LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe computer= Halve computer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Karima

Nieuwe computer= Halve computer

Ongelezen bericht door Karima »

Op 8 oktober is tussen mij en een medewerker van een computerbedrijf overeengekomen dat de leveringsprocedure van de computer gestart kan worden na ontvangst van de betaling.

De betaling is direct op 9 oktober 2002 door mij geschiedt. De betaling is door de desbetreffende organisatie op 11 oktober via de bank ontvangen.

Vervolgens heb ik van de contactpersoon vernomen dat de uitvoering van de order in handen is van een andere collega.

Sindsdien heb ik niets meer vernomen van de levering van de computer. Na enige tijd van onrust heb ik zelf weer contact op genomen met de contactpersoon.

Uit de telefonische conversatie van 22 oktober kan ik concluderen dat medewerker die de opdracht in handen heeft gekregen mijn gegevens heeft zoek geraakt. Dat betekent dat de opdracht niet is uitgevoerd.

Hierbij constateer ik een tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst door de organisatie. Er is sprake van nalatigheid door uw organisatie. De uit te voeren werkzaamheden zijn voor een lange tijd door de medewerker van de organisatie niet uitgevoerd.

Ik ben echter niet tevreden over het resultaat van de manier van zaken doen vanuit de organisatie. Op deze manier van zaken doen ben ik onevenredig in mijn belangen geschaad. Ik stelde de organisatie hierbij voor deze toerekenbare tekortkoming(en) in gebreke op een zeer korte termijn op te lossen. Ik heb de organisatie duidelijk gemaakt de werkzaamheden alsnog en deugelijk uit te voeren.

Ik verzocht de organistatie daarover met mij binnen vier dagen na mijn schrijven te contacteren over de voortgang van mijn bestelling.

Dit mede doordat er één dezer dagen een afspraak vaststond met een internet-provider om het hele internetsysteem door hen te laten installeren. Om de afspraak met de desbetreffende organisatie te verzetten moet dit drie dagen
van tevoren worden aangegeven. Anders worden er door hen kosten in rekening gebracht. Voor de eventueel door mij hierdoor geleden schade stel ik de organistatie nu
alvast aansprakelijk. Maar tevergeefs. Het bedrijf nam mij niet serieus en nog steeds. Ik heb de manager op allerlei manieren geprobeerd te contacteren, tervergeefs. De manager wijgerde mij te woord te staan.

Na ruim 3 weken wachten heeft de organisatie de computer alsnog afgeleverd. Eindelijk, maar nog een grotere probleem erbij.

De computer is niet geleverd naar behoren en zoals men heeft beloofd ( zwart-op-wit op papier). Geen besturingsprogramma, geen softwarepakket geinstalleerd en een aantal foutmeldingen!

Ik heb hen direct gebeld, maar ik werd van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand, die mij hierop een duidelijke antwoord wil geven.

Zij hadden mij uiteindelijk door gestuurd naar de support afdeling. Zij konden mij alleen helpen telefonsich bij het installeren van de computer. Een monteur wilde zij niet naar sturen! Ik, die absoluut geen verstand heeft van computers, hoe verder!

Ruim twee weken lang heb ik telefonsiche de support centre gek gebeld bij het installeren, maar het lukte gewoon niet. De CD-roms voor het installeren werkte niet. Nog een probleem erbij.

De problemen stappelden zich gewoon verder op. Terwijl de organisatie mij voor de aankoop gegarendeerd heeft gewoon de stekker erin en het werkt!!

De organistatie was niet bereid mij te helpen, terwijl ik een jaar collect and return betaal.

Tot op heden nemen zij mij gewoon niet serieus, en zit nu met een dure halve nieuwe computer.

Graag zou ik willen weten hoe ik dit bedrijf duidelijk kan maken dat dit niet meer kan en dat zij een nieuwe computer moeten leveren, zoals beloofd.

En alsnog de onnodige kosten op hen verhalen!

Ik voel me echt belazerd!

In afwachting op uw antwoord, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,

Karima

CPA

Re: Nieuwe computer= Halve computer

Ongelezen bericht door CPA »

Waarom ga je in zee met een bedrijf die vooraf het gehele bedrag wil hebben alvorens over te gaan tot levering van de goederen. Wettelijk mogen ze tot 50% van het bedrag vooraf incasseren. Maar een solide en betrouwbare firma zal dit niet eens doen. Ga in het vervolg bij meerdere firma's langs en kijk en vergelijk en wat nog belangrijker is neem iemand mee met enige verstand van computers.
Dit voorkomt een hoop gezeur.
Regel: Als de klant het bedrag al betaald heeft mag jij achter de alles aanlopen.
Als er nog niets is afgerekend (pas bij aflevering) dan zul je zien dat deze bedrijven vaak netjes en correct alle afspraken nakomen. Ook hier weer zorg dat er iemand met enige kennis van zaken bij is.

CPA

Lala

Re: Nieuwe computer= Halve computer

Ongelezen bericht door Lala »

Hey Karima, wat vervelend meid! En ze laten jou met de zooi zitten.
Als je iemand kent van een advocatenbureau zou ik diegene een brief op hun briefpapier laten zetten en dat opsturen (dus gewoon dreigen). Kijken wat ze dan doen.
Of neem een programma in de arm...Breekijzer of zo, want wat heb je hier nou aan ? Elke keer als je de pc ziet, stijgt je bloeddruk naar de 500!
Succes en laat het ons weten, ja?

Eddie

Re: Nieuwe computer= Halve computer

Ongelezen bericht door Eddie »

HE CPA, Beetje gek geworden???? Ik werk zelf in een computer winkel en heb zeker geen vertrouwen meer in klanten. (heb je het woordje MEER gelezen?) Elke keer weer dat ik een klant vertrouw krijg ik problemen. Keer op keer wordt ik belazerd.
Karima: Pak je computer op en ga terug naar de zaak en ga daar net zo lang stennis maken totdat ze het gemaakt hebben.

René

Re: Nieuwe computer= Halve computer

Ongelezen bericht door René »

Doet ie 't al?

Gesloten