LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 17 inch TFT-schermen

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Gast »

Al geruime tijd ben ik aan het overleggen om een 17 inch TFT-scherm aan te gaan schaffen. Ik heb tot nu toe altijd met monitors gewerkt en heb dus geen enkele ervaring op dit gebied. Zijn er voor- en nadelen, of hoe zit het met TFT op het grafisch vlak (tekenen-designen)?

Ik hoor graag uw mening.

j.j.m. hermans

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door j.j.m. hermans »

Ik werk anderhalf jaar met een samsung :D syncmaster 191n , en houd me met fotowerk bezig.
Er ging een wereld voor mij open. kortweg uitstekend materiaal het betreft een 19" scherm , ik ben uiterst tevreden.
veel plezier met je aankoop.
vr.gr jef :D :D

Gast

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Gast »

Ligt eraan hoe professioneel je bezig bent, de echte pro's zweren nog bij CRT's omdat deze keuren meer waarheidsgetrouw kunnen weergeven.

Als je ook nieuwe 3D games wil spelen moet je opletten dat de responstijden laag genoeg zijn.

Verder is een TFT perfect en veel mooier natuurlijk ;)

Gast

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Gast »

Kies je voor de betere, en derhalve ook wat duurdere, adviseer ik je een TFT te kopen met digitale DVI aansluiting.
De voorwaarde is dan wel dat je in de PC ook een videokaart hebt zitten met DVI-uitgang.
Stabiliteit, lineairiteit, automatisch juiste instellingen zijn bij DVI superieur in vergelijking met conventionele analoge VGA.

Webbie

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Webbie »

Beste forumleden,

zo te lezen hebben jullie aardig wat ervaring wanneer het gaat om gebruik van TFT schermen. Ik hoop dat jullie mij uit de twijfel kunnen helpen.

Ik ontwerp websites (professioneel). Dit doe ik vanouds op een crt scherm. De kleuren zijn echter (zoals ook 1 van jullie dat zei) etc.

Ik ben al lange tijd op zoek naar een plat scherm waarbij de kleurkwaliteit net zo echt is als op een crt scherm. Heeft iemand van jullie ervaring met een goed tft scherm in combinatie met beeldwerk/webdesign.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp en nog een prettige avond.

Webbie

gsm-it
Berichten: 150
Lid geworden op: 05 dec 2004 20:47

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door gsm-it »

In COMPUTER TOTAAL (januari 2005) staat een test van TFT-Monitoren.

Webbie

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Webbie »

Hartelijk dank voor de tip gsm-it! Ik kijk naar het blad uit.

Groetjes,

Webbie

Gast

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Gast »

Hey Webbie, voor websites is iedere TFT ok hoor. De kleurweergave voor gebruik op het scherm is prima. De (professionele, dure) CRT is eigenlijk alleen superieur als je zeker wilt zijn dat de kleur op je scherm gelijk is aan die op de print.
Jouw websites zien er overal hetzelfde uit, behalve afwijkingen door de contrast en helderheid instellingen van bezoekers. Als pro designer neem ik aan dat je je sites vanaf meerdere sytemen, schermen, browsers etc bekijkt en daarmee ondervang je ook vrijwel alle problemen in kleuren als die niet zo mooi bij elkaar lijken of te weinig contrasteren etc.

Voor webdesign zou ik me niet teveel zorgen maken!

Webbie

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Webbie »

Hallo Gast,

Hartelijk dank voor jouw bijdrage. Ik had deze vraag gesteld omdat ik in het verleden in allerlei computerbladen las dat webdesigners nog altijd het beste kunnen ontwerpen op crt schermen ivm de kleurweergave.

Ik bekijk mijn sites met verschillende systemen en browsers. Misschien is het verstandig om naast een TFT ook een CRT scherm te gebruiken.

De CRT schermen hangen mij op dit moment de keel uit vanwege de hun lompigheid en ruimtebesparing.

