LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lidl computer drama

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
das

lidl computer drama

Ongelezen bericht door das »

13 nov 2001 een gericom notebook gekocht bij de lidl .
Mooi ding en goedkoop en met de modernste specificaties.
Lidl is geen tussenpersoon meer maar er zit in de verpakking een helpdesk voor problemen.
Thuis aangekomen,doos uitgepakt alles werkte perfect.
Behalve de letter r op het toetsenbord zat los dus even bellen voor reparatie.
Bij nadere inspectie bleek het t.f.t ook niet goed te sluiten dus dat ook vermeld.
Er word een afspraak gemaakt met fedex via de helpdesk en 2 dagen later is daar de koeriersdienst.
Notebook word meegenomen richting duitsland en word gerapareerd.
1 week later fedex aan de deur met de laptop.
Uitgepakt ,sluitmechanisme was gemaakt MAAR de letter r nog steeds los.
Bellen met de hulplijn boos afspraak gemaakt en weer opgehaald week later terug via fed ex uitpakken checken r was gemaakt maar nu opeens werden er geen cd roms meer gelezen.
Bellen met de hulplijn.
Volgens de mevr. was het een softwareprobleem en moest ik de boel formatteren.
Aangezien ik een beetje verstand van computers heb had ik de lieve mevrouw uitgelegd dat dat een beetje moeilijk gaat met een cd rom die niet werkt.
Maar ja heel boos geworden ,we praten over een notebook van fl 5000.
Het onding werd weer opgehaald door fedex en het kon nu wat langer duren met de reparatie i.v.m feestdagen en grondige controle.(dit was 13 dec 2001)
8 jan 2002 nog steeds niets gehoord van fedex ,gericom of teleplan(reparatieservice)
Even bellen met de hulplijn van gericom.
Tot mijn verbazing was mijn notebook afgeleverd op 20 dec 2001 ???????? WAT IS DIT.
Eerst al die problemen en nu dit weer .
We gaan het voor u uit zoeken .
Belletje van gericom met de mededeling dat het notebook was opgeslagen bij fedex en klaar was voor aflevering.
Maar gericom regelde hoe en wat want fedex heeft geen telefoonnr of wat dan ook.
Gericom aan de lijn ,het notebook was niet bij fedex ,niet bij de reparatie het notebook was WEG WEG WEG.
Ongelofelijk na veel telefoontjes met duitsland(teleplan),oostenrijk(gericom)en de helpdesk van gericom nederland kreeg ik doodleuk te horen dat hij weg was en niemand wist waar hij was.
De meneer van teleplan wist mij wel te vertellen dat fedex wel vaker dit soort raadselachtige verdwijningen had.
Maar ja het is niet mijn probleem ik eis opheldering en een oplossing.
Na veel telefoontjes in de wacht en veel verdriet en gedreig kom ik de manager van gericom nederland te spreken en die heeft 2 opties.
geld terug of een nieuw notebook.
Wat dacht u vroeg ik deze keurige meneer.
Ja ik zou kiezen voor het geld dat is meestal sneller geregeld dan een niew notebook.
Ik wil mijn geld natuurlijk terug schreeuw ik .
Ik heb geen enkel vertrouwen meer in dit wanproduct en de service is ook vreselijk.
Ik ga regelen dat het in orde komt.
Enigzins opgelucht maar nog steeds wantrouwig.
Volgende dag belt teleplan(reparatiedienst) met de mededeling dat gericom nederland wel kan zeggen dat ik mijn geld terug krijg maar ik heb eigenlijk geen keuze .
Ze kunnen mij een nieuw notebook leveren en voor de rest word de schuld geschoven naar fedex die dus niet te bereiken is.
Woedend gericom nederland gebeld en gevraagd waar dit op slaat kan mij niemand nou helpen .
De manager van gericom nederland ging het uitzoeken en belt mij dinsdag 15 jan 2001 op.(wordt vervolgd vrees ik en heel lang)

Martin

Re: lidl computer drama

Ongelezen bericht door Martin »

En hoe is het gesprek gegaan op de 15e ? of is er geen gesprek geweest ? ik ben zeer benieuwd naar hetgeen wat er allemaal gebeurd is !

groeten,

martin.

P.s.

lees "PC gekocht bij de albert heijn" maar iets verder, er zijn nieuwe ontwikkelingen...

P de Beer

Re: lidl computer drama

Ongelezen bericht door P de Beer »

Hallo,

mijn lidl laptop is ook verdwenen bij fedex. Ik ga via een advocaat proberen actie te ondernemen. Hoe meer mensen die met het zelfde probleem kampen meedoen of bekent zijn, hoe groter de kans dat er een positief resultaat behaald kan worden.Laat iets van je horen.

Frank

Re: lidl computer drama

Ongelezen bericht door Frank »

Het is allemaal wel simpel! Worst en pindakaas koop je bij de supermarkt en computers koop je bij een computerzaak.
Ik verkoop geen worst en pindakaas maar verkoop wel computers met goed service en garantie.

riet

Re: lidl computer drama

Ongelezen bericht door riet »

Ook ik heb een LIDL computer gekocht. Voor 5000 piek ...... Ik heb echter geen klagen. Hij doet het nog steeds. Ik heb wel 'losse' lettertoetsen, maar heb dat verholpen met een plakbandje, want ik vertouw het geleur met het apparaat niet en ik kan hem geen dag missen!! Ik hoop dat ie het nog een jaar of wat volhoudt, dan heb ik mijn geld er wel uit. (pc privé)

Re: lidl computer drama

Ongelezen bericht door »

Ik heb bij Lidl een Targa PC gekocht.
Ik heb hier twee klachten over gehad te weten
De stekkers van mijn voorste usb poorten waren niet goed aangesloten.
De fantilator op mijn videokaart maakte te veel lawaai.
Het is perfect opgelost!
Allereerst door de Targa service desk deez hebben een monteur gestuurd welke het perfect heeft geregeld!
Al met al KOOP GERUST EEN COMPUTER BIJ LIDL!

Eddie

Re: lidl computer drama

Ongelezen bericht door Eddie »

HAHAhahahahaHHaaa, een computer kopen bij de supermarkt en dan nog klagen over de service ook????

Was de computer erg goedkoop?? Was het het waard??

Gesloten