LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cholesterol gezakt in drie maanden door 4 natuurmiddelen

Alle onderwerpen rondom de cholesterol verlagende medicijnen
piest
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2010 15:33

cholesterol gezakt in drie maanden door 4 natuurmiddelen

Ongelezen bericht door piest »

Ik wil hier graag de volgende tip achterlaten:
1 goede knoflookpil per dag
1 goede visoliecapsule per dag
1 afgestreken eetlepel haverzemelen
1 afgestreken eetlepel lechitine

Mijn cholesterol is in drie maanden gezakt tot een aanvaardbaar niveau. Ik ben nu uit de gevarenzone. De eerste drie maanden na de constatering diabetes ben ik gezakt met uitsluitend een zo verzadigd vet- vrij mogelijk dieet. Dat was nog niet voldoende. Toen heb ik nog tijd gevraagd voor het volgende experiment. Een natuurgeneeskundige heb ik gevraagd wat ik kon doen om mijn cholesterol te verlagen. Zij raadde me bovenstaande middelen aan. Ze had er goede ervaringen mee. Vandaag ben ik erg blij, ik hoef niet aan de medicijnen, mijn cholesterol is voldoende verlaagd. Ik weet nu wat ik de rest van mijn leven blijf doen: knoflook, visolie, haverzemelen en lechitine aan mijn voeding toevoegen! Ik blijf nog mooi bij de statines vandaan.

EdArnhem
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 jul 2007 20:27

Re: cholesterol gezakt in drie maanden door 4 natuurmiddelen

Ongelezen bericht door EdArnhem »

mooi!, als je het zo redt. Als je echt last hebt van ontstoken vaatwanden, dan is een lager cholesterol maar half werk. Dan gaat het ook om het "tefal"effect van de statines op de vaatwand. Dat biedt het alternatieve circuit je niet

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: cholesterol gezakt in drie maanden door 4 natuurmiddelen

Ongelezen bericht door Amyl »

Gewoon gezond eten in het algmeen draagt natuurlijk ook bij ;-)

piest
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2010 15:33

Re: cholesterol gezakt in drie maanden door 4 natuurmiddelen

Ongelezen bericht door piest »

Ja natuurlijk, gezond eten, veel bewegen. Dat zijn de bekende adviezen. Ik wilde iets toevoegen aan de discussie wat nog niet zo bekend is. Ik weet niets van ontstoken vaatwanden af. Dat is bij mij niet aan de orde. Ik had gewoon een sterk verhoogd cholesterol en in de combinatie met diabetes zijn artsen daar terecht heel streng op. Ik ben blij met het resultaat. Suiker onder controle door dieet en cholesterol onder controle door een dieet van natuurmiddelen. Zolang ik weg kan van alle niet natuurlijke toevoegingen aan mijn lichaam, dan ga ik ervoor. Als de realiteit anders wordt maak ik opnieuw een keuze.

pseria12
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2011 00:12

Re: cholesterol gezakt in drie maanden door 4 natuurmiddelen

Ongelezen bericht door pseria12 »

Leuk verhaal Piest. Ik ben na jaran 'slecht' eten ook overgeschakeld op cholesterolverlagende voeding. Waar ik vroeger bijna dagelijks eitjes at bij het ontbijt heb ik dit nu veranderd naar vezelrijke voeding als muesli en havervlokken of notenbrood. Dat laatste is echt een lekkernij met wat goede Spaanse ham, olijfolie, olijven en rucola salade! Ik ben nu enkele maanden bezig met omega supplementen en voel me er toch beter op. Vlees eet ik nauweliks en vervang ik door vis. Vooral kabeljauw ben ik gek op! Binnen enkele weken ga ik mijn cholesterolwaarden opnieuw testen. De laatste 2 testen vertoonden goede vorderingen!

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: cholesterol gezakt in drie maanden door 4 natuurmiddelen

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Wat zijn de HDL- en LDL-concentraties in mmol/l?

gitane
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2011 21:07

Re: cholesterol gezakt in drie maanden door 4 natuurmiddelen

Ongelezen bericht door gitane »

Het eten van eieren heeft totaal geen invloed op je cholesterol. Dit kun je gemakkelijk zelf bewijzen. Laat je cholesterol meten en eet vervolgens 3 weken lang, elke dag 2 eieren. Je moet echter geen andere dingen in je voedingspatroon wijzigen, dit kan namelijk de meting wellicht beïnvloeden.Laat vervolgens weer je cholesterol meten (door hetzelfde laboratorium). Je zult zien dat het niet verhoogd is. Er zijn veel onderzoeken gedaan omtrent eieren; als je een beetje handig bent, vind je er veel over op internet.
Bij hart-en vaatziekten speelt vitamine C, of het gebrek daaraan, ook een grote rol( zeker als het gaat om ontstekingen in de vaatwanden). Je kunt regelmatig je CRP-waarden laten testen. Zoek maar eens naar Linus Pauling, m.b.t. vitamine C.

