LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
miel24
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2009 22:54

Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door miel24 »

Inmiddels ben ik al ruim 2 jaar bezig met een probleem met de Belastingdienst. Dit bestaat uit twee onderdelen:

* In het jaar 2006 is mijn dochter het huis uitgegaan per 1 mei. Zij telde eerst als medebewoner waardoor ik minder huurtoeslag kreeg. Toendertijd doorgegeven, waardoor mijn maandbedrag is aangepast naar boven. Echter kreeg ik achteraf een definitieve afrekening waarbij ik ruim 900 euro mocht terugbetalen?! Dit omdat ze over het hele jaar het inkomen van mijn dochter meetelden. Na veel uitzoekwerk moest ik er zelf achterkomen dat er een 10%-regeling bestaat, waarbij mijn dochters inkomen wat zij tot 1 mei verdiende tot jaarinkomen wordt omgerekend. Tot 1 mei verdiende ze namelijk alleen uit een bijbaantje, dus dit scheelde nogal. Uiteindelijk moest ik "nog maar" 400 euro terugbetalen. Echter vind ik het heel onredelijk dat de Belastingdienst mij alsnog die 400 euro laten betalen, terwijl mijn dochter maar tot 1 mei bij mij in huis woonde.

Wie heeft dit ook meegemaakt?
(deze situatie komt trouwens ook voor bij mensen die scheiden of bij overlijden)

* Daarnaast heeft uitzoeken van bovenstaande, door de vele foutieve berekeningen door de Belastingdienst, terugbelverzoeken waarbij niet teruggebeld word, ellenlange correspondentie mij zeer gefrustreerd. Alles wat fout kon gaan, is ook fout gegaan. Daarom ben ik tot op de dag van vandaag nog steeds met dit euvel bezig

Een advocaat die ik om advies gevraagd heb, wees mij op onderstaand stuk van de Tweede Kamer (nr 31756):

Belastingdienst verstrekt schadevergoedingen
De fiscus verstrekt schadevergoedingen aan de mensen die de afgelopen jaren flink last hebben gehad van de toenmalige chaos bij de Belastingdienst. De betrokkenen moeten daar wel zelf om vragen. Voor herhaaldelijk verkeerd opgelegde aanslagen, onterechte en nadien weer teruggevorderde belastingteruggaven en een hoop ergernis, kent de fiscus een schadevergoeding van 500 euro toe. Dat naast de erkenning dat er onzorgvuldig is gehandeld en naast verontschuldigingen.

Hier heb ik inmiddels om verzocht, maar de Belastingdienst reageert dat mijn geval een incident is.

Daarom: wie herkent deze problematiek???

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door witte angora »

Waar heb je die informatie vandaan dat de belastingdienst een schadevergoeding van 500 euro uitkeert? Ik heb wel zo allemachtig lang op mijn geld moeten wachten. Geldt dat nog steeds?

En ja, ik had problemen in dat jaar omdat ik van een goedkopere sloopwoning naar een iets duurdere seniorenwoning ging, eerst wilde men mij niet meer toekennen, later gaf men telofonisch toe dat ik inderdaad nog recht had op een klein bedrag, heb daar nog een jaar op moeten wachten.

Dus ik kom wel in aanmerking denk ik

Tot wie kan ik me wenden?

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door rollertje »

Miel24. De regeling waarbij je schadevergoeding krijgt geldt alleen voor mensen waarbij de belastingdienst van het begin af aan de fouten heeft gemaakt. Dat is bij jou niet het geval. Wanneer je het daar niet mee eens bent, moet je bij de overheid zijn. De belastingdienst voert alleen de wet uit, ze maakt deze niet. In jouw geval heb je te maken gehad met een wettelijk vastgestelde rekensom. Inderdaad een incident. Gelukkig heb je dan nog gebruik kunnen maken van de 10% regeling.
Wat wel erg slordig is, is dat je zo lang op duidelijkheid hebt moeten wachten. Daar moet je op zijn minst excuses voor krijgen. Het laat weinig profesionaliteit zien dat dit niet al gebeurt is. Ik kan me je frustratie goed voorstellen.

