LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] computer zonder diskette station

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Leon

computer zonder diskette station

Ongelezen bericht door Leon »

Een paar weken geleden heb ik een computer bij de ALDI gekocht. Het meest gekke is dat er GEEN a-station in is gemonteerd. Aangezien er bij iedere computer een standaard A-station wordt geleverd voel ik mij opgelicht.

Je zou het eigenlijk kunnen vergelijken met de aanschaf van een nieuwe auto zie hieronder:

BMW komt met een aanbieding en biedt, zonder verdere specificaties, een auto aan met een korting van 10.000 euro. Na deze betaald en in ontvangst genomen te hebben komt men erachter dat er GEEN motor in zit.

Mijn vraag is mag dit zomaar en wat kun je hiertegen doen?

richard

Re: computer zonder diskette station

Ongelezen bericht door richard »

Nou opgelicht bent u zeker niet hoor, tenzij er in de folder staat dat er een disketestation in zou zitten.

Een computer zonder diskettestation is helemaal niet zo raar als het lijkt, er zijn tegenwoordig wel meer opslag medium dan een diskette, zoals een memorystick via de USB aansluiting of een herschrijfbare CD-ROM.
Voor die laatste optie heb je echter een programma nodig dat waarschijnlijk wel mee geleverd is bij uw nieuwe computer.
Je zal dit soort oplossingen in de toekomst wel vaker gaan zien, het diskette station gaat waarschijnlijk op termijn verdwjnen, dat gebeurd nu al bij sommige notebooks.

Die verglijking met een BMW zonder motor gaat niet op vindt ik, een auto zonder motor is geen bruikbare auto, maar een computer kan wel zonder diskette station.

Maar als je perse toch een diskettestation wilt hebben dan kun je die er toch later in zetten als je de ruimte hebt.

Hans

Re: computer zonder diskette station

Ongelezen bericht door Hans »

Diskettes is tegenwoordig niet meer van belang.
Ze hebben een te kleine capaciteit voor hedendaags gebruik en waren ze vroeger nog essentieel om bijv. met een boot floppy op te starten.
Maar dat gaat tegenwoordig ook allemaal via de CD-ROM Drive.
Nieuwe OS (operating systems, bijv. Windows of Linux) booten en installeren vanaf de cd.
Dus is een floppy drive totaal niet meer van belang.

John

Re: computer zonder diskette station

Ongelezen bericht door John »

Wat niet in de advertentie staat hoeft ook niet geleverd te worden. Altijd de kleine lettertjes lezen; en je kan de pc in de winkel (of ff uit de doos halen) bezichtigen.

Voor een scheet en 3 knikkers tik je wel ergens een A-drive op de kop dus zo'n probleem kan het toch niet zijn? Die dingen zijn de afgelopen 10(?) jaar niet veranderd dus je kan hem ook uit een oude pc schroeven.

peter

Re: computer zonder diskette station

Ongelezen bericht door peter »

Een diskette station is zeker nog steeds een must.
Tenzij je de pc gebruikt voor alleen spelletjes (zoals waarschijnlijk enigen hieronder)is dit niet nodig, maar meesten gebruiken toch ook spreadsheets en dan wil je wel eens ergens iets uitdraaien anders dan via email eerst te moeten verzenden, ook wil je wel eens een kopietje maken voor anderen.
Zet er rustig een oudje in of beter een nieuwe. Ze kosten een happekrats.

Glenn van 't Hof

Re: computer zonder diskette station

Ongelezen bericht door Glenn van 't Hof »

Ik denk dat de orginele poster van geluk mag spreken dat hij voor zo'n laag bedrag zo'n top-pc heeft. Dat je dan voor nog geen 15 euro een diskettestation erbij moet kopen en dan erin moet zetten (is een fluitje van een cent, anders is er altijd wel iemand die het voor je erin wilt zetten).

Jeroen de Jong

Re: computer zonder diskette station

Ongelezen bericht door Jeroen de Jong »

mijn packard bell flaptop heeft ook geen a station meer
en waarom zou ik die hebben>????/

gebruik hem toch niet :-)

Dukcyman

Re: computer zonder diskette station

Ongelezen bericht door Dukcyman »

Wat doe jij dan in het geval van een virus? Dan is een diskettestation om schoon op te starten wel handig hoor...

edwin

Re: computer zonder diskette station

Ongelezen bericht door edwin »

zoals al gezegd, je kunt tegenwoordig van bijna alle media opstarten dus bij een virus boot-cd erin, scannen en klaar

RE: LEON

Re: computer zonder diskette station

Ongelezen bericht door RE: LEON »

Beste Leon,
Ik neem toch aan dat je wel eerst hebt gelezen wat er allemaal inzit?
Ik kan me niet voorstellen dat je zonder naar de inhoud gekeken te hebben een PC koopt voor €1250,00.
Zoals hierboven iedereen al zegt is alles op te starten via CD-rom. Ik koop elk jaar een nieuwe PC en heb ook deze ALDI PC gekocht. Daar voor had ik een 5500,00 gld ( zonder monitor ) systeem gekocht bij een PC bedrijf in Enschede. Een en al kommer en kwel..het systeem is nooit stabiel geweest. Heb er wel 6 mensen bij gehad niemand kan het fixen. De ALDI PC waar wij het over hebben is de beste PC die ik ooit gehad heb. Ik render erg veel en als je wel eens met 3D programmas werkt weet je dat dat erg zwaar is voor een PC. Nog nooit last gehad ... nog nooit vast gelopen...Ik geef deze ALDI PC een 10!
Koop voor €15,00 gewoon een floppy-drive en geniet van je systeem.

Amber Aliveira

Re: computer zonder diskette station

Ongelezen bericht door Amber Aliveira »

Voor een paar euro's kun je al een HandyDrive kopen van 16 MB. Heb je er wat meer voor over dan kun je ze zelfs tot 1 GB aan schijfruimte kopen. En wat is een HandyDrive? Gewwon een Flash-drive die je in de USB poort van je computer steekt en deze wordt op de meeste moderne systemen vrijwel automatisch herkent als extra disk station. Heb je toch al 16v MB voor het maken van je kopietje.

Gegevens kopieren via een diskette naar een andere computer? Een diskette kan nog geen anderhalve megabyte aan gegevens bewaren en veel gegevens zijn groter dan dat. De foto's van mijn 4 megapixel digitale camera bijvoorbeeld, die passen niet meer op een diskette. (Op een enkele uitzondering na, dan.) Spreadsheets en word-documenten die ik maak bevatten ook vaak kleine afbeeldingen, grafieken en andere zooi waardoor deze ook al vrij groot worden. Zelfs diverse programma's zijn al te groot voor een diskette. Nee, de diskette is dood. Ik heb hem al jaren niet meer in gebruik. Daarvoor in de plaats heb ik dus flash-drives, ZipDrives, CD-RW's en memorysticks die veel handiger zijn in gebruik. Daarnaast, voor het kopieren van gegevens tussen twee computers is een netwerk-verbinding toch een stuk makkelijker...

Reink van Dijk

Re: computer zonder diskette station

Ongelezen bericht door Reink van Dijk »

DELL is als grootste fabrikant van PC's ook gestopt met het standaard leveren van diskettestations in hun PC's.

Je bent zeker niet opgelicht, kennelijk gewoon over het feit heengelezen dat er geen Diskettestation in de PC zit.

Sietse

Re: computer zonder diskette station

Ongelezen bericht door Sietse »

Toch is het handig om een a-drive in je pc te hebben als je eens een keer een floppy van iemand krijgt of als je buiten het os wilt rebooten geen boot-cd hebt...

Eddie

Re: computer zonder diskette station

Ongelezen bericht door Eddie »

Het is handig als iets leest voordat je het koopt. Dat is trouwens met alles hoor, niet alleen als je in een supermarkt wat koopt........

Edward

Re: computer zonder diskette station

Ongelezen bericht door Edward »

auto zonder moter? Een moter staat meer synoniem aan een processor dan aan een a-station hoor Leon

René

Re: computer zonder diskette station

Ongelezen bericht door René »

Ja ja dit is leuk....
Een A-drive...of te wel een diskette-station...das net zoiets als een Audio-setje zonder platenspeler....
Als je tegenwoordig een audiosetje koopt zit er ook geen platenspeler bij.De mensen die bij de Lydl een pc kopen hebben een klasse systeem gekocht....met merk inhoud(asus), draaiend op win xp...waar is die ouderwetse drive dan voor nodig...alle drivers etc staan tegenwoordig op cd of zijn via het internet de downloaden....

René

Re: computer zonder diskette station

Ongelezen bericht door René »

Mijn vaud....ipv lydl/aldi

SJAKIE

Re: computer zonder diskette station

Ongelezen bericht door SJAKIE »

SLECHTS €9.95 , DIT SCHEELT EEN HOOP ONNODIG GEZEUR...............

Edwin.

Re: computer zonder diskette station

Ongelezen bericht door Edwin. »

Ja en een 5.25" drive en een CGA kaart kost ook niks meer, ik vind ook dat ze dat standaard erbij moeten leveren voor als opa langskomt om nog een oud spelletje te spelen.... pffffff

Dierk

Re: computer zonder diskette station

Ongelezen bericht door Dierk »

Ik heb wel een diskette maar geen computer. Wie wil mijn diskette inbouwen ?

Dierk

Gesloten