loader1961
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2013 00:02

Re: cholesterol gezakt in drie maanden door 4 natuurmiddelen

Ongelezen bericht door loader1961 »

Ik moest ook destijds aan de simvastatine, maar toen ik na een paar weken van iemand hoorde dat ik deze dan mijn hele leven moest slikken (niet v. dokter gehoord) ben ik met snelle afbouw begonnen.
Let op je voeding en vooral voldoende beweging (ik had in die periode een kantoorbaan) doen wonderen. Het is inmiddels al jaren in orde (elk jaar even laten controleren)

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: cholesterol gezakt in drie maanden door 4 natuurmiddelen

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Gewoon: eet zo weinig mogelijk koolhydraten (granen, rijst, bonen, fruit, zuivel), koop en kook alles zelf (geen kant-en-klaar), vermijd enge smeermiddelen maar gebruik kokosolie, olijfolie en roomboter, en voor alles: vermijd 'light' eten.
Doe ik al 10 jaar.
Cholesterol is bééldig.

inadup
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2013 11:41

Re: cholesterol gezakt in drie maanden door 4 natuurmiddelen

Ongelezen bericht door inadup »

pseria12 schreef:Leuk verhaal Piest. Ik ben na jaran 'slecht' eten ook overgeschakeld op cholesterolverlagende voeding. Waar ik vroeger bijna dagelijks eitjes at bij het ontbijt heb ik dit nu veranderd naar vezelrijke voeding als muesli en havervlokken of notenbrood. Dat laatste is echt een lekkernij met wat goede Spaanse ham, olijfolie, olijven en rucola salade! Ik ben nu enkele maanden bezig met omega supplementen en voel me er toch beter op. Vlees eet ik nauweliks en vervang ik door vis. Vooral kabeljauw ben ik gek op! Binnen enkele weken ga ik mijn cholesterolwaarden opnieuw testen. De laatste 2 testen vertoonden goede vorderingen!
Eitje is een product van moeder natuur, waarom is dit slecht?
Cholesterol zit heel veel in moedermelk, is moedermelk slecht?
Flessenvoeding bevat plantaardig vet i.p.v. dierlijk vet. Is flessenvoeding beter dan moedermelk?
Muesli en notenbrood zijn gemaakt in de fabriek.
Spek, vlees, eieren zijn gemaakt door moeder natuur.
Hoe komt het toch dat de meeste dieren in de natuur de voorkeur geven aan natuurlijk voedsel boven fabrieksvoedsel.
Hoe komt het toch dat veel huisdieren die niet zelf kunnen kiezen wat ze eten, welvaartsziekten krijgen?
Ik snap het niet zo goed, kunt u mij eens uitleggen hoe het zit?
Chris Masterjohn, Nancy Appleton, Sally Fallon, Robert Lustig, John Yudkin, Weston Price, die zeggen allemaal dat cholesterol nodig is om de ontsteking, veroorzaakt door het eten van teveel geraffineerd fabrieksvoedsel, te verhelpen. Cholesterol is de brandweer, de ontsteking is de brand, zo beweren zij.
Hun verhaal snap ik, zij konden mij tot op cel niveau uitleggen hoe het zit!
Verhalen, zoals het uwe, snap ik niet en zal ik ook nooit snappen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: cholesterol gezakt in drie maanden door 4 natuurmiddelen

Ongelezen bericht door dhc »

Waarom bent u oude topics, waar geen enkele belangstelling meer voor is, aan het bumpen?

Aky
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2013 10:01

Re: cholesterol gezakt in drie maanden door 4 natuurmiddelen

Ongelezen bericht door Aky »

dhc schreef:Waarom bent u oude topics, waar geen enkele belangstelling meer voor is, aan het bumpen?
dan ben ik wel een belangstellende......

wat is nu teveel cholesterol..... wat voor de één slecht kan zijn, kan voor de ander juist van levensbelang zijn.

Is het bijvoorbeeld bewezen dat preventief simvastatine voorschrijven, levensreddend is? Heel veel mensen kunnen geen statines verdragen. Het middel is dan erger dan de kwaal....

Gesloten