Coolblue - komen hun afspraken en toezeggingen niet na

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
MCMdeRoos
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2021 20:53

Coolblue - komen hun afspraken en toezeggingen niet na

Ongelezen bericht door MCMdeRoos »

Lang verhaal.... Ik heb op 18-10 een printer besteld bij Coolblue. Alles OK, printer snel geleverd. Kreeg hem niet geïnstalleerd, bleken de bijbehorende set-up cartridges beschadigd te zijn. Dus Coolblue bellen: sowieso minimaal 40 minuten in de wacht, dan een "coolbluer" die je verhaal aanhoort en je vervolgens weer minimaal 20 minuten in de wacht zet. Lukte toch om nieuwe set-up cartridges opgestuurd te krijgen. Keurig de volgende dag binnen (deze keer via Budbees, geweldige bezorger overigens , chapeau!). Helaas had ik geen set-up cartridges ontvangen maar gewone cartridges, dus krijg ik de printer niet geïnstalleerd en toen begon de ellende....
Eerst moest uitgezocht worden of ik set-up cartridges kon bestellen: nee, ik bestel ze niet, ze worden bij de printer geleverd en zijn nodig om de printer te installeren. Ik krijg ze dus opgestuurd, denk ik dan..... Bellen, heb ik net genoemd, duurt erg lang. Mailen? Antwoord pas na minimaal 2 dagen. Dus ik bellen, mailen: hoe zit het met de set-up cartridges? En weer mailen en bellen want het moest nagevraagd worden bij HP. En weer mailen en bellen en na tig dagen krijg ik het bericht dat de printer dus toch terug moet. Ik moet de retourlabels printen. Dus ik weer bellen: ha ha ha, mijn printer doet het niet. Ik krijg een antwoordnummer in Tiel waar de printer naar toe gestuurd moet worden. Dit gedaan, het is inmiddels 22-11. Ik mail mijn verzendbewijs naar Klantenservice. Hoor niets, krijg geen mail dus ik weer bellen. Geen printer, ook geen verzendbewijs ontvangen. Ik dus weer verzendbewijs mailen (totaal 4 keer uiteindelijk) maar na iedere mail duurt het 2 dagen voor je antwoord krijgt. Blijkt het geretourneerde printer ook kwijt te zijn. Er moet een onderzoek ingesteld worden en dat duurt wel 5 werkdagen. Inmiddels zijn wij 29-11. 5 werkdagen later, nog geen bericht. Ik post inmiddels op Facebook een verhaal hierover, heb op LinkedIn geprobeerd CEO Pieter Zwart een bericht over te sturen, maar natuurlijk is hij afgeschermd. Na weer bellen en inmiddels privé berichten op Facebook, krijg ik te horen afgelopen dinsdag, 7-12 (ja, echt wel december!!!!) dat ik 's-avonds contact krijg met een oplossing. Ondertussen heb ik duidelijk aangegeven niets meer met Coolblue te maken te willen, alleen mijn betaalde geld weer terug te ontvangen. Dinsdag om 23.45 plaats ik weer op Facebook een bericht: je raadt het nooit, ik zou vanavond een oplossing horen maar het blijft stil, geen contact, geen belletje, geen mail, geen oplossing. Ondertussen blijf ik via privé bericht melden dat ik mijn geld terug wil. Vandaag krijg ik weer bericht. Onderzoek heeft niet het gewenste resultaat opgeleverd. Het is nu doorgestuurd naar de Bezorgafdeling. Dat onderzoek duurt weer 4 werkdagen....... Ik dring er al dagen op dat ik niet verantwoordelijk ben voor het kwijtraken van de teruggestuurde printer, ik heb het bewijs dat ik het naar ze verzonden heb, en dat bewijs hebben ze 4x van mij ontvangen. Terugbetalen doen ze niet, aan het lijntje houden zijn ze een kei in. IK WIL MIJN GELD VOOR EEN NIET TE INSTALLEREN EN GERETOURNEERDE PRINTER TERUG! @Coolblue, heb je mensen die meekijken? @Coolblue: ik heb een defecte printer ontvangen, geen oplossing gekregen en nu wil ik mijn geld terug! Wie in dit forum heeft ook problemen met Coolblue ? Het gaat niet over een wereldbedrag, maar het gaat wel om hun manier van NIET werken, log, klantonvriendelijk etc. Kort gezegd: een waardeloos bedrijf, mag echt niet, niet naar de Beurs! Slecht voor de reputatie van Nederland!

