LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gestopt met medicatie na veel spierpijnen

Alle onderwerpen rondom de cholesterol verlagende medicijnen
jellesbode
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2006 18:06

Gestopt met medicatie na veel spierpijnen

Ongelezen bericht door jellesbode »

Ik had veel klachten en heb verschillende statines gebruikt.
Ik heb ze afgebouwd en ben overgegaan op Red Yeast Rice van Kruidvat in combinatie met Q10 forte en Omega3 capsules.
Van alle klachten ben ik af.
Volgens een blind Amerikaans onderzoek bleek dit in sommige gevallen beter te werken dan de chemische statines
Laat me nu regelmatig controleren bij de huisarts en mijn cholesterol is na een half jaar nog steeds in orde.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Gestopt met medicatie na veel spierpijnen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou mooi als je dokter ervan weet en er achter staat ,mooi toch dan

Succes

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Gestopt met medicatie na veel spierpijnen

Ongelezen bericht door Isabel1 »

het is inderdaad zo dat sommige mensen veel last van spier en gewrichtspijn kunnen krijgen van stamines.

Let je wel even op dat in de red yeast rice geen citrinin zit als supplement, sommige red yeast producten hebben dat en dat is ontzettend slecht voor je nieren. (geen idee of die van de kruidvat dat heeft)

Verder, goed dat het voor jou werkt, het onderzoek van de omega 3 is mij inderdaad ook bekend. Voor de mensen die er niet bekend mee zijn: bij een aantal mensen met een hoog cholestorol werkt het om ipv de cholestorol verlagende medicatie te gebruiken omega 3 en een red yeast product te gebruiken. Echter omdat de stamines daarin de aanmaak van q10 remmen, moet je er dan ook q10 bij nemen.

Ik wil wel iedereen aanraden om niet een beetje op eigen houtje met cholestorol medicatie te gaan knoeien maar overleg dit goed met je arts. Onderzoek wijst uit dat dit voor bepaalde groepen werkt, maar niet voor iedereen. Zeker voor mensen met diabetes: zij mogen dit dus NOOIT zo aanpakken.

isabel

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Gestopt met medicatie na veel spierpijnen

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik heb ze afgebouwd en ben overgegaan op Red Yeast Rice van Kruidvat in combinatie met Q10 forte en Omega3 capsules.
Je weet, dat in vis veel omega vetten zijn, dus veel vis, vooral minimaal twee keer per week vette vis, brengt het slechte cholesterol ook naar beneden, vooral het goede gaat zeer snel omhoog.
Misschien heb je deze supplementen dan niet meer nodig!

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Gestopt met medicatie na veel spierpijnen

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Nevermind heeft helemaal gelijk vette vis is goed voor het cholestorol.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Gestopt met medicatie na veel spierpijnen

Ongelezen bericht door snepke »

weetnietveel schreef:Nevermind heeft helemaal gelijk vette vis is goed voor het cholestorol.
Klopt vette vis is goed voor het cholesterol.Maar als je nu allergisch bent voor vis (zoals ik) zijn die omega3 capsules een oplossing

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Gestopt met medicatie na veel spierpijnen

Ongelezen bericht door Isabel1 »

daarnaast moet je ook echt wel heel veel vis eten om tot aan de hoeveelheid van die capsules te komen (elke dag)

isabel

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Gestopt met medicatie na veel spierpijnen

Ongelezen bericht door nevermind »

snepke schreef:
weetnietveel schreef:Nevermind heeft helemaal gelijk vette vis is goed voor het cholestorol.
Klopt vette vis is goed voor het cholesterol.Maar als je nu allergisch bent voor vis (zoals ik) zijn die omega3 capsules een oplossing

Dat is dan jammer, want een natuurlijk product heeft dan toch een klein voordeel.
Eet zeker 4 keer per week vis, en hoef dus geen pillen meer te slikken.
Mijn Cholesterol is beter als van de arts. :D

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Gestopt met medicatie na veel spierpijnen

Ongelezen bericht door snepke »

nevermind schreef:

Dat is dan jammer, want een natuurlijk product heeft dan toch een klein voordeel.
Maar dat voordeel van een natuurlijk product ,weegt niet af tegen de nadelen die ik heb als ik maar iets van vis eet.

Word er hondsberoerd van misselijk,overgeven en ik kom onder de uitslag te staan.
Dan maar geen vis.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Gestopt met medicatie na veel spierpijnen

Ongelezen bericht door nevermind »

snepke schreef:
nevermind schreef:

Dat is dan jammer, want een natuurlijk product heeft dan toch een klein voordeel.
Maar dat voordeel van een natuurlijk product ,weegt niet af tegen de nadelen die ik heb als ik maar iets van vis eet.

Word er hondsberoerd van misselijk,overgeven en ik kom onder de uitslag te staan.
Dan maar geen vis.

