LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
eksoj

Acer laptop

Ongelezen bericht door eksoj »

Nieuw gekocht op 8 juli de Aspire 1511 LMI.
Helpdesk kosten meer dan 9 euro inmiddels.
Laptop 16 07 opgehaald, waarschijnlijk iets met de netwerkkaart.
Na herhaaldelijk bellen blijkt de laptop vandaag ( 29 07 ) verzonden te worden.
Ik vind de service erg slecht, helpdesk medewerkers ongeinteresseerd zelfs een zekere Michael die daar de leiding heeft, gaat gewoon zitten lachen, terwijl ik gewoon terecht boos ben. Een ander wenst mij lachend succes met mijn klacht.
Het is een nieuw produkt waar ik 1300 euro voor heb betaald, dan verwacht ik ook enige service en de kosten van de helpdesk vergoed.

Alles is afgeschermd, een klacht kan schriftelijk en volgens mij komt deze dan ook bij de Helpdesk terecht. Dat heeft ook weinig zin.
Ik wil gewoon een leidinggevende bij Acer waar ik met mijn klacht terecht kan.

Heeft iemand hier ook recent ervaring mee bij Acer.

web-vision_be

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door web-vision_be »

vertel even wat het probleem met de laptop is,
dan kunnen wij ook achterhalen of je uitting t.o.v. ACER terecht is of niet


trouwens telefoonkosten naar een helpdesk worden nooit vergoed !
soms heb je wel dat het een gratis nummer is, maar dat is eerder zelden

Jean Paul
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2004 23:24

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Jean Paul »

lees ook mijn verhaal...

Bij deze wil ik even mijn verhaal kwijt betreffende een service débakel van de eerste orde.
ik begin maar even met de chronologische opsomming van gebeurtenissen.
11 febr 2004 heb ik bij Expert Tromp te Leeuwarden een Acer laptop aangeschaft voor € 866.-
De Aanschaf was op basis van een computer trajekt voor de minima van de Gemeente Sneek.
Het lag in de bedoeling om zo flexibel te kunnen werken met bijv Website bouw, om zo een nieuw stuk inkomen te kunne verwerven.
11 juni 2004 geeft de laptop aan dat er géén Harde schijf meer is!
14 juni biedt ik de laptop aan voor garantie reparatie bij Expert Tromp.
16 juli , 4 weken later!,krijg ik eindelijk na zelf twee keer per week te hebben geinformeerd,
het telefoontje dat mijn laptop klaar staat in Leeuwarden, al eerder heb ik overleg gepleegd met de service afdeling van Expert en ben met hen overeengekomen dat ik als vergoeding voor alle ellende een DVD-brander van hen krijg!
Expert geeft aan zelf ook slachtoffer te zijn van bedrijven als ACER computers.
23 juli ben ik door ziekte pas in de gelegenheid om naar Leeuwarden af te reizen. Bij kontrole aan de balie blijkt dat er wel een nieuwe adapter is bijgeleverd, dit was een secundaire storing waar ik aandacht voor gevraagd heb. Maar aan de Hoofd-storing is NIKS gedaan!! nog steeds "geen harde schijf".
Besloten wordt om de laptop wéér op te sturen, maar nu met een speciale kenmerking ( hóógste prioriteit). Het wordt duidelijk dat de laptop dezelfde middag met een koerier wordt opgehaald. De helpdesk van ACER weet mij te vertellen dat er nu reparatie in NEDERLAND gaat plaatsvinden (Den Bosch) , en dat de laptop vrijdag 30 juli weer in mijn bezit zal zijn!!(belofte)
Vandaag , do 29 juli besluit ik om Expert Tromp te bellen om duidelijk te stellen dat mijn laptop wel aankomt. Navraag bij ACER levert op dat mijn laptop in OOSTENRIJK is!!! beetje uit de buurt van Den Bosch? Zij zeggen dat de laptop 27 juli is binnengekomen!, heeft die koerier achteruit gereden?
Duidelijk is wel dat er vrijdag géén laptop voor mij in Leeuwarden staat.
Er wordt door de helpdesk van ACER gezegd dat hij dinsdag 3 aug klaar is voor retourzending.... Pffff zal hij dan 6 aug binnen zijn???
De beloofde DVD-brander is er ook nog niet....., zal ook wel van ACER zijn!