rifred
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2010 12:28

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door rifred »

Ja ook ik zit met een dergelijk probleem,Nadat mijn man in mei was overleden is de huurtoeslag stopgezet.nu kreeg bericht dat ik het gehele bedrag wat wij hadden ontvangen van af januari terug moet gaan betalen.hoe rekent nu de belastingdienst,gewoon wat hij anders dat gehele jaar aan pensioen had ontvangen,ik had toen geen inkomsten.Kreeg pas van af juni mijn anw dat word nu te samen met het niet geheel ontvangen van mijn mans pensioen bij elkaar opgeteld.Dus of ik het maar even terug wil betalen.de belasting telefoon zegt mevr dat is heel gewoon hoor dat weet toch iedereen.Wat kan je hier aandoen?
en klopt dit wel?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door berndv »

leuk he, de belastingdienst. En als het je niet aan staat ga je toch naar de concurrent! owh nee, dat kan niet he? :lol:

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door rollertje »

Hoi Rifred,

De door u beschreven regel is vastgelegd in de wet. De belastingdienst moet die wet uitvoeren en heeft daarom geen andere keuze. Ze hebben deze wet ingevoerd om te voorkomen dat iemand die veel verdient toch nog huurtoeslag zou ontvangen als diegene overlijdt. De erven zouden dan onterecht de huurtoeslag uitbetaald krijgen. Als iemand bv 5000 euro per maand verdient is dit 60000 euro per jaar. Geen recht op huurtoeslag. Wanneer deze persoon in januari zou overlijden, zou de BD dan met een inkomen van 5000 euro rekenen voor een heel jaar en dat is niet eerlijk. Ze zijn echter vergeten dat na een overlijden de overgebleven partner opeens inkomsten kan gaan krijgen waardoor hij/zij alles terug moet betalen. Wilt u dit veranderen, zult u de wet moeten laten aanpassen.

U kunt hier dus niets aan doen.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door witte angora »

berndv schreef:leuk he, de belastingdienst. En als het je niet aan staat ga je toch naar de concurrent! owh nee, dat kan niet he? :lol:
Er is al van alles geprivatiseerd omdat dat zoveel beter zou zijn, dus van daar uit geredeneerd zou een beetje concurrentie voor de belastingdienst heus niet zo verkeerd zijn. :mrgreen:

Binnenkort verkiezingen - ideetje voor de diverse partijtjes die snakken naar mogelijkheden om hun zetelaantal wat op te krikken?

Moeten we alleen oppassen dat de geprivatiseerde belastingdienst niet in Chinese of Russiche handen komt. Maar dat regelt Wilders wel. :lol:

rifred
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2010 12:28

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door rifred »

rollertje schreef:Hoi Rifred,

De door u beschreven regel is vastgelegd in de wet. De belastingdienst moet die wet uitvoeren en heeft daarom geen andere keuze. Ze hebben deze wet ingevoerd om te voorkomen dat iemand die veel verdient toch nog huurtoeslag zou ontvangen als diegene overlijdt. De erven zouden dan onterecht de huurtoeslag uitbetaald krijgen. Als iemand bv 5000 euro per maand verdient is dit 60000 euro per jaar. Geen recht op huurtoeslag. Wanneer deze persoon in januari zou overlijden, zou de BD dan met een inkomen van 5000 euro rekenen voor een heel jaar en dat is niet eerlijk. Ze zijn echter vergeten dat na een overlijden de overgebleven partner opeens inkomsten kan gaan krijgen waardoor hij/zij alles terug moet betalen. Wilt u dit veranderen, zult u de wet moeten laten aanpassen.

U kunt hier dus niets aan doen.
Dank voor u antwoord,Heb inmiddels de politiek hier over ingelicht,en vind dat dit dus algemeen bekend moet worden gemaakt,En niet dat men er maar van uit gaat dat iedereen dit weet.inmiddels heb ik met diverse mensen gesproken en niemand is hier van op de hoogte.Verder vind ik men dat moet vermelden dat als men de partner wijst op de mogelijk dat dat die zelf huurtoeslag kan aanvragen.