Dan heb je helaas geen andere keuze dan met de omega pil, Jammer.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Gestopt met medicatie na veel spierpijnen

Ongelezen bericht door snepke »

Het is niet anders,

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Gestopt met medicatie na veel spierpijnen

Ongelezen bericht door tenormin »

@jellesbode, zoals al gesteld is vis natuurlijk prima, maar ook weer niet teveel want de vette vis bevat dioxines, daar moeten we ook niet teveel van binnen krijgen.
Lees efkens wat op: http://www.opdieet.nl/visvet.htm

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Gestopt met medicatie na veel spierpijnen

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Dat is dan jammer, want een natuurlijk product heeft dan toch een klein voordeel.
Eet zeker 4 keer per week vis, en hoef dus geen pillen meer te slikken.
Mijn Cholesterol is beter als van de arts.

dat is heel mooi!

helaas werkt het niet voor iedereen, sommige mensen krijgen het met voeding of supplementen niet voorelkaar het lijkt dan toch eraan te liggen hoe alles metaboliseerd, het lijkt erop dat de grootste verklarende factor waarom het bij sommigen lukt en bij anderen niet genetisch is.

isabel

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Gestopt met medicatie na veel spierpijnen

Ongelezen bericht door nevermind »

Isabel1 schreef:
Dat is dan jammer, want een natuurlijk product heeft dan toch een klein voordeel.
Eet zeker 4 keer per week vis, en hoef dus geen pillen meer te slikken.
Mijn Cholesterol is beter als van de arts.

dat is heel mooi!

helaas werkt het niet voor iedereen, sommige mensen krijgen het met voeding of supplementen niet voorelkaar het lijkt dan toch eraan te liggen hoe alles metaboliseerd, het lijkt erop dat de grootste verklarende factor waarom het bij sommigen lukt en bij anderen niet genetisch is.

isabel

Ja, dat begrijp ik ook, maar het was als hint gedacht, als TS dit zo proberen, om de omega via de vis binnen te krijgen.
Eten en cholesterol naar beneden, was een mooie oplossing.
Als iemand allergisch is, zoals Snepke, dan gaat het helaas

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Gestopt met medicatie na veel spierpijnen

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Lees 'De Cholesterolmythe' en u weet direct waarom u die rommel helemaal niet nodig heeft. Er is nog nooit bewezen dat statines echt helpen. En verder is een te laag cholesterolgehalte net zo gevaarlijk als een te hoog.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Gestopt met medicatie na veel spierpijnen

Ongelezen bericht door nevermind »

Miepje1 schreef:Lees 'De Cholesterolmythe' en u weet direct waarom u die rommel helemaal niet nodig heeft. Er is nog nooit bewezen dat statines echt helpen. En verder is een te laag cholesterolgehalte net zo gevaarlijk als een te hoog.
Jou redenering klopt dus niet helemaal.
Als het om het word cholesterol gaat, dan is de bedoeling om de verhouding tussen LDL en HDL te bekijken.
Een laag HDL is zeker gevaarlijk, tenminste als het LDL dan ook nog hoog is.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Gestopt met medicatie na veel spierpijnen

Ongelezen bericht door ciske »

Miepje1 schreef:Lees 'De Cholesterolmythe' en u weet direct waarom u die rommel helemaal niet nodig heeft. Er is nog nooit bewezen dat statines echt helpen. En verder is een te laag cholesterolgehalte net zo gevaarlijk als een te hoog.

Die rommel kan veel mensenlevens redden, met goede begeleiding van je arts vind je de juiste pil wel.

Zelf gaan klungelen is niet handig.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Gestopt met medicatie na veel spierpijnen

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Lees het boek... Het is nog nooit bewezen dat het werkt. Statines worden tegenwoordig als snoepjes voorgeschreven. Half puntje te hoog? Hop, aan de medicijnen. Wij krijgen veel en te vaak medicijnen die we niet nodig hebben. Beetje afvallen of anders gaan eten doet wonderen voor je lijf.
Nee, ik ben niet tegen medicijnen. Ik ben tegen het feit dat we tegenwoordig 'patiënt' verklaart worden voor we het weten. En dus 'moeten' we pillen die weer bijwerkingen hebben, waar je dan weer pillen voor nodig hebt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Gestopt met medicatie na veel spierpijnen

Ongelezen bericht door ciske »

Klopt niet Miepje, ik heb andere ervaringen, en zo zullen er meer zijn.

Als de ene pil te veel bijwerkingen heeft , moet je gewoon met je arts verder zoeken.
Er zijn levens mee gered, dus ik hoef geen boek.

Mensen zijn tegenwoordig mondig genoeg, die laten zich niet zomaar iets voorschrijven.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Gestopt met medicatie na veel spierpijnen

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@miepje,

in het artikel van de zelfde auteur (ik heb het boek nooit gelezen, alleen het artikel) staat dat hij wel geloofd dat de stamines werken, echter hij betwijfelt a) of de voordelen van deze medicatie opwegen tegende na delen en b) of er zoveel mensen stamines wel nodig hebben.

Hij zegt op een bepaald punt dat hij van de 2000 patienten in zijn eigen praktijk maar 4 of 5 mensen zijn die het echt nodig hadden.

isabel

Gesloten