LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen kritische review te plaatsen op Holland & Barrett site

Alle onderwerpen rondom de cholesterol verlagende medicijnen
H.A. Spel
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:01

Geen kritische review te plaatsen op Holland & Barrett site

Ongelezen bericht door H.A. Spel »

Geen plaatsing van een review mogelijk op Holland & Barrett site met mindere ervaring van hun supplement Holland & Barrett Rode Gist Rijst 600mg.

Na het gebruik van Holland & Barrett Rode Gist Rijst 600mg heb ik geprobeerd een ervaringsreview te plaatsen op de site van Holland & Barrett (De Tuinen). Helaas deze wordt geweigerd waarmee toch weer duidelijk is dat dit soort bedrijven alleen maar uit zijn om het “feel good” karakter van hun producten te promoten. Een minder positieve ervaring hoort daar niet bij en wordt dus niet op de site opgenomen. Hetgeen wat ik graag kenbaar over het voedingssupplement Holland & Barrett Rode Gist Rijst 600mg wilde maken op de site van Holland & Barret is:

“Ik sluit mij helemaal aan bij de eerdere reviews die aangeven: “Niet duidelijk hoeveel monicaline er in zit” en “incomplete bijsluiter”. Ik heb ongeveer 6 weken eenmaal daags één capsule geslikt en werd geconfronteerd met spierafname en slapte. En dat terwijl ik 3 maal per week intensief aan sport deed en in het algemeen niet stil zit. Capsules van de concurrent blijken vaak rond de 300 mg te wegen gevuld met Rode Gist Rijst poeder leveren ze dan ongeveer 10 mg Monacoline K, “voldoende voor het gewenste effect.” Deze capsules van Holland & Barrett wegen 600 mg!!
Vanwege de spierafname heb ik de indruk (veronderstelling !!) dat aan deze capsules supplementen van synthetische lovastatine is toegevoegd, hetgeen verklaart waarom ik bijwerkingen kreeg van deze rode gist rijst zoals bij gebruik van een statine. Daarom met dit product gestopt.”

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Geen kritische review te plaatsen op Holland & Barrett site

Ongelezen bericht door newmikey »

H.A. Spel schreef:Daarom met dit product gestopt.”
U moet ook helemaal niet van dit soort supplementen slikken!
https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... ist-rijst/

Er is ook helemaal géén significant verschil tussen Monacoline K, en lovastatine (synthetisch of niet).
"Component rode gist rijst is chemisch identiek aan lovastatine en kan dezelfde bijwerkingen geven
MAZZANTI G ET AL., BR J CLIN PHARMACOL. 2017"

https://cvgk.nl/2017/01/25/component-ro ... gen-geven/

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Geen kritische review te plaatsen op Holland & Barrett site

Ongelezen bericht door Lowieze »

H.A. Spel schreef:Geen plaatsing van een review mogelijk op Holland & Barrett site met mindere ervaring van hun supplement Holland & Barrett Rode Gist Rijst 600mg.

Na het gebruik van Holland & Barrett Rode Gist Rijst 600mg heb ik geprobeerd een ervaringsreview te plaatsen op de site van Holland & Barrett (De Tuinen). Helaas deze wordt geweigerd waarmee toch weer duidelijk is dat dit soort bedrijven alleen maar uit zijn om het “feel good” karakter van hun producten te promoten. Een minder positieve ervaring hoort daar niet bij en wordt dus niet op de site opgenomen. Hetgeen wat ik graag kenbaar over het voedingssupplement Holland & Barrett Rode Gist Rijst 600mg wilde maken op de site van Holland & Barret is:

“Ik sluit mij helemaal aan bij de eerdere reviews die aangeven: “Niet duidelijk hoeveel monicaline er in zit” en “incomplete bijsluiter”. Ik heb ongeveer 6 weken eenmaal daags één capsule geslikt en werd geconfronteerd met spierafname en slapte. En dat terwijl ik 3 maal per week intensief aan sport deed en in het algemeen niet stil zit. Capsules van de concurrent blijken vaak rond de 300 mg te wegen gevuld met Rode Gist Rijst poeder leveren ze dan ongeveer 10 mg Monacoline K, “voldoende voor het gewenste effect.” Deze capsules van Holland & Barrett wegen 600 mg!!
Vanwege de spierafname heb ik de indruk (veronderstelling !!) dat aan deze capsules supplementen van synthetische lovastatine is toegevoegd, hetgeen verklaart waarom ik bijwerkingen kreeg van deze rode gist rijst zoals bij gebruik van een statine. Daarom met dit product gestopt.”
Jammer dat ze deze review niet willen plaatsen. Ik heb vorig jaar aan mijn interniste gevraagd of ik om mijn cholesterol te verlagen op een natuurlijke manier, misschien rode gistrijstcapsules zou kunnen gaan slikken. Dit omdat ik al veel reguliere medicatie geprobeerd had, maar niet tegen statines kan.
Mijn interniste zei dat ook in deze capsules statines zitten en het nooit een goed idee is om op eigen houtje hiermee aan de slag te gaan. Dus het lijkt me volkomen logisch dat mensen hier ook spier- en gewrichtsklachten van kunnen krijgen.
Een waarschuwing is zeker op zijn plaats.

stofzuigertje

Re: Geen kritische review te plaatsen op Holland & Barrett site

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraag of ze op dit Topic willen reageren voor hun kant van het verhaal...
Stuur ze een mail en dan kunnen we beter oordelen of U geen fout taalgebruik had in Uw reactie.

Maar dan is hoor en wederhoor tenminste eerlijker.

Gesloten