LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop na 3 dagen stuk BCC

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
van Raalte
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2017 17:17

Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door van Raalte »

voor mij zoon kochten we 5 augst . dit jaar een laptop voor zijn studie bij BCC .
daarna zijn we op vakantie gegaan . terug van vakantie installeert hij zijn laptop en werkt gewoon .
op zijn eerste schooldag beginnen de problemen , laptop vindt geen wifi meer , start traag op en blijf hangen .
zijn we terug gegaan naar BCC accu eruit en hij werkte weer even . de andere dag precies dezelfde problemen .
dus weer terug . Moeten we opsturen was het antwoord , we kregen geen leen laptop of andere oplossing aangeboden .
Jammer dan zeiden ze we snappen het maar kunnen niks doen
maar me zoon zit op HBO technische informatica en kan dus niet zonder laptop .
wat moet je hier nou mee , je kan geen kant op , geld om zomaar even iets anders kopen heeft ie niet .
Laatst gewijzigd door Radar op 04 sep 2017 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

van Raalte schreef:voor mij zoon kochten we 5 augst . dit jaar een laptop voor zijn studie bij BCC .
daarna zijn we op vakantie gegaan . terug van vakantie installeert hij zijn laptop en werkt gewoon .
op zijn eerste schooldag beginnen de problemen , laptop vindt geen wifi meer , start traag op en blijf hangen .
zijn we terug gegaan naar BCC accu eruit en hij werkte weer even . de andere dag precies dezelfde problemen .
dus weer terug . Moeten we opsturen was het antwoord , we kregen geen leen laptop of andere oplossing aangeboden .
Jammer dan zeiden ze we snappen het maar kunnen niks doen
maar me zoon zit op HBO technische informatica en kan dus niet zonder laptop .
wat moet je hier nou mee , je kan geen kant op , geld om zomaar even iets anders kopen heeft ie niet .
U moet BCC de kans geven om de laptop te repareren, u heeft immers recht op een goed product. Een leen laptop kunt u alleen krijgen als de reparatietijd onevenredig lang is. Hoe lang gaf BCC aan als periode dat de reparatie kon duren?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door crazyme »

Apparaten kunnen stuk gaan. Een leenlaptop is geen recht.
Wanneer reparatie binnen een normale termijn gebeurt, dan zie ik geen mogelijkheden.

Kan uw zoon niet de laptop van een medestudent gedeeld gebruiken ?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een goede winkel geeft een ander nieuw exemplaar mee om de klant tegemoet te komen. Het is natuurlijk van de zotte dat je zo'n prul geleverd krijgt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door crazyme »

Bob Schurkjens schreef:Een goede winkel geeft een ander nieuw exemplaar mee om de klant tegemoet te komen. Het is natuurlijk van de zotte dat je zo'n prul geleverd krijgt.
Met een bos bloemen, gratis wellness weekend om bij te komen van de negatieve ervaring en duizendmaal schriftelijke en mondelinge excuses van de ceo zeker ?

Je weet niets van de laptop, niets van het probleem (wat rustig verzoorzaakt kan worden door een virus of door de klant geïnstalleerde software) en je komt met de conclusie dat het een prul is ?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door chrisd1 »

crazyme schreef:Je weet niets van de laptop, niets van het probleem (wat rustig veroorzaakt kan worden door een virus of door de klant geïnstalleerde software) en je komt met de conclusie dat het een prul is ?
Een vriendin van mijn vrouw trok om af te sluiten altijd gewoon de stekker er uit.
van Raalte schreef:voor mij zoon kochten we ....geld om zomaar even iets anders kopen heeft ie niet .
Vraag me, voor zover zoon nog geen 18 is, af wiens probleem dit is.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door 16again »

chrisd1 schreef:Een vriendin van mijn vrouw trok om af te sluiten altijd gewoon de stekker er uit.
Dat kan bij een laptop geen kwaad. Loopt verder op de accu, bij dichtklappen gaat OS in standby mode

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door chrisd1 »

16again schreef:
chrisd1 schreef:Een vriendin van mijn vrouw trok om af te sluiten altijd gewoon de stekker er uit.
Dat kan bij een laptop geen kwaad. Loopt verder op de accu, bij dichtklappen gaat OS in standby mode
Klopt; had ik idd niet bij stilgestaan; het betrof destijds overigens een desktop.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt het recht om te kiezen tussen herstel of vervanging, tenzij dat onredelijk is in de gegeven situatie. Ik kan me hier goed voorstellen, dat het niet beschikken over een laptop voor ernstige overlast zorgt en dat vervanging daarom redelijk is, ook al zij er grote prijsverschillen (zeg 20%).