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door rollertje »

]
Dank voor u antwoord,Heb inmiddels de politiek hier over ingelicht,en vind dat dit dus algemeen bekend moet worden gemaakt,En niet dat men er maar van uit gaat dat iedereen dit weet.inmiddels heb ik met diverse mensen gesproken en niemand is hier van op de hoogte.Verder vind ik men dat moet vermelden dat als men de partner wijst op de mogelijk dat dat die zelf huurtoeslag kan aanvragen.[/quote]

De belastingdienst hoort (en doet dat ook meestal) de overgebleven partner er op te wijzen dat deze mogelijk zelf voor toeslag in aanmerking komt. De toeslag voor de overleden aanvrager wordt automatisch stop gezet en tegelijk wordt er een brief aan de partner gestuurt dat deze mogelijk zelf recht heeft op toeslag. De belastingtelefoon weet dit ook en hoort u dit gewoon te vertellen. Hun antwoord aan u is dan ook niet terecht geweest.

rifred
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2010 12:28

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door rifred »

rollertje schreef:]
Dank voor u antwoord,Heb inmiddels de politiek hier over ingelicht,en vind dat dit dus algemeen bekend moet worden gemaakt,En niet dat men er maar van uit gaat dat iedereen dit weet.inmiddels heb ik met diverse mensen gesproken en niemand is hier van op de hoogte.Verder vind ik men dat moet vermelden dat als men de partner wijst op de mogelijk dat dat die zelf huurtoeslag kan aanvragen.
De belastingdienst hoort (en doet dat ook meestal) de overgebleven partner er op te wijzen dat deze mogelijk zelf voor toeslag in aanmerking komt. De toeslag voor de overleden aanvrager wordt automatisch stop gezet en tegelijk wordt er een brief aan de partner gestuurt dat deze mogelijk zelf recht heeft op toeslag. De belastingtelefoon weet dit ook en hoort u dit gewoon te vertellen. Hun antwoord aan u is dan ook niet terecht geweest.[/quote]
De belastingdienst stuurt inderdaad wel een nieuw aanvraag formulier voor de overgebleven partner,maar vermeld er niet bij dat het reeds uitbetaalde huurtoeslag terug gestort moet worden,en dat ze van een heel ander jaarinkomen uitgaan als dat er ontvangen is.Dat is het punt namelijk.

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door rollertje »

De belastingdienst hoort (en doet dat ook meestal) de overgebleven partner er op te wijzen dat deze mogelijk zelf voor toeslag in aanmerking komt. De toeslag voor de overleden aanvrager wordt automatisch stop gezet en tegelijk wordt er een brief aan de partner gestuurt dat deze mogelijk zelf recht heeft op toeslag. De belastingtelefoon weet dit ook en hoort u dit gewoon te vertellen. Hun antwoord aan u is dan ook niet terecht geweest.[/quote]
De belastingdienst stuurt inderdaad wel een nieuw aanvraag formulier voor de overgebleven partner,maar vermeld er niet bij dat het reeds uitbetaalde huurtoeslag terug gestort moet worden,en dat ze van een heel ander jaarinkomen uitgaan als dat er ontvangen is.Dat is het punt namelijk.[/quote]

De reeds uitbetaalde huurtoeslag hoeft niet altijd helemaal terugbetaald worden. Dat hangt van meerdere factoren af. De belastingdienst kan dat pas echt zien als de aangiften en/of jaaropgaven binnen zijn. Het teveel uitbetaalde (meestal 1 maand) moet altijd terug betaald worden. Wanneer de overblijvende partner een baan heeft of ander inkomen wat hetzelfde blijft na overlijden van de partner, zal er niet (alles) terug betaalt moeten worden. Wanneer iemand aan het einde van het jaar overlijdt, zal er ook niet veel verschil optreden in het bedrag waar men recht op heeft. Ik heb aan toeslagen gevraagd of er een algemene tekst in de brieven aan de overblijvende partner kan worden gezet waarin wordt gewaarschuwd dat wat u is overkomen kan gebeuren. Ze zullen kijken of dit mogelijk is. Voor u maakt dat geen verschil meer, maar misschien kan het anderen wel op de hoogte brengen.