Met vriendelijke groet,

Webbie

Arie S

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Arie S »

Ik gebruik sinds 2001 een TFT 17" van IIyama kosste destijds 875€
Nu eind 2004 is slechts 1 pixel kapot
Hier moet men wel rekening mee houden!
En wat het millieu betreft,maar dat is tegenwoordig geen hot item meer :shock:
Een TFT is erg millieu verontreinigend

anjer

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door anjer »

vier maanden geleden heb ik een platte monitor gekocht bij lidl
wat heb ik een spijt prijs 349,euro merk Targa Visionary [WAARDELOOS] het bovenste gedeelte van de monitor was donker hoe meer naar beneden was het heel licht er was niet mee te werken toen ik bij lidl [reuver]mijn beklag ging doen kreeg ik een telefoon nummer bel maar en zie wat er van komt ik kreeg een andere monitor thuisgestuurd die is nog veel erger een waarschuwing voor iedereen KOOP NOOIT BIJ LIDL ik heb bij Vobis een andere gekocht die is PRIMA lidl maakt reclame niet goed geld terug ,mooi niet dus.
anjer

Gast

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Gast »

KOOP NOOIT BIJ LIDL

of je bij een ander geen miskoop kan doen en slechte service krijgt.

Gast

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Gast »

Ik gebruik sinds 2001 een TFT 17" van IIyama kosste destijds 875€
Phoehoe, wat een geld.

Anne B.

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Anne B. »

Mijn man en ik kochten op 3 augustus 2004 allebei een laptop van het merk Asus, de L4500R.
Half augustus hadden we de laptops in huis.
Op 9 september is de laptop van mijn man retour gestuurd naar Asus in Emmen, omdat er problemen waren met opstarten. Na ongeveer 2 weken namen wij contact op met Asus om te informeren hoe het ermee stond. We kregen wist men blijkbaar niet wat het probleem was met onze computer. Na nog een week hebben wij weer gebeld. Toen vertelde men ons dat de processor kapot was en dat onderdelen besteld waren. Weken gingen voorbij. Na meer dan 5 weken belden wij weer, maar werden steeds niet teruggebeld. Uiteindelijk vertelde men ons dat ze meerdere moederboards hadden en processors hadden geprobeerd, maar er was slechts een die het leek te doen, maar met mindere prestaties. Wij accepteerden dit niet.
Na ca 8 weken nog steeds geen werkende laptop. Na een brief op poten die wij op 18 oktober stuurden, kregen wij op 28 oktober onze laptop retour.
Bij ingebruikneming bleek dat de batterij niet goed oplaadde, dus hebben we de laptop op 3november weer retour gestuurd.
Op 16 november kwam de laptop weer retour.
Op 1 december is de laptop opnieuw naar Asus gegaan, toen bleek dat de computer nog steeds niet goed functioneerde.
Uiteindelijk heb ik op 21 december 's ochtends maar weer eens met Asus in Emmen gebeld om te horen hoe het zat. Men vertelde mij dat er een nieuw moederboard was besteld in Taiwan en dat daar het wachten op was.
Ik zei dat ik hier geen genoegen meer mee nam en dat ik onderhand het geld terug wilde of een nieuwe computer.
Ik zou teruggebeld worden.
's Middags tegen 15.00 uur heb ik weer gebeld. Toen vertelde men mij dat de computer naar de verpakkingsafdeling was, aangezien ze de moederboards hadden binnengekregen en wij kunnen morgen de laptop weer thuisbezorgd krijgen.
Ik denk dat dit nog wel vervolgd wordt.......

Gast

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Gast »

En wat het millieu betreft,maar dat is tegenwoordig geen hot item meer Shocked
Een TFT is erg millieu verontreinigend
Wat dacht je van de energie met een TFT die lager is ten opzichte van CRT .
Er zit een hoop troep in maar in CRT schermen zitten ook brandvertragers in die niet gezond zijn.

Voor games zijn TFT schermen behalve de hele dure een ramp .

ultrafox
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 jan 2004 12:23

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door ultrafox »

Alle adviesen hier klinken leuk en aardig maar het beste wat je kan doen is de monitor laten werken in de winkel voor je hem koopt.

Een vriend van mij kocht nog niet zo lang geleden een duur 17"Sony beeldscherm.
Op papier zag het er naar uit dat hij een perfect scherm zou kopen maar niets was minder waar.

Bij het spelen van een 3D spel (Return to Castle Wolferstein) bleek het scherm extreem donker te zijn.
Dus wij het scherm instellen tot de kleuren en andere instellingen correct waren.
Maar zodra we het spel stopten en Word opstarten moesten we onze lasbrillen opzetten omdat we anders binnen 15 seconden sneeuwblind zouden zijn geworden zo fel was het scherm.
In de winkel geloofde ze ons pas toen we alles meebrachten zowel de PC als de Monitor.
En toen pas geloofde ze wat wij beweerde want ook zij zagen niets tijdens het spel en werden sneeuwblind bij Word.

Helaas was het veel goedkopere scherm dat ik heb noet meer leverbaar want ikzelf heb absoluut geen problemen en dat terwijl mijn scherm een goedkoop huismerk schermpje is. €365,-
Die van mijn vriend was ongeveer €850,-

Dus als je gaat voor een nieuw scherm laat ze in de winkel het scherm maar zien werken met verschillende software (games, word en video)

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Fenkie »

Beste Ultrafox,

Goede tip van jou :lol: ! Weet je wat ik daar wel het nadeel van vind. Ik koop mijn hardware zelden in winkels maar op het net (scheelt mij snel tussen de 100 en 400 eurie). En het beeldscherm dat ik mooi vind is in de winkels niet altijd aanwezig zodat er weinig te testen valt. Welk scherm gebruik jij trouwens voor je games en video? Ben heel benieuwd.

Groetjes,

Fenk.

ultrafox
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 jan 2004 12:23

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door ultrafox »

Beste fenk,

Ik heb even in mijn Hardware gekeken en de monitor die ik heb is een Samsung LTM170EI.
Zelf koop ik ook wel eens via internet maar nooit grote en dure apparaten zoals een Monitor of zelfs een hele PC.
Als ik een PC bestel is dit altijd gewoon in de winkel maar dit komt mede door het feit dat de PC's die op internet staan zelden tot nooit aan mijn eisen voldoen.
Ik weet dat dit meer geld kost maar ik heb het er voor over.
Zeker gezien het feit dat ik nog nooit goeds heb gehoord over b.v. Dell.
Ik heb wel eens een keer gekeken of ik er een PC kon kopen met extra hoge eisen zoals die van mij maar ik kom dan al snel op een bedrag uit die simpelweg onaccetabel is tegenover hetgeen dat ik dan voor krijg.

Mijn eisen zijn zoals altijd.
CPU van AMD
Moederbord van MSI
Geheugen van Corsair
HDD van Western Digital
Videokaart van Asus
DVD + DVD-R van Plextor

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door Fenkie »

Beste Ultrafox,

Bedankt voor je snelle reactie. Ja een Samsung scherm staat bekend om zijn hoge kwaliteit. Ik heb daar vaak naar gekeken en eigenlijk heeft dat merk ook mijn voorkeur. Ik zit alleen nog aan te hikken tegen het hoge bedrag. Maar ja, dan heb je wel kwaliteit. Dus dat betekent nog even hard sparen :lol:

Je eisen zijn inderdaad hoog maar ik kan je geen ongelijk geven. En voor wat betreft Dell, dat merk koop ik nooit. Sinds enige tijd ben ik helemaal verknocht aan HP. Persoonlijk vind ik de prijzen van deze gigant meevallen, de service is goed en zij leveren aardige systemen voor een acceptabel bedrag. Het nieuwste systeem heb ik voor 1200 eurie ex beeldscherm. Indien ik dezelfde combinatie wil laten bouwen door een kennis van mij ben ik duurder uit. Zodoende dat mijn keuze op HP valt (mooi design en betaalbaar).

Voor wat betreft aankopen op het internet. Ik heb zeer goede ervaringen met Informatique (perfecte service en scherp geprijsd) en Centralpoint (nog scherpere prijzen). Alleen het testen kan inderdaad niet. Daarom zijn de meningen op dit forum voor mij (en vele met mij) erg belangrijk.

Groeten,
Fenk.

joséG

Re: 17 inch TFT-schermen

Ongelezen bericht door joséG »

Lidl, Aldi, Sony, Iilyama.....
Elke winkel is tenslotte ook niet meer dan een dozenschuiver. Hoogstens mag je in een winkel nog wel een enkele keer het scherm eerst laten aansluiten en dan pas beslissen of je dat scherm wil kopen.

Ik heb van de Aldi al 2 jaar een Medion TFT 17" scherm en dat bevalt uitstekend. Bij een kennis was een Medion 15"scherm na korte tijd defect maar dat is redelijk snel en probleemloos opgelost.

Mijn Lidl Gericom noteboek komt uit Taiwan. Het wordt door anderen in Nederland verkocht onder de naam Juwel. Is daarom de Lidl pc slechter dan de Jewel???

Ik vind juist dat webdesigners met een TFT MOETEN werken.
Als het op een TFT goed is dan zal het bijna altijd op een CRT ook goed zijn, maar omgekeerd niet. Het probleem zit in de kleur (?) zwart. Het contrast met gekozen lettertype is dan moeilijker.

grtz

José

Gesloten