LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waterschapsbelasting

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Sprietje
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 nov 2008 12:43

Waterschapsbelasting

Ongelezen bericht door Sprietje »

Hallo allemaal,

Op 31 december eindelijk een aanslag waterschapsbelasting gehad.
Deze was nog voor het jaar 2011 en moet ik nu betalen.
Het kaartje voor 10 termijnen ingezonden en de aanvraag voor een kwijtscheldingsformulier.
Het is nu 2 maanden later en nog steeds heb ik geen formulier ontvangen.
Inmiddels wel een nieuwe aanslag voor ook 2012.
Ik heb weer het kaartje voor de aanvraag van 10 termijnen ingezonden en de aanvraag voor een kwijtscheldingsformulier, dit kon je opnieuw weer op het kaartje aangeven.
Een maand later nog steeds geen kwijtscheldingsformulier ontvangen.
Ik heb meerdere e-mail gezonden met de vraag of ze de kaartjes wel aan hebben gekregen omdat ik nog steeds geen kwijtscheldingsformulier heb ontvangen maar ik krijg helemaal geen reactie terug.
Ik ben bang om ze te bellen, ik ben helemaal niet assertief en ik ben bang dicht te klappen aan de telefoon, ik heb daarbij ook telefoon angst.
Je hoort vaak zoveel rare verhalen over belastingen dat ik me toch aanvraag waarom ik geen kwijtscheldingsformulieren krijg en waarom ze via de e-mail niet laten weten of ze de kaartjes wel aangekregen hebben.

Op hun website zie ik staan dat de eerste termijn wordt afgeschreven, twee maanden na dagtekening.
De eerste aanslag, de aanslag over 2011 heeft als dagtekening 31 december 2011.
Klopt het dan dat de eerste termijn er deze maand af zou gaan ? of moet ik het zo zien twee maanden niet januari en februari niet en in maart de eerste afschrijving ?
Dit is de eerste keer dat ik waterschapsbelasting moet betalen.
Als het er deze maand af gehaald moet worden en er gaat niet af, zal ik maar een aangetekende brief sturen.
Inmiddels kwijtscheldingsformulieren via hun website aangevraagd ik hoop dat ik ze nu toegezonden krijg.
Mochten ze nou de kaartjes voor 10 termijnen aanvraag niet aan krijgen, dan ben je natuurlijk te laat met betalen van het gehele bedrag.
Ik ben eerlijk waar een bang voor belasting instellingen na alle verhalen die je erover hoort en daardoor bang voor straks een boete als je te laat betaald.
Er staat op hun website dat je 10 termijnen betaling kunt aanvragen een maand na dagtekening, krijgen hun het kaartje niet aan mag je dan daar geen gebruik meer van maken en ben je verplicht het bedrag in 1 keer te betalen ?

Ik moet rondkomen van een minimum inkomen, ik probeer zoveel mogelijk uit financiele moeilijkheden te blijven, tot nu toe gelukkig nog steeds gelukt.

Alvast hartelijk bedankt.

Sprietje

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Waterschapsbelasting

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Om te beginnen is het verstandig u af te leren bang te zijn voor dit soort dingen. Juist door bang zijn, dingen niet na te vragen, post niet openen, zaken niet tijdig te regelen enz zijn velen juist in de problemen gekomen. Zo zijn er genoeg topics te vinden van mensen die om dit soort redenen incassoburea's, deurwaarders en zelfs verstekvonnissen op het dak kregen.
"Een bedrijf / instantie kan ook niet uit zichzelf weten dat..." en vragende mensen zijn te helpen is mij vroeger altijd geleerd.

U kunt eventueel ook een familielid of bevriend iemand vragen namens u te bellen. Zorg wel dat u erbij bent zodat u toestemming kunt geven (mocht het nodig zijn) en u het gesprek kunt meeluisteren. Zo leert u er zelf ook weer van en zult u zien dat het allemaal niet zo eng is.

Het is zeker verstandig om na te vragen of de machtiging om in termijnen te betalen is aangekomen, omdat er anders inderdaad ineens betaald moet worden.

Gesloten