rifred
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2010 12:28

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door rifred »

rollertje schreef:De belastingdienst hoort (en doet dat ook meestal) de overgebleven partner er op te wijzen dat deze mogelijk zelf voor toeslag in aanmerking komt. De toeslag voor de overleden aanvrager wordt automatisch stop gezet en tegelijk wordt er een brief aan de partner gestuurt dat deze mogelijk zelf recht heeft op toeslag. De belastingtelefoon weet dit ook en hoort u dit gewoon te vertellen. Hun antwoord aan u is dan ook niet terecht geweest.
De belastingdienst stuurt inderdaad wel een nieuw aanvraag formulier voor de overgebleven partner,maar vermeld er niet bij dat het reeds uitbetaalde huurtoeslag terug gestort moet worden,en dat ze van een heel ander jaarinkomen uitgaan als dat er ontvangen is.Dat is het punt namelijk.[/quote]

De reeds uitbetaalde huurtoeslag hoeft niet altijd helemaal terugbetaald worden. Dat hangt van meerdere factoren af. De belastingdienst kan dat pas echt zien als de aangiften en/of jaaropgaven binnen zijn. Het teveel uitbetaalde (meestal 1 maand) moet altijd terug betaald worden. Wanneer de overblijvende partner een baan heeft of ander inkomen wat hetzelfde blijft na overlijden van de partner, zal er niet (alles) terug betaalt moeten worden. Wanneer iemand aan het einde van het jaar overlijdt, zal er ook niet veel verschil optreden in het bedrag waar men recht op heeft. Ik heb aan toeslagen gevraagd of er een algemene tekst in de brieven aan de overblijvende partner kan worden gezet waarin wordt gewaarschuwd dat wat u is overkomen kan gebeuren. Ze zullen kijken of dit mogelijk is. Voor u maakt dat geen verschil meer, maar misschien kan het anderen wel op de hoogte brengen.[/quote]
Dank voor u reactie,Ik heb inderdaad direct de huurtoeslag over de maand waarin mijn man was overleden terug betaald.blijf toch over dat ik het gehele bedrag van Januari af terug moet betalen.hoop dat het inderdaad vermeld gaat worden aan de nabestaanden.Ga in ieder geval een bezwaar schrift indienen en hoop dat er toch naar gekeken kan worden.mijn inkomen zit net boven het minimum,dus veel ruimte zit er voor mij niet in.

Susie1983
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 dec 2009 22:59

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door Susie1983 »

Ik heb ook een probleem met de belastingdienst.

We hebben in 2006 huurtoeslag aangevraagt. Eerste huisje best duur allemaal.
In 2007 heb ik de inkomsten bijgewerkt en alles, maar ben dit voor 2008 en 2009 en 2010 vergeten te doen. Ik heb er verder helemaal niet meer aan gedacht. Alles liep gewoon door.

Ik kreeg 5 maart een brief van de belanstingdienst.
Een terugvordering van "2008" of ik even 1005 euro wil terug betalen want we verdiende samen te veel in dat jaar en we hadden geen recht meer op huurtoeslag. Dan moet ik elke maand 42 euro betalen voor 2 jaar. Dit kunnen we al niet missen in de maand.
Toen bedacht ik me dus ook gelijk dat ik voor 2009 straks ook een brief krijg, omdat ik dan natuurlijk ook geen recht meer op huurtoeslag had en van 2010 krijg ik dan ook nog.
Die van 2009 was 1196 euro.