Ben ik nu zo gek dat ik dit allemaal laat gebeuren? iedereen steekt zijn handen in lucht en zegt : Ik doe alles wat er in mijn vermogen ligt.... is iedereen dan zo onbeholpen?

Ik heb begrip voor zo'n bedrijf als Expert, zij verdienen zo'n samenwerking ook niet,
Maar Acer mag van mij een IJSKOUDE douche krijgen wegens Europa-breed een waardeloze service!

eksoj

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door eksoj »

Dank voor jullie reactie's.

Ik heb sinds gister mijn Laptop weer terug, twee weken weggeweest.
Nieuw gekocht maar kon geen wireless verbinding maken met het internet. Nu zonder problemen, dus er was iets niet in orde.

Daarom heb ik de helpdesk moeten bellen, ik verwacht dus bij een nieuw produkt dat ik dit niet zelf hoef te betalen.
Daarbij vind ik twee weken weg voor een nieuwe laptop erg lang en geen service en daarbij de manier waarop ik te woord ben gestaan

Het reparatie rapport is mij niet duidelijk wat er nu gebeurt is, mogelijk een nieuw moederbord, maar de zaak waar ik deze laptop gekocht heb wil graag het rapport zien.
Ook zij zijn verbaasd over hoe dit gegaan is.
De meneer Michael bij de helpdesk bood mij nog wel drie maanden extra garantie aan, maar daar heb ik weinig vertrouwen in, ik ben bang dat mijn laptop dan drie maanden weg is.
Ik wil gewoon 10 euro terug en ga daar zeker nog mijn best voor doen.

Mag ik vragen wie web-vision_be is omdat u gaat achterhalen of mijn uiting terecht is ?

En Jean Paul, ik kan helemaal met je meevoelen

Roland

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Roland »

Hier nog een verhaal omtrent de beslommeringen met een notebook van Acer.

Op 12 November 2003 kocht ik via een pc-privé project ook een notebook van Acer. Namelijk een Acer Travelmate 803 LMib voor een
€ 1758 en 3 jaar extra garantie voor € 158.
Korte tijd na ingebruikname van de notebook moest ik diverse malen de recovery-cd gebruiken omdat de laptop niet meer wilde opstarten en de melding gaf dat het bestand "C:\WINDOWS\system32\config" beschadigd was. Toen steeds na de recovery-methode dit probleem zich bleef voordoen heb ik de notebook teruggebracht naar het bedrijf waar ik deze gekocht had.
De eerste keer hebben zij ook de recovery-methode toegepast en bleek het probleem verholpen te zijn. Tot enige dagen later het aloude probleem zich weer voordeed. Dus de notebook een tweede keer binnengebracht en deze werd opgestuurd naar de fabrikant, Acer dus. bij deze zogenaamde reparatie is de notebook een maand weggebleven.
Toen ik op 7 Januari 2004 mijn notebook weer terug kreeg, vroeg de verkoper mij om een gebruikersaccount aan te maken op de notebook, "een kind kan de was doen". Op de manier van een gebruikersaccount aanmaken was dus niks op aan te merken.

Eenmaal thuis die dag en ik de notebook verder wilde configureren naar mijn zin "en wat denk je". Ja hoor weer hetzelfde bekende opstartprobleem. Dus dezelfde dag weer maar eens de notebook terug binnengebracht.

Toen heb ik ze ook via een schrijven te kennen gegeven of een nieuwe notebook of teruggaaf van mijn geld. Twee dagen later kreeg ik bericht dat ze de Acer weer maar eens terug naar de fabrikant hadden opgestuurd met de mededeling dit met spoed te behandelen en dat zij voor 13 Januari ook meer duidelijkheid wilden hebben.
Na dit bericht ben ik maar eens te rade gegaan bij mijn rechtsbijstandsverzekering, en heb ik de verkoper een termijn gegeven van twee weken waarin ik alles opgelost wilde hebben en ze anders in gebreke stelde. Binnen afzienbare tijd had ik opeens een nieuwe notebook, maar wat denk je, bij deze was het beeldscherm volledig naar de vaantjes. Er waren wel een paar duizend kapotte pixels, ofwel alleen maar pixels die constant rood oplichtten.
Dus werd het beeldscherm vervangen, weer zoveel dagen mijn notebook kwijt.
Om het verhaal af te ronden is een paar maanden later ook nog eens de dvd-rw naar zijn grootje gegaan en ook maar weer eens vervangen.