Je zou ook een laptop kunnen huren en de kosten daarvan verhalen op BBC op grond van artikel 7:24 BW.

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door Appie83 »

alfatrion schreef:Je hebt het recht om te kiezen tussen herstel of vervanging, tenzij dat onredelijk is in de gegeven situatie. Ik kan me hier goed voorstellen, dat het niet beschikken over een laptop voor ernstige overlast zorgt en dat vervanging daarom redelijk is, ook al zij er grote prijsverschillen (zeg 20%).

Je zou ook een laptop kunnen huren en de kosten daarvan verhalen op BBC op grond van artikel 7:24 BW.
Voordat u dit doet, is het wel belangrijk dat u hebt aangegeven dat uw zoon de laptop elke dag nodig heeft voor zijn studie en dat u tijdens het repareren van de laptop een leenlaptop wilt. Krijgt u deze niet dan kan u de koop ook ontbinden.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... eenproduct

Of u volgt de tip van Alfatrion, maar dan vermoed ik dat we u binnenkort terug zien met het topic: BCC wil de kosten van mijn leenlaptop niet vergoeden, wat nu?

Nijogeth
Berichten: 9996
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vraag me af of de laptop wel zwaar genoeg is om de software van de studie te kunnen draaien. Als die software echt te zwaar is, dan zal die inderdaad langzamer worden op alle vlakken.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door witte angora »

van Raalte schreef: terug van vakantie installeert hij zijn laptop en werkt gewoon .

op zijn eerste schooldag beginnen de problemen , laptop vindt geen wifi meer , start traag op en blijf hangen .

geld om zomaar even iets anders kopen heeft ie niet .
Over wat voor laptop hebben we het? De (bijna) aller goedkooptste budgetpc omdat er niet meer geld is, of toch een duurdere variant?
Thuis werkt de laptop in eerste instantie gewoon. Waar ontstonden de problemen, thuis of op school?

Kan het zijn dat het wifi-netwerk op school overbelast is, of dat de specs van de pc gewoon niet genoeg zijn om op school te werken? Ik ben vorig jaar noodgedwongen overgestapt van de kabel naar Ziggo, op hetzelfde apparaat merk ik echt een wereld van verschil. Zelfs een duurdere en snellere laptop is met Ziggo trager dan de goedkopere laptop met de vorige leverancier. Vandaar de vraag of het nu echt aan de laptop ligt of aan het netwerk op school.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:Je hebt het recht om te kiezen tussen herstel of vervanging, tenzij dat onredelijk is in de gegeven situatie. Ik kan me hier goed voorstellen, dat het niet beschikken over een laptop voor ernstige overlast zorgt en dat vervanging daarom redelijk is, ook al zij er grote prijsverschillen (zeg 20%).

Je zou ook een laptop kunnen huren en de kosten daarvan verhalen op BBC op grond van artikel 7:24 BW.
Wanneer een klant kan kiezen op basis van dit argument dan zal de klant altijd kiezen voor vervanging. Wie wil er wachten wanneer je zo een nieuwe kunt krijgen. Je hoeft alleen maar een verhaaltje voor te houden dat je dat ding zo hard nodig hebt.

Geen schijn van kans dat de winkel daar in meegaat. Kansloos, gaat niet gebeuren.

Onredelijk bezwarend geldt voor de ondernemer, zeg wanneer het herstel bijna niets kost is het onredelijk om te eisen dat er een zo goed als nieuwe laptop als gebruikt moet worden verkocht.

van Raalte
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2017 17:17

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door van Raalte »

het ging een duurder exemplaar , reparatie tijd 2 a3 weken , is dat redelijk ?

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door alfatrion »

crazyme schreef:Wanneer een klant kan kiezen op basis van dit argument dan zal de klant altijd kiezen voor vervanging. Wie wil er wachten wanneer je zo een nieuwe kunt krijgen. Je hoeft alleen maar een verhaaltje voor te houden dat je dat ding zo hard nodig hebt.
Nog niet eens. In beginsel geldt dat consumenten een vrije keuze hebben tussen herstel of vervanging. De ondernemer zal het product moeten onderzoeken en daarna kan hij iets aangeven over de kosten van het een vs de kosten van het anders. Daarbij kan ook nog in het achterhoofd gehouden worden dat de oude laptop kan worden opgeknapt en verkocht. CoolBlue doet dat zo.
crazyme schreef:Onredelijk bezwarend geldt voor de ondernemer, zeg wanneer het herstel bijna niets kost is het onredelijk om te eisen dat er een zo goed als nieuwe laptop als gebruikt moet worden verkocht.
Neen. Ten eerste is de term onredelijk bezwarend hier niet van toepassing (dat is dat typisch hoort bij algemene voorwaarden). Ten tweede zijn er een aantal factoren die mee spelen, geld is daar eentje van, maar de overlast ook. Aan dat laatste kan BCC wat doen door een leentoestel te geven, maar dat wil BCC niet.
van Raalte schreef:het ging een duurder exemplaar , reparatie tijd 2 a3 weken , is dat redelijk ?
Die termijn is niet onredelijk lang, maar dat laat onverlet dat je hier behoorlijk last van kan hebben dat er sprake is van ernstige overlast.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

crazyme schreef:
Bob Schurkjens schreef:Een goede winkel geeft een ander nieuw exemplaar mee om de klant tegemoet te komen. Het is natuurlijk van de zotte dat je zo'n prul geleverd krijgt.
Met een bos bloemen, gratis wellness weekend om bij te komen van de negatieve ervaring en duizendmaal schriftelijke en mondelinge excuses van de ceo zeker ?

Je weet niets van de laptop, niets van het probleem (wat rustig verzoorzaakt kan worden door een virus of door de klant geïnstalleerde software) en je komt met de conclusie dat het een prul is ?
Wat een ongelofelijk domme en vooral aanmatigende reactie.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door crazyme »

@bob je bedoelt de reactie van jezelf ? Dat je ongezien zo'n oordeel velt ?

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

crazyme schreef:
Bob Schurkjens schreef:Een goede winkel geeft een ander nieuw exemplaar mee om de klant tegemoet te komen. Het is natuurlijk van de zotte dat je zo'n prul geleverd krijgt.
Met een bos bloemen, gratis wellness weekend om bij te komen van de negatieve ervaring en duizendmaal schriftelijke en mondelinge excuses van de ceo zeker ?

Je weet niets van de laptop, niets van het probleem (wat rustig verzoorzaakt kan worden door een virus of door de klant geïnstalleerde software) en je komt met de conclusie dat het een prul is ?
Software probleem kan natuurlijk met een nieuwe installatie opgelost worden. Heeft TS dit geprobeerd?

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

van Raalte schreef:voor mij zoon kochten we 5 augst . dit jaar een laptop voor zijn studie bij BCC .
daarna zijn we op vakantie gegaan . terug van vakantie installeert hij zijn laptop en werkt gewoon .
op zijn eerste schooldag beginnen de problemen , laptop vindt geen wifi meer , start traag op en blijf hangen .
zijn we terug gegaan naar BCC accu eruit en hij werkte weer even . de andere dag precies dezelfde problemen .
dus weer terug . Moeten we opsturen was het antwoord , we kregen geen leen laptop of andere oplossing aangeboden .
Jammer dan zeiden ze we snappen het maar kunnen niks doen
maar me zoon zit op HBO technische informatica en kan dus niet zonder laptop .
wat moet je hier nou mee , je kan geen kant op , geld om zomaar even iets anders kopen heeft ie niet .
Hij heeft de laptop de gehele vakantie niet gebruikt? Zonde ik zou hem dan toch al lekker gebruiken tijdens de vakantie. Aangezien BCC een bedenktijd heeft van 14 dagen zit je denk ik vast aan hun aanbod qua reparatie.
Daarom koop ik de meeste van mijn gadgets bij een bepaalde (web)shop waar je 30 dagen terecht kunt na aanschaf. Heeft TS natuurlijk niks aan.. Maar toch.

van Raalte
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2017 17:17

Re: Laptop na 3 dagen stuk BCC

Ongelezen bericht door van Raalte »

Software probleem kan natuurlijk met een nieuwe installatie opgelost worden. Heeft TS dit geprobeerd?

lag niet aan de software een kenner ( leraar Avans ) heeft er naar gekeken .

Maar met andere woorden we hebben geen poot om op staan .
Altijd de beste service bij BCC KUNNEN WE DUS WEGSTREPEN .

Gesloten