LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Davilex software

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
r. troost

Davilex software

Ongelezen bericht door r. troost »

Ik ben in het bezit van een boekhoudpakket van Davilex. Al jaren lang. Bovendien had ik een service contract.

Elke keer kreeg ik, zoals het hoort, een upgrade toegestuurd. En elke keer konden mijn administraties daarna niet meer gebruikt worden en moesten ze opgestuurd worden om dit euvel te verhelpen.

Sinds 2002 heb ik geen abonnement meer op de upgrades, dus geen recht meer op hulp. Ik vond het bedrag te hoog om voor een vaak slechte service te betalen.
Ook de 2002 versie van het boekhoudprogramma werkt niet goed. Kijk maar op internet. Eindejaarsafsluiting werkt niet goed in dit programma. Allerlei patches staan bij Davilex op internet, maar ja ik kan ze niet meer downloaden, want ik heb immers geen service contract meer en men weigert mij te helpen. Op deze manier kan ik dus mijn dure boekhoudpakket niet meer gebruiken door ( bewuste ??) fouten in het pakket. Men dwingt iedereen als het ware om een peperduur service contract te nemen. In principe voel ik mij zwaar beetgenomen door Davilex.

Amber Aliveira

Re: Davilex software

Ongelezen bericht door Amber Aliveira »

Die fouten zijn niet bewust in de software terecht gekomen. Als software ontwikkelaar weet ik zelf ook hoe lastig het is om fout-vrije software te produceren in team-verband. Het probleem is ook niet zozeer dat de ontwikkelaars slecht werk produceren, maar dat Davilex een baten/kosten analyse maakt en bepaalt dat er maar een beperkt aantal uren aan een product gewerkt mag worden. Hierdoor hebben de ontwikkelaars gewoon niet genboeg tijd om een goed product te leveren.
Het product kan wel forst verbeterd worden indien de ontwikkelaars meer manuren mogen besteden. Maar meer manuren heeft ook effect op de prijs, waardoor dit relatief goedkope boekhoud-product forst duurder kan worden.
Overigens, kijk eens op http://www.boekhoudpakketten.info/index.htm voor meer informatie over boekhoudpakketten. Kijk vooral eens op http://www.boekhoudpakketten.info/B_Onderzoek1.htm waar prijs en kwaliteit met elkaar vergeleken wordt. Er blijkt totaal geen verhouding te zijn tussen de kwaliteit en de prijs van de software. Het heeft gewoon alles te maken met de tijds-indeling van deze ontwikkelaars. Davilex geeft ze gewoon te weinig tijd omdat ze ook nog tientallen andere producten moeten onderhouden. Andere bedrijven hebben zich een stuk beter toegelegd op boekhoud-pakketten.

Gesloten