Bol.com HP Laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
WimD
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2022 08:42

Bol.com HP Laptop

Ongelezen bericht door WimD »

HP Laptop gekocht op 30 juli 2020 voor 1999 euro. Inmiddels twee jaar verder en krijg ik hem nu terug voor de vijfde keer na reparatie. Elke keer vraag ik om een nieuwe laptop en niet een gerepareerde, maar bol.com verschuilt zich achter de reparatieservice dat die daar over gaan. Rechtstreeks contact kan je niet hebben met de reparatieservice. Uiteraard heb ik geen vertrouwen meer in de laptop en de reparatieservice. Wat kan ik doen?

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Bol.com HP Laptop

Ongelezen bericht door Methusalah »

Het zou fijn zijn om te weten wat er dan iedere keer mis is met je laptop. Schade kan je ook zelf veroorzaken en dan is het nogal logisch dat je een nieuwe krijgt.

Er valt nu niets zinnigs over te zeggen.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Bol.com HP Laptop

Ongelezen bericht door Methusalah »

Geen nieuwe...

Kan ik geen berichten editten na een bepaalde tijd? Irritant.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Bol.com HP Laptop

Ongelezen bericht door Jablan »

Over welk model HP laptop gaat dit?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Bol.com HP Laptop

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Beetje weinig informatie.

In de wet staat niet beschreven hoe vaak een reparatie uitgevoerd mag worden. Wel staat dat u recht hebt op een deugdelijke product. Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... jn-rechten staat alle informatie.

Indien de laptop weer kapot gaat en bol.com wilt het repareren neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl voor hulp of advies. Indien de winkel lid is van thuiswinkel kunt u bij www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ om bemiddelen vragen of naar hun geschillencommissie voor een bindend uitspraak.

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Bol.com HP Laptop

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Je vraagt je af wat er mis kan gaan met een laptop. Er zitten geen bewegende onderdelen meer in. (OK, wel de ventilator) voor de rest is alles Solid State. Wat wel vaak misgaat is de software. Daar kan makkelijk een fout optreden, foute handeling worden verricht, virus binnenkomen of een verkeerd programma worden geïnstalleerd. En softwareproblemen zal nooit tot vervanging van hardware leiden...

Zelf had ik een nare ervaring met een gloednieuwe PC die telkens 'kapot' ging nadat ik een programma uit 2016 installeerde. Bleek er incompatibiliteit tussen de standaard geactiveerde bitlocker en dat programma te zijn. Herinstallatie Windows bleek enige manier te zijn om de laptop weer aan de praat te krijgen.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Bol.com HP Laptop

Ongelezen bericht door Methusalah »

Zombiemaster schreef:
20 okt 2022 09:48
Je vraagt je af wat er mis kan gaan met een laptop. Er zitten geen bewegende onderdelen meer in. (OK, wel de ventilator) voor de rest is alles Solid State. Wat wel vaak misgaat is de software. Daar kan makkelijk een fout optreden, foute handeling worden verricht, virus binnenkomen of een verkeerd programma worden geïnstalleerd. En softwareproblemen zal nooit tot vervanging van hardware leiden...

Zelf had ik een nare ervaring met een gloednieuwe PC die telkens 'kapot' ging nadat ik een programma uit 2016 installeerde. Bleek er incompatibiliteit tussen de standaard geactiveerde bitlocker en dat programma te zijn. Herinstallatie Windows bleek enige manier te zijn om de laptop weer aan de praat te krijgen.

Nou er zit toch vaak een heel groot bewegend deel op wat stuk kan gaan als er maar een rijst korrel tussen zit. Eenn laptop moet je volgens mij altijd open klappen. Toetsenbord is ook redelijk bewegelijk. :)

Ridder te voet
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2016 11:49

Re: Bol.com HP Laptop

Ongelezen bericht door Ridder te voet »

Ik heb 2 keer een HP laptop gekocht. Ze waren binnen enkele jaren meerdere malen kapot. Daarna op Asus overgestapt. Nooit geen problemen meer gehad.

beeperhorrie
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 mar 2017 20:35

Re: Bol.com HP Laptop

Ongelezen bericht door beeperhorrie »

Ik werk als ICT coördinator op een grote basisschool en heb de afgelopen jaren vele honderden laptops ingekocht. (Asus, Acer, Dell, HP en Lenovo) Dit ging om uiterst simpele notebooks met een Emmc van32GB tot i7's met 4TB. In al die tijd ben ik nog nooit een laptop tegengekomen die continuerend problemen had. Wel problemen door foutief gebruik, valschades en software problemen. Maar ik heb nog nooit een laptop gehad die steeds weer het zelfde probleem had, noch in de software noch in de hardware.
Het is net als met auto's: slechte worden er allang niet meer gemaakt.
Wat waarschijnlijker is is dat reparaties (vaak softwarematige problemen) niet goed worden uitgevoerd.

Iets wat ik op mijn werk vaker tegen kom is dat mensen dubieuze software hebben geïnstalleerd die problemen geeft en het dan de-installeren en bij mij komen met een 'vreemd' probleem. In dat soort gevallen is de remedie simpel maar tijdrovend: Alles wissen inclusief besturingssysteem, Bios upgrades downloaden, Windows en daarna alle andere benodigde bestanden her installeren.

Heel interessant is dat mensen als je ze er mee confronteert glashard ontkennen dat ze iets hebben geïnstalleerd en weer verwijderd. Als ik dan met de naam van een programma kom en precies wanneer ze de genoemde acties hebben gedaan blijven ze vaak volharden in hun onschuld, zo als een kind met zijn gezicht vol jam niets weet van de plakkerige lege jampot in de kast.
Vaak weten mensen het wel dat ze zelf aan de oorzaak van het probleem staan. TS komt ook niet met aanvullende informatie dus het blijft gissen wat hier precies speelt.

Plaats reactie