Toen ik op de belastingsite ging kijken om te kijken of ik wat kon doen kwa kwijtschelding of iets kwam ik iets tegen over de terugvordering van 2008 en daar stond doodleuk:"Voorkom dat u in het vervolg weer moet terugbetalen
Als u in 2008 te veel huurtoeslag hebt gekregen, dan krijgt u nu misschien ook te veel huurtoeslag. Dit komt doordat we nog steeds uitgaan van de gegevens die u aan ons hebt doorgegeven. Maar die gegevens kloppen misschien niet meer. Geef daarom alsnog de juiste gegevens door. Wij passen de toeslag die u ontvangt dan aan. Zo voorkomt u dat u straks weer toeslag moet terugbetalen."

Ondanks dat ik dus 2 jaar onterecht huurtoeslag heb gehad hebben ze dus alles gewoon door laten lopen en mij niet gewaarschuuwd. Buiten dat ik vind dat het allemaal "rot" geregeld is bij de belastingdienst en dat het een zooitje is daar en dat ze veel te laat dingen definitief gaan controleren waardoor mensen in de problemen komen vraag ik me dus af wat ik nu kan doen.
Ik wil graag voorkomen dat ik weer bij me ouders moet gaan wonen.
In juli gaat de huur weer flink omhoog(die we nu al bijna niet kunnen betalen).
Ik ben nog lang niet aan de beurt voor een ander huisje.
We hebben ook nog de gemeentelijke belastingen erbij gekregen die ook weer iets van 50 euro per maand is voor 6 maanden.
Straks komt ook nog de waterschap rekening erbij.

Ik weet gewoon niet wat ik hieraan kan doen.
Ik hoop dat jullie tips hebben voor me.

Groetjes Susanne

engelandvaarder
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 feb 2010 21:11

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door engelandvaarder »

De belastingdienst is niet verantwoordelijk voor jouw daden dat ben je namelijk zelf.

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

De tip is natuurlijk dat je wijzigingen tijdig doorgeeft. Overigens staat op iedere beschikking die je krijgt over een voorschot van een bepaald jaar en in de folder die bij de toekenning van een voorschot voor een bepaald jaar dat het verstandig is de gegevens van de beschikking te controleren en als ze niet actueel zijn de gegevens te wijzigen. Je kan dus niet stellen dat je niet geinformeerd bent. Het lijkt er meer op dat je je post niet hebt gelezen.

Susie1983
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 dec 2009 22:59

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door Susie1983 »

Ik ben niet zo goed in administratie :D
Ik doe me best maarja..
Jammer dat er geen tips of dingen zijn die ik nog niet weet..
Bedankt in iedergeval..

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door rollertje »

Susie 1983
Ondanks dat ik dus 2 jaar onterecht huurtoeslag heb gehad hebben ze dus alles gewoon door laten lopen en mij niet gewaarschuuwd. Buiten dat ik vind dat het allemaal "rot" geregeld is bij de belastingdienst en dat het een zooitje is daar en dat ze veel te laat dingen definitief gaan controleren waardoor mensen in de problemen komen vraag ik me dus af wat ik nu kan doen.

De BD kan niet in de toekomst kijken en weet niet hoe uw situatie is. Wanneer u bijvoorbeeld een nabetaling krijgt van een werkgever of uitkering, kan het zijn dat uw inkomen 1 jaar hoger is dan gebruikelijk. Zou de BD de toeslagen nav dat jaar gaan aanpassen, dan gaat het in dat lopende jaar weer fout. Krijgt u te weinig. Dat kan natuurlijk ook andersom. U bent een groot deel van een jaar werkloos en vindt weer een baan. Gaat uw inkomen omhoog. Past de BD de toeslag aan aan de aangifte van het jaar daarvoor, krijgt u teveel. U kunt zelf het beste zien of uw inkomen en andere dingen veranderen en moet dat dan meteen doorgeven aan de BD. De BD kan pas achteraf controleren wat u werkelijk heeft verdiend. Deze gegevens komen binnen via de aangifte en/of jaaropgaven.
In het begin van de toeslagen is inderdaad pas erg laat alles gecontroleerd. Daardoor zijn veel meer mensen in de problemen gekomen. Dit komt door enorme computerproblemen bij de BD. Dat gaat nu gelukkig al een stuk beter, maar is zeker nog niet perfect.
Wanneer u echt niet kunt betalen, kunt u via de belastingtelefoon een kwijtscheldingsformulier aanvragen.

Susie1983
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 dec 2009 22:59

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door Susie1983 »

rollertje schreef: De BD kan niet in de toekomst kijken en weet niet hoe uw situatie is. Wanneer u bijvoorbeeld een nabetaling krijgt van een werkgever of uitkering, kan het zijn dat uw inkomen 1 jaar hoger is dan gebruikelijk. Zou de BD de toeslagen nav dat jaar gaan aanpassen, dan gaat het in dat lopende jaar weer fout. Krijgt u te weinig. Dat kan natuurlijk ook andersom. U bent een groot deel van een jaar werkloos en vindt weer een baan. Gaat uw inkomen omhoog. Past de BD de toeslag aan aan de aangifte van het jaar daarvoor, krijgt u teveel. U kunt zelf het beste zien of uw inkomen en andere dingen veranderen en moet dat dan meteen doorgeven aan de BD. De BD kan pas achteraf controleren wat u werkelijk heeft verdiend. Deze gegevens komen binnen via de aangifte en/of jaaropgaven.
In het begin van de toeslagen is inderdaad pas erg laat alles gecontroleerd. Daardoor zijn veel meer mensen in de problemen gekomen. Dit komt door enorme computerproblemen bij de BD. Dat gaat nu gelukkig al een stuk beter, maar is zeker nog niet perfect.
Wanneer u echt niet kunt betalen, kunt u via de belastingtelefoon een kwijtscheldingsformulier aanvragen.
Kijk dat is dus een tip waa rik wat aan heb. Ik snap wel dat de belastingdienst niet in de toekomst kan kijken maar dit is van 2008 en begin 2009 hadden ze het dus al kunnen weten. Maarja er is niks meer aan te doen.. ik ga wel zo'n formulier vragen.
Bedankt voor de tip..

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door Mendoza »

Kijk dat is dus een tip waa rik wat aan heb. Ik snap wel dat de belastingdienst niet in de toekomst kan kijken maar dit is van 2008 en begin 2009 hadden ze het dus al kunnen weten. Maarja er is niks meer aan te doen.. ik ga wel zo'n formulier vragen.
Bedankt voor de tip..
Je hebt niks aan deze tip, toeslagen worden namelijk niet kwijtgescholden. Er bestaat ook geen kwijtscheldingsformulier voor de toeslagen. Zie onderstaande :

Kunt u geen € 20 per maand betalen of kunt u niet in maximaal 24 maanden afbetalen? Neem dan contact op met uw belastingkantoor om een afspraak te maken voor een persoonlijke betalingsregeling.

bron: veelgestelde vragen op http://www.toeslagen.nl

Je zult moeten bellen met 0800-0543 en zeggen dat je te betalen beschikkingenen niet binnen de gestelde termijn kunt terugbetalen en dat je een afspraak wil maken voor een persoonlijke betalingsregeling.

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: Wie ook? Problemen definitieve afrekening huurtoeslag 2006

Ongelezen bericht door rollertje »

Die persoonlijke betalingsregeling kan uitkomen op het niet verder bemoeilijken van de aanslag. Een soort van kwijtschelding dus. Er worden wel algemene kwijtscheldingsformulieren meegegeven aan klanten hiervoor. Je moet wel erg veel gegevens invullen op deze formulieren, zoals je inkomen, bezit enz.. Wanneer echter na toekenning van dit niet verder bemoeilijken er een teruggave komt of een nabetaling, dan zal deze wel verrekend worden met de nog openstaande bedragen. Het zorgt er in ieder geval voor dat die (hoge) maandelijkse terugbetaling niet gedaan hoeft te worden en geeft de klant financieel ademruimte.

Gesloten