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coolblue - komen hun afspraken en toezeggingen niet na

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees dit op de site van HP.

Als de SETUP of Instant Ink Ready-cartridges niet bij de printer zijn meegestuurd, retourneert u deze naar de winkel. SETUP-inktcartridges zijn niet verkrijgbaar in de winkel en zijn alleen aanwezig in de verpakking van een nieuwe printer of bij sommige kits van een vervangende printkop

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Coolblue - komen hun afspraken en toezeggingen niet na

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Hopelijk kan je het retourneren. Je hebt 14 dagen bedenktijd www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... bedenktijd

Neem anders contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Hopelijk kunnen hun jou helpen met het bedenken van een oplossing.

www.degeschillencommissie.nl kan een bindend uitspraak doen.

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Coolblue - komen hun afspraken en toezeggingen niet na

Ongelezen bericht door honda98 »

waarom koop je een printer bij coolblue ? dat is vragen om problemen. een printer moet je niet online kopen.
maar gewoon in een computer zaak waar men u beter zal helpen dan bij cool blue.
en goed koop is cool blue ook niet !

Noël Maesen
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59

Re: Coolblue - komen hun afspraken en toezeggingen niet na

Ongelezen bericht door Noël Maesen »

Verkopen of leveren kan elkeen. Je kunt in elke winkel het vinden maar service weet je achteraf. Het gebeurd zelfs dat dit aanhoud tot de 6 maanden (fabrieksfouten) garantie voorbij zijn. Wie heeft de inktpatronen ingestoken. Er wordt niet geschreven van foutieve verzending, levering. Je geeft het op !!!! omdat je met deze herrie een gelijkaardige koopt.
Zwart is toch zwart. Blijkbaar niet, want er worden kleuren bijgevoegd. Is dit een van de vijf hoofd kleuren dacht ik???

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Coolblue - komen hun afspraken en toezeggingen niet na

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

honda98 schreef:
13 dec 2021 14:44
waarom koop je een printer bij coolblue ? dat is vragen om problemen. een printer moet je niet online kopen.
maar gewoon in een computer zaak waar men u beter zal helpen dan bij cool blue.
en goed koop is cool blue ook niet !
Waarom zou CB goedkoop moeten zijn? Hun service is normaal gesproken goed en ze leveren 7 dagen in de week. Een computerzaak kan dat niet. Online kan je genoeg informatie vinden om een keuze te maken.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coolblue - komen hun afspraken en toezeggingen niet na

Ongelezen bericht door Moneyman »

honda98 schreef:
13 dec 2021 14:44
waarom koop je een printer bij coolblue ? dat is vragen om problemen. een printer moet je niet online kopen.
maar gewoon in een computer zaak waar men u beter zal helpen dan bij cool blue.
en goed koop is cool blue ook niet !
In één woord: onzin.

In iets meer woorden: waarom zou je niet iets kopen bij een winkel die in onder meer die artikel is gespecialiseerd? Een winkel die bovendien bekend staat om zijn goede voorlichting en service? En bovendien óók niet bekend staat als duur, dit in tegenstelling tot de door jou aangeprezen plaatselijke computerzaak?

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Coolblue - komen hun afspraken en toezeggingen niet na

Ongelezen bericht door honda98 »

ik meld mij af voor dit onderwerp om dat ik acher mijn onderwerp sta. en geen discussies hier mee aan te gaan.
dus reageren heeft geen zin meer. ