nee voor 2016 kan dat nog niet). Ik ben ook niet handig met administratie, maar gooi alles wat met belasting te maken heeft (of kan hebben) in een aparte doos. Tegen de aangiftetijd móet die op tafel en ... eigenlijk is het zo gepiept, als je eenmaal begonnen bent.

stofzuigertje

Re: UItstel belastingaangifte 2016

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je online een aangifte doet voor 30 april kun je in Mei nog een aangepaste met juiste bedrag insturen en ze nemen de laatste.
Je mag dus dagelijks een aangifte doen en dagelijks aanpassen en alleen de laatste is geldig...

Maar als je Aangifte 2016 zoekt, je hebt nog tot 30 april 2017 de tijd daar voor!

Gesloten