LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgtoeslag

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
muurman
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2008 20:02

Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door muurman »

Ik heb nov 2008 alsnog de zorgtoeslag voor 2008 aangevraagt.
Die heb ik ook in dec. 2008 gekregen.
Als je in 2008 zorgtoeslag krijgt hoor je die in 2009 automatisch te krijgen. Maar ik heb tot op heden voor 2009 nog niets ontvangen.

Ook mijn collega, die al het gehele 2008 zorgtoeslag kreeg, heeft nu in 2009 nog niets ontvangen.

Hoe zit dit?

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Kicoa »

Waarschijnlijk is het geld op ofwel de pot leeg :(

In november aangevraagd betekent waarschijnlijk dat dit is verwerkt nadat de automatische continuering voor het volgende jaar al was gedraaid. Je moet dan alsnog voor 2009 een aanvraag indienen.

Wat je collega betreft: als de situatie in 2009 wijzigt (bijvoorbeeld omdat het toetsingsinkomen hoger wordt doordat er geen aftrek ziektekosten meer geclaimd kan worden) zou het kunnen zijn dat de collega geen recht meer heeft. Helaas heb ik hier geen glazen bol om te kijken wat er aan de hand kan zijn.

Succes ermee!

muurman
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2008 20:02

Re: Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door muurman »

Qua inkomen is er voor mijn collega niets veranderd.

Tja, zal wel naar de belastingdienst toe moeten, want je kunt ze niet mailen. En bellen is lastig als je tijdelijk doof bent door ooronsteking.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door axasjaak »

Wellicht is het een goede oplossing om op de site Toeslagen.nl het aanvraagprogramma Huur- en Zorgtoeslag te downloaden en uw zorgtoeslag 2009 opnieuw aan te vragen. Succes !

bejoy
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2009 18:57

Re: Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door bejoy »

hallo

ik krijg nog een teruggave van de zorgtoeslag 2007
is in begin februari 2008 een bezwaarschrift ingediend ik had het al betaald,maar nu blijkt dat ik terug krijg heb in juli bericht van gehad
maar nog steeds geen geld
maar o wee als je moet betalen dan moet je binnen een maand betalen
je staat volkomen machteloos ik vindt het gewoon misbruik maken van de gewone mens :x

groetjes bejoy

graces
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 jan 2009 12:08

Re: Zorgtoeslag

Ongelezen bericht door graces »

Je staat niet machteloos, je kunt een klacht indienen, bij de Belastingdienst zelf en bij de Nationale Ombudsman als de Belastingdienst niet snel genoeg reageert. Ik verzeker je dat je je geld dan wel snel krijgt.

Gesloten