Advies gevraagd over laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Eenoenzonderpoen
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2021 19:15

Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Eenoenzonderpoen »

Goede middag beste mensen.
Ik ben nieuw hier op dit forum.
Ik heb niet veel tijd en werk 7 dagen.
Ik ben op zoek naar een snelle laptop.
Ik heb niet veel eisen.

Ik wil hem gebruiken voor surfen op het internet en YouTube filmpjes bekijken.
Mijn budget is 500 Tot 1000 Euro.
Ik ga binnenkort naar de MM.
Wie kan mij tips geven?
Alles is welkom.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

je hebt geen snelle nodig voor dit, kijk ook eens naar een chroombook trouwens....

een goede 2 de kans lijkt me voor dit doel ook prima....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik ben nieuw hier op dit forum.
:mrgreen:

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Eenoenzonderpoen schreef:
07 sep 2021 17:11
Ik wil hem gebruiken voor surfen op het internet en YouTube filmpjes bekijken.
Dat kan iedere computer.

Je doet jezelf een plezier door een SSD te nemen (ik raad 256 GB aan; ik heb zelf 128 en vind dat te beperkt). Verder minimaal 4 GB aan geheugen, maar 8 GB is beter (meer is geld weggooien). Kwa type processor denk ik aan een intel i3 (voor je doel of intel i5 als je iets beter wilt). Je kan natuurlijk ook gaan voor AMD, maar die ken ik niet.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 07 sep 2021 17:38, 3 keer totaal gewijzigd.

Eenoenzonderpoen
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2021 19:15

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Eenoenzonderpoen »

Er moet Windows op staan en MS Office pakket.
Dat was ik vergeten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door reggie2 »

MM kan je beter overslaan, ga dan naar BCC of doe wat hier boven staat een pb sturen.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door witte angora »

Kesteren is met de trein vanaf S. iets meer dan 2 uur. Dan kom je door Rotterdam en Utrecht. Daar kun je uiteraard tussendoor even de stad in. Je komt ook langs Tiel, daar moet je volgens mij ook overstappen. Is ook een leuk plaatsje.

Als je op het aanbod van snellie ingaat kun je er gelijk een dagje van maken.

Overigens: als je een nieuwe computer koopt zit Windows er standaard op. Office zul je erbij moeten kopen, en dat kan aardig in de papieren lopen. Kijk wel uit dat je niet ergens goedkoop online een code kan ritselen. Dat gaat vaak verkeerd. Dan is een refurbished waar het al op zit niet eens zo heel gek.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door reggie2 »

Office kan je vaak op Marktplaats kopen, ik doe er al jaren mee. En dat voor een koopje.

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"Er moet Windows op staan en MS Office pakket"

Tip: Maak een gratis Microsoft account aan en log daarop in
en U kunt gratis en legaal gebruik maken van Office online.
Ook bij een mailadres van Microsoft, eindigend op @outlook.com
wordt automatisch ieder toegezonden office bestand geopend
via office online. Dat office pakket hoeft helemaal niet meer
te worden aangeschaft en te worden geïnstalleerd.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik gebruik Windows al gratis en dacht dat MS haar geld met de verhuur van Office 365 verdienden.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Sira »

Ook ik heb sinds 3 weken een nieuwe refurbished laptop. Inmiddels mijn derde refurbished. Mijn vorige was een HP, heel wat jaren meegedaan, maar hij werd traag. Nu ben ik weer overgestapt op Dell, vind ik een fijn merk.
Het betreft de Dell Precision 5510 i7. Het zijn zakelijke lease laptops.

Voor als het u interesseert:
De Dell Precision 5510 met Intel Core i7 processor en maar liefst een 4K UHD beeldscherm is in deze uitvoering een echte krachtpatser en alleskunner, en dat ook nog eens met een opvallend en slank design! Deze prachtige refurbished laptop beschikt over maar liefst 16GB werkgeheugen en een razendsnelle 240GB SSD hardeschijf. Daarnaast beschikt deze laptop over twee videokaarten waaronder een krachtige 2GB grote NVIDIA Quadro videokaart. Touchscreen. Besturingssysteem: Windows 10.

Het is mijn eerste refurbished laptop die ik via internet heb besteld, maar ik heb vooraf veel research gedaan en alles verliep vlekkeloos.
Dit bedrijf zit in Hilversum.
Je mag mij ook een PB sturen als je meer info wilt.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Sira »

Morganlefay schreef:
07 sep 2021 21:44
Niet bij MM gaan aanschaffen, wel leuk om te kijken wat u wil hebben.
Heb een refurbeshed Dell Vostro met een SSD die uit de lease kwam.
Geen klachten. Ervoor een Dell Latitude ook geen klachten. Behalve dat die dingen zwaar zijn. :mrgreen:
Ben aan het kijken voor een vervangend exemplaar.(Een Dell Precision 5510 i7 zit in de planning)
Mr@.
Toevallig. Ik heb ook een Latitude gehad, ook een lease, beviel mij ook prima. Helaas begaf de ssd het na 8 jaar.
De Precision 5510 i7 die ik nu heb, beval mij ook uitermate goed en bijna de helft dunner dan de Latitude.
Ik kan hem je aanraden.