Tussen alle briefwisselingen en telefoontjes met de verkoper heb ik ook heel wat tijd en geld aan de telefoon verspild door met de zogenaamde "help"desk van Acer te bellen. Op een gegeven moment heb ik gewoon een gratis nummer van ze gebeld met de mededeling dat ik geen 0900 nummers kon bellen en werd ik gewoon doorgeschakeld. Goede les voor de volgende keer.

Gast

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn Acer loopt steeds vast als ik aan het scrollen ben. Hij zegt dan dat er een apparaatstoring is ontdekt en ik moet dan opnieuw opstarten. Heel irritant. Op aanraden van mijn leverancier al meerdere software-updates geladen maar het probleem blijft.

Ook is nu mijn accu defect, na 14 maanden! Een nieuwe kost een vermogen.

Bij de helpdesk van Acer roepen ze alleen maar dat je je Recovery-cd moet gebruiken. Volgens mij is dat hun enige antwoord!

Ik heb de Acer genomen vanwege het gewicht, de degelijke, platte constructie en de specs destijds in combi met de prijs. (€ 2230,= voor een 15" Travelmate 632LC). Ik ga nu waarschijnlijk weer een nieuwe kopen en twijfel om weer een Acer te kopen. Volgens mij heeft nml. ieder merk dit soort problemen. Of weet iemand mij een goeie tip te geven??

Gast

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Gast »

Inmiddeld ben ik erachter wat ACER betekent;
Acer
Creëert
Eersteklas
Rotzooi

Gast

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Gast »

Het is natuurlijk erg leuk om hier grapjes over te maken maar ik vind ACER toch nog niet zo slecht, hoor. Natuurlijk zijn er problemen maar zoals de gast van 12.54 al zegt: ieder merk heeft dit en uit ervaring weet ik dat het bij de andere grote merken nog wel erger is.

eksoj

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door eksoj »

Als ik jou was zou ik geen Acer meer kopen.
Als ik de klachten zo eens lees dan komt Acer er niet best van af.

Ook mij is verteld dat de prijs/kwaliteit verhouding er goed uitkomt.
Maar hoe kunnen we over kwaliteit spreken na al deze klachten en..... de manier waarop ermee omgegaan wordt.

Een ander merk zou ik ook niet weten, ik heb voor het eerst een Laptop.

Ik weet wel dat ze bij de winkel waar ik deze laptop gekocht heb, Informatique in Bergschenhoek, ze nu zelf laptops bouwen.
Als ik geweten had dat ze er nu mee starten dan had daarop gewacht want dat is altijd goed spul van hen.

Roland

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Roland »

Ik heb destijds voor een Acer gekozen om de hele configuratie me wel aansprak. Maar als ik dit alles vantevoren geweten had dat o.a de service zo bar slecht was, had ik liever wat meer geld uitgegeven en weer een Compaq of een HP gekocht. Hier heb ik nooit gelazer mee gehad, andere mensen mischien wel maar Acer spant de kroon.
Het bedrijf waar ik destijds de Acer heb gekocht, verkoopt dus gelukkig voor andere mensen ook geen Acer meer.

boebertje

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door boebertje »

Beste mensen,

Ik ben me bewust wat voor popularieit dit forum heeft en de 4 of 5 klachten die er dan komen op een topic over acer zegt mij dat het merk nog zo slecht niet is. We hebben op de zaak heel wat pc
s staan en laptops. We hebben nu anderhalf jaar acer en ik moet zeggen dat we redelijk tevreden zijn. We zitten in de buurt van den bosch en dat helpt wel denk ik. Het klopt dat het lang duurt voordat je pc of laptop terug komt, maar sorry om te zeggen bij compaq, toshiba, hp, IBM en dell is het precies hetzelfde. Hiervoor hadden we deel bij ons op de zaak omgedoopt tot "sletjes" dat was drama spul. Over toshiba en IBM heel veel goede woordne maar ook daar als er iets kapot was kun ej gerust een maand of zelfs twee maanden wachten. En ook daar werden problemen neit altijd goed aangepakt.

