LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alle persoonlijke foto's kwijt door mediamarkt

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
shushu
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2009 12:03

Re: alle persoonlijke foto's kwijt door mediamarkt

Ongelezen bericht door shushu »

Garantie op harde schijven zegt het in feite al, garantie op de harde schijf zelf. Hoe kunnen ze garantie geven op data dat er eerst nog op moet? Daar houden ze zich vanaf, gezien data ook "gevoelige" data kan zijn. Nee een backup oid moet altijd door de consument zelf gemaakt zijn, of door de consument gewenst worden in overleg met het bedrijf die de harde schijf ter reparatie neemt.

Een workstation kan je nog enigzins recoveren, daar worden elke dag op een tijdstip een backup gedraait. maar dat is bij consumenten heel anders.

truusje
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 feb 2006 15:06

Re: alle persoonlijke foto's kwijt door mediamarkt

Ongelezen bericht door truusje »

Go wat een Lijp figuur, die SeekerNL.

je heb zeker heel veel Doehetzelf kenis...........

ha ha ha

-------------------------------------

Geregistreerd: 07 jan 2010 14:39
Berichten: 1
Niet helemaal Logisch
Nou stel je koopt een harde schijf en binnen 2 weken begeeft die het, je hebt belangrijke data op schijf staan en een bedrijf levert jou een harde schijf met een garantie van 2 jaar dan vindt ik eigenlijk ook dat ze die schade door verloren gegevens moeten vergoeden.

Het is namelijk helemaal niet zo moeilijk om van een harde schijf die kapot is daar foto's, video's,mp3, ect van te recoveren en deze in een map opslaan recovery, ik heb dit namelijk met een programma op Windows gedaan en zo alle foto's van kapotte harde schijf van me moeder gehaald.

En ook vindt ik dat MediaMarkt had moeten zeggen dat hardeschijf vernietigd wordt, want dan had deze meneer kunnen zeggen, nou dan zal ik toch maar eens verder kijken.

Backups van grote harde schijven maken? Succes je hebt er toch niks aan, die andere kan net zo goed kapot gaan, en honderde dvd schijfjes hebben rond liggen is ook nietr ideaal, een goeie harde schijf gaat heel lang mee.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: alle persoonlijke foto's kwijt door mediamarkt

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Je bent altijd zelf verantwoordelijk voor backups. Als data zo belangrijk is, had je die gewoon moeten maken. Buiten dat de schijf zelf kan crashen (en daarvoor hoeft het product niet van lage kwaliteit of verkeerd geproduceerd te zijn) kan ook een evt. virus of het crashen van het OS je gegevens in gevaar brengen. De kans dat 2 hardeschijven falen is zodanig nihil dat dit gewoon een prima methode is. Wanneer je incrementele back-ups maakt is dat prima te doen hoe groot het volume ook is.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: alle persoonlijke foto's kwijt door mediamarkt

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Als toevoegend tip: tegenwoordig zijn er ook programma's/sites die je schijf online backuppen (is bij externe harde schijf wel iets lastiger) Het kost dan wel wat geld per jaar maar dan staan je bestanden ook no eens elders opgeslagen, voor belangrijke bestanden zeer handig

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: alle persoonlijke foto's kwijt door mediamarkt

Ongelezen bericht door berndv »

een backup van data is altijd je eigen verantwoordelijkheid zoals hier al meer genoemd is, daarnaast komt bij dat repareren heel vaak niet meer gebeurt. Omdat bijna alles qua electronica in Azie wordt gemaakt is repareren door een Nederlander, waar een reparatiecentrum toch al gauw 60 euro per uur voor rekent veel te duur. Apparaat komt binnen bij een basissreening, ze zien dat het een los contact is, betekent dat het apparaat gedemonteerd moet worden, gesoldeerd en weer gemonteerd, al met al toch al gauw een half uur werk, á 30 euro, wat dus meer is dan de vervangingswaarde van het artikel, dus wordt er geen reparatie uitgevoerd omdat dit goedkoper is.

JJGHWULL
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2010 13:05

Re: alle persoonlijke foto's kwijt door mediamarkt

Ongelezen bericht door JJGHWULL »

Moraal van dit verhaal? Maak gewone foto's in plaats van digitaal, heb je je backup al in de vorm van de negatieven.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: alle persoonlijke foto's kwijt door mediamarkt

Ongelezen bericht door Inter »

Ja hoor 36 foto`s op een rolletje waarvan je er aantal nog kan weggooien .

Back-uppen is toch zo simpel .

Trouwens voor foto`s :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gmail_Drive
http://www.viksoe.dk/code/gmail.htm

Werkt gewoon met gmail .

joey87
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2010 08:54

Re: alle persoonlijke foto's kwijt door mediamarkt

Ongelezen bericht door joey87 »

Ik ging er van uit dat het los contact werd gerepareerd en dat ik de hardeschijf weer terug kreeg. Blijkt achteraf niet zo. de hardeschijf wordt nagekeken of hij voldoet aan de garantie voorwaarden, daarna wordt hij vernietigd. thuis aangekomen met de reparatie bon lees ik op de achterkant bij artikel 5 dat alle gegevens moeten zijn opgeslagen omdat deze verloren kunnen gaan. Dit wist ik van te voren niet.
Als consument heb je rechten en plichten, de winkelier heeft deze ook. Op het moment dat je iets inlevert ter reparatie moet je deze natuurlijk wel weten. Als je een inleverbon tekent moet je natuurlijk zelf het initiatief nemen om te lezen waarvóór je tekent. Als dat gedaan was, had dat heel veel ellende gescheeld. Men kan dan keihard roepen dat Mediamarkt niet juist informeert, maar de klant moet ook informeren en niet maar overal vanuit gaan.

Gesloten