Eenoenzonderpoen
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2021 19:15

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Eenoenzonderpoen »

Bedankt mensen.
Ik denk dat ik zaterdag even naar MM ga.
Of anders zondag.
Er is geen haast bij maar die ik nu heb ik erg sloompjes.
Bedankt voor de adviezen!

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Justmeagain »

breien schreef:
07 sep 2021 17:38
Bij MM kan de verkoper u heel goed adviseren.
Dat is vast een bijzondere vestiging waar u koopt. Ga lekker naar een lokale computer verkoper die zelf kan repareren.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb even snel gekeken bij MediaMarkt. Met uw wensen zou ik voor deze gaan:
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_h ... 89500.html

Voor 619 heb je dan een Ryzen 5 processor (ik raad mijn klanten eigenlijk altijd een AMD Ryzen aan als ze niet te duur uit willen zijn) met Radeon graphics, 512 GB SSD geheugen en 8GB werkgeheugen. Dan zou ik daarbij een office pakket bijkopen en dan heb je een laptop waarbij je echt met gemak de dingen kan doen die je graag doet.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door witte angora »

Sira schreef:
07 sep 2021 19:46

Het is mijn eerste refurbished laptop die ik via internet heb besteld, maar ik heb vooraf veel research gedaan en alles verliep vlekkeloos.
Dit bedrijf zit in Hilversum.
Je mag mij ook een PB sturen als je meer info wilt.
Gevonden via Google, de eerste die ik aanklikte (niet de advertenties) was meteen raak. Inderdaad, in Hilversum. Zoekterm: het model wat je noemt met het woord 'refurbished'.

Ze zijn wel aan de prijs, 700-800 euro. Maar als ze net zolang mee kunnen als een MM-laptopje, terwijl de kwaliteit aanzienlijk beter is?

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Sira »

witte angora schreef:
08 sep 2021 07:34
Sira schreef:
07 sep 2021 19:46

Het is mijn eerste refurbished laptop die ik via internet heb besteld, maar ik heb vooraf veel research gedaan en alles verliep vlekkeloos.
Dit bedrijf zit in Hilversum.
Je mag mij ook een PB sturen als je meer info wilt.
Gevonden via Google, de eerste die ik aanklikte (niet de advertenties) was meteen raak. Inderdaad, in Hilversum. Zoekterm: het model wat je noemt met het woord 'refurbished'.

Ze zijn wel aan de prijs, 700-800 euro. Maar als ze net zolang mee kunnen als een MM-laptopje, terwijl de kwaliteit aanzienlijk beter is?
Ik heb er € 737,- voor betaald en er zit garantie op. Telefonisch ben ik zeer goed geholpen. Ook is het betreffende bedrijf aangesloten bij Trusted Shops. Ik kan niet beoordelen of de MM-laptop dezelfde specificaties heeft, maar ik ben heel tevreden met mijn Precision. Is de MM-laptop een consumentenlaptop of een zakelijke? Zakelijke laptops zijn robuuster. Na mijn Latitude ben ik Dell-fan geworden. De vorige, de HP heb ik spijt van gehad, te overhaast gekocht doordat de SSD het begaf en je op dat moment onthand bent.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Sira »

Morganlefay schreef:
08 sep 2021 10:39
Zakelijke laptops kunnen tegen een stootje en ze zijn wat zwaarder van uitvoering.
Mijn houten vloer overigens niet
Liet de laptop een keer uit mijn vingers vallen. Laptop geen deuk, kras, oid maar mijn houten vloer heeft een pracht van een driehoek erin staan.
Klopt, ze zijn zowel van buiten als van binnen zwaarder van uitvoering. Ook de scharnieren zijn stukken beter dan van een consumentenlaptop. Mjn Latitude had het niet, maar de Precision heeft over de gehele breedte een cover over de scharnieren. Staat netjes.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door Dirkie »

alfatrion schreef:
07 sep 2021 19:06
Ik gebruik Windows al gratis en dacht dat MS haar geld met de verhuur van Office 365 verdienden.
Helaas 2 maal niet juist. Windows is niet gratis. Er wordt een (betaalde) licentie geleverd bij de meeste computers. Die licentie kost geld maar niet zoveel als wanneer je Windows los koopt. Microsoft wil natuurlijk wel dat iedereen Windows gaat gebruiken zodat de bekendheid met Windows groot is. Handig omdat de meeste bedrijven ook met Windows werken en werknemers dus al bekend zijn daarmee.
En er wordt inderdaad geld verdient met de verhuur van Office365, maar er zijn nog veel meer inkomsten bronnen. Microsoft maakt meer dan WIndows voor desktops. Aan de server producten (meestal in gebruik bij bedrijven) wordt meer verdiend.
Laatst gewijzigd door Dirkie op 08 sep 2021 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Advies gevraagd over laptop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dirkie schreef:
08 sep 2021 12:04
alfatrion schreef:
07 sep 2021 19:06
Ik gebruik Windows al gratis en dacht dat MS haar geld met de verhuur van Office 365 verdienden.
Helaas 2 maal niet juist. Windows is niet gratis.
Ik heb Windows 10 toch echt gratis gedownload van de Microsoft site.

Gesloten