We hebben gekozen voor acer vanwege hun prijs kwaliteit verhoudign en ik meot zeggen het pakt al anderhalf jaar goed uit. Om eerlijk te zijn is toshiba beter maar ook meteen 400 euri duurder.

DIE klachten die jullie hier ook ventileren gaat allemaal over verschillende types dus geen systematisch probleem met een serie of een batch.


Ik denk dus dat het allemaal wel erg meevalt met het merk Acer. Als ik op ervaring een lijstje zou meoten maken op kwaliteit is het
1. Toshiba
2. IBM
3. Acer
4. hp/ compaq
5. Siemens
6. Packerd Bell
7. Dell

Maar ja ga je dan naar de goedkopste prisj kijken dan is dit tijtje aardig omgekeerd en wil ej dan een goede mix dan kom je uit bij acer, hp en compaq.

Roland

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Roland »

Laat ze van Radar in de volgende reeks afleveringen maar eens een topic besteden aan de zogenaamde helpende handjes en service van alle helpdesks van de merken pc's en notebooks.
We zullen dan wel zien wie er met een koude douche van afkomt.
Aan Acer is een koude douche weggegooid geld, zonde van het water.

WS
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 jul 2004 23:49

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door WS »

Een toepasselijke column van Herbert Blankesteijn:

http://www4.hccnet.nl/404/index.cfm?fus ... therid=577

deuce

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door deuce »

Veel van jullie verhalen geven mij hoop. hoop dat ik dus niet de enigste die zo behandeld is. Maar goed mijn verhaal..
In juli 2002 kocht ik dus mijn notebook. a 1800 euro. bij bcc in eindhoven. helemaal blij pak ik hem thuis uit en zet hem aan. a enkele minuten schakelt hij zich uit. Niets aan de hand dacht ik zo bij mezelf. Na enkele dagen met veel plezier gewerkt te hebben met mijn notebook viel me wel op dat hij erg heet werd en dus kontakt opgenomen met de helpdesk van Acer. ik moest maar een nieuwe bios erop zetten en het euvel zoe verholpen zijn.Nu is mijn kennis niet zo groot van pc's dus ik met behulp van de medewerker de bios erop gezet. maar wat bleek het notebook werd heet en bleef heet. Terug naar BCC en daar mijn notebook laten opsturen want bliojkbaar hadden ze daar nog nooit gehoord van een goede manier om met klachten om te gaan en was dit eigenlijk al te veel moeite om via hen mijn notebook wat toen nog geen half jaar oud was op te laten sturen.
Nu las ik net een stukje van iemand die zijn notebook 2 weken kwijt is geweest. Mijn notebook was dus spoorloos. Na drie??? maanden kreeg ik via Acer een ander notebook en wat blijkt met hetzelfde probleem. Ik werk nu op een notebook wat op steuntjes staat, want anders word ie te heet en sluit zich automatisch af..
Lang leve Acer en BCC....

Lucifer

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Lucifer »

Toschiba is prima.

Gast

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Gast »

notebooks behoren heet te worden daarom heet het ook een notebook en geen laptop je kan hem niet op je schoot houden : )
probeer dat maar aan de klant uit te leggen toch, geef toe dat dat moeilijk is :wink:


Dat ie zichzelf uitschakeld is standaard in windows xp, dat van die houdertjes is goed gevonden toch... meestal zit er bij notebooks een fan onder en als je hem dan op je bed left of op de bank kan deze fan niet goed werken/koelen.

Als je een windows file niet kan vinden nadat je je computer geboot hebt hoeft dat lang niet altijd n hardware matige fout te betekenen..(virus) ipv. windows herstellen kan je er dan ook voor kiezen om windows er helemaal af te knallen en er weer op te gooien zal waarschijnlijk je probleem al mee opgelost zijn...

