LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Computers bij LIDL Nederland BV (in samenwerking met TARGA)

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
O. Zarioh

Computers bij LIDL Nederland BV (in samenwerking met TARGA)

Ongelezen bericht door O. Zarioh »

Eind 2002 heb ik op de site van LIDL Nederland BV (www.LIDL.de (koppeling naar www.TARGA.de)) een computer gezien met een bepaalde configuratie die mij aansprak en heb dus besloten om deze te kopen.
Ik heb gebeld met de vestiging in Den Haag (aan de Hoefkade) en vroeg of de computers dat LIDL op het internet aanbiedt nog in voorraad zijn en of deze configuratie hetzelfde is. Een gelukkig (achteraf jammer genoeg) hadden zij een laatste voor mij en is mij bevestigd dat het om dezelfde configuratie gaat als op het internet. Ik heb dus gevraagd deze voor mij opzij te zetten tot dat ik hem kan komen ophalen.

Twee dagen later (vrijdag 29-11-2002) ben ik deze gaan ophalen. I.v.m. de drukte is voor mij snel een bon gemaakt, heb ik betaald en is de PC meegegeven.

Toen ik thuis kwam en de PC wou aan gaan zetten blijkt dat de configuratie (de folder binnen in de doos) niet hetzelfde te zijn als wat er op het internet staat. En heb ik dus de PC teruggebracht naar de winkel. En toen is mijn nachtmerrie begonnen:
Men gaf aan dat de PC nu eenmaal de winkel heeft verlaten en dus NIET teruggenomen kan worden....

Na enige contact blijkt het (voor mij) niet meer mogelijk te zijn om de computer terug te brengen en heb dus uiteindelijk besloten (met tegen zin) om deze maar te houden.
Net of dit niet genoeg is: Ik ging 'mijn' PC aanzetten......Ja hoor, hij gaat niet aan.
Ik weer bellen. Na een maand wordt een monteur (van TARGA)gestuurd. Na enige onderzoek geeft de monteur aan dat er bepaalde onderdelen binnen in de PC NIET aanwijzing zijn(lachen, wanneer het om een 100%!!!!! nieuwe PC gaat). Hij ligt de schuld bij LIDL (medewerkers hebben volgens hem deze weggehaald!!!!) en LIDL ligt de schuld bij TARGA (onderdelen zijn door de leverancier TARGA nooit aangeleverd!!!!) en ik ben (@#&*) het slachtoffer....
Ik heb inmiddels allerlei brieven geschreven, allerlei mensen (van zowel LIDL Nederland BV al TARGA) gesproken en allerlei mailtjes verstuurd, maar helaas men wil mij geen nieuwe computer geven, of mijn geld (Eur 1249,00) teruggeven en tot nu toe geen bevredigend antwoord gegeven.

Het is zo dat ik nu niet meer weet wat ik moet doen. Ik ben zowel de computer als mijn geld kwijt.

G.S. Postma

Re: Computers bij LIDL Nederland BV (in samenwerking met TARGA)

Ongelezen bericht door G.S. Postma »

Beste O. Zarioh,

Ook ik heb een computer(met grote problemen)gekocht bij LIDL. Echter mijn ervaringen zijn wel goed. Eerst heb ik met de COMPLEET GRATIS helpdesk gebeld. Toen zij mij niet voldoende konden helpen was er na 8 !!! dagen een monteur aan huis (GRATIS, GEEN EXTRA KOSTEN) Er werden zonder gezeur een nieuwe harddisk, moederbord en enkele andere onderdelen vervangen (compleet 1 uur werk). Toen de computer echter nog niet goed functioneerde werd mij toegezegd dat er binnen enkele dagen een volgende reparatie moest volgen. 4 dagen later was dezelfde monteur uit Duitsland erweer en werd het hele verdere binnenwerk bvan de computer vervangen, waarna de computer perfect liep. Inderdaad was dit jammer genoeg een beginprobleem met de LIDL computer van TARGA. Echter ik persoonlijk vindt dat de afhandeling van mijn klacht serieus en goed opgelost is. NB. bij andere zaken zoals bv. VOBIS, MAKRO e.d. moet je bij problemen de computer naar die zaken brengen. Bij LIDL heb je 2 !! jaar aanhuisgarantie zonder bijkomende kosten + een echt gratis helpdesk (incl. telefoonkosten vrij). Naderhand heb ik nog enkele programmaproblemen gehad (mijn schuld) en ook deze werden netjes per telefoon opgelost op het gratis telefoonnummer.
Dus ik ben wel tevreden met mijn TARGA computer van LIDL.

Zarioh

Re: Computers bij LIDL Nederland BV (in samenwerking met TARGA)

Ongelezen bericht door Zarioh »

Het heeft geduurd, ruim 3 maanden, maar ik krijg mijn geld terug.
Drie maanden lang, ik noem dit geen service. Ik moest dagelijks zeuren, erg vervelend.... Maar goed.

@tje

Re: Computers bij LIDL Nederland BV (in samenwerking met TARGA)

Ongelezen bericht door @tje »

En nu op naar een computerwinkel (daar waar je de rest van de boodschappen niet kunt doen) en je goed voor laten lichten (er lopen nl. verkopers rond die er verstand van hebben) en een goede pc kopen. (zelfs met problemen loopt daar iemand rond die je aan kan spreken)

adje

Re: Computers bij LIDL Nederland BV (in samenwerking met TARGA)

Ongelezen bericht door adje »

niets dan lof voor de levering en service van lidl het is ff zoeken waar de helpdesk zit, wat voor nummer, maar als je dat weet gaat alles klasse

Rob1960

Re: Computers bij LIDL Nederland BV (in samenwerking met TARGA)

Ongelezen bericht door Rob1960 »

Ik kan niet anders concluderen dat je gewoon pech hebt gehad.
ik draai nu al weer een half jaar met een Targa pc van de Liddl.

Prima snel en probleemloos machientje.
na 1 maand maakte weliswaar de ventilator van de grafische kaart wat geluid, ik bellen en binnen 3 dagen stond er een monteur op de stoep.
Helaas deed dat probleem zich weer voor en na 4 dagen wederom dezelfde monteur die uiteindelijk een nieuwere (en snellere) grafische kaart er kostenloos heet ingezet.

Prima service en prima pc dus. :D
zou er zo weer eentje kopen daar (maar ja heb al een goeie) :wink:

Stafker

Re: Computers bij LIDL Nederland BV (in samenwerking met TARGA)

Ongelezen bericht door Stafker »

Vreten en Bier koop je bij de supermarkt, pc's in een computerzaak ;)

Gesloten