Ach ja bekijk het eens vanuit het perspectief van n expert verkoper... zal ook graag alleen maar tevreden klanten willen hebben.. maar ja geld he, maakt het slechtste in mensen wakker.....

eksoj

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door eksoj »

Zou zo mijn laptop het raam uit willen gooien, heb gelukkig nog enige rem hierop.
Wat een rot computer, nog nooit zo'n onmogelijk iets meegemaakt.

VOOR MIJ NOOIT MEER EEN ACER !!!!!!!!!!!

Newweb
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jan 2004 10:31

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Newweb »

Meneer "expert verkoper"...

Ik ga er niet te ver op in, alleen vraag me af of iemand die zichzelf zo noemt weet waar hij over praat...

1. Bij Acer zit de fan meestal achterin de laptop
2. Het is absoluut onschadelijk om een laptop op schoot te houden, die dingen zijn er zelfs voor gemaakt
3. Windows eraf gooien en opnieuw installeren geeft je het bestand nog niet terug

Valt me altijd wel op dat "topverkopers" meteen Windows opnieuw installeren gebruiken zodra er een probleem optreedt...

Coendo83

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door Coendo83 »

Ik las hier een verhaal waarin diegene het had over een Micheal. Deze Micheal is mij zeer bekend, en ben het helemaal met het vorige eens. Op dit moment lig ik stevig in de clinche met Acer aangezien mijn notebook al vanaf het begin een scheur begon te vertonen. Dit hebben ze inmiddels 3 keer gerepareerd. In deze periode ging het allemaal erg slecht. Lange wachttijden, slechte service, ongeintereseerd, en mijn notebook heeft langer daar gestaan als bij mij thuis.
Op aanraden van een helpdeskmedewerker schreef ik een klachtenbrief naar Acer waarin ik uitgebreid aangaf waar mijn frustraties lagen.
En wat schetst mijn verbazing... klachtenbrieven worden beantwoord door helpdeskmedewerkers zelf, juist diegene waar de klachten over gingen!!! En de afzender was dus die Michael. Het kwam erop neer dat ik geen excuses kon verwachten, want die dingen gebeuren. Ik werd razend en heb direct gebeld. Toevallig kreeg ik Michael aan de lijn. Alsof het lot het zo bepaalde.! Anyway, hij lachtte mij ook uit terwijl ik razend was. Hij vond dat hij een nette brief had gestuurd, en van excuses had hij nog nooit gehoord. Op de vraag of het normaal was dat helpdeskmedewerkers klachten behandelen kreeg ik alleen het antwoord 'Ja' en daar moest ik het mee doen.
Op dit moment staat mijn notebook WEER bij acer, en dit keer is mij toegezegd dat ik een nieuwe notebook zou krijgen. Echter bij het 2e telefoongesprek werd het een vervangende notebook volgens hun. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan, en ben nu druk bezig een nieuwe te krijgen. Ik heb namelijk een nieuwe notebook gekocht, die altijd al problemen heeft gehad, dan wil ik geen 2e handse terug! Ben erg benieuwd hoe dit afloopt. Wanneer ze mij alsnog afschepen met een gereviseerde notebook zal ik mijn notebook (die ik inmiddels al heb verstuurd) terug eisen, en zal ik stappen ondernemen tegen Acer.
Heeft iemand anders ook dit soort problemen? Ik hoor ze graag, want in je 1tje ben je echt machteloos tegen een miljardenbedrijf als Acer. Schande is het eigenlijk, je betaald 1400 euro voor een notebook, maar krijgt er niks voor terug!

eksoj

Re: Acer laptop

Ongelezen bericht door eksoj »

Mijn vermoeden is dus bevestigd, ik had het idee dat een klachtenbrief inderdaad ook bij de helpdesk terecht zou komen.

Het is inderdaad een schande hoe men daar bij acer mensen behandeld.

Alles is verder afgeschermd, Michael zou daar de leidinggevende zijn!!!???

Mijn laptop is inmiddels terug, wat er precies gebeurt is, is onduidelijk, maar deze werkt nu wel.

Zelf heb ik er over nagedacht om met acer Belgie te gaan bellen en zo een ander telefoonnummer te krijgen dan de helpdesk.

Het zou gezien de klachten misschien eens goed zijn dat radar er tijd aan besteed.

Sterkte verder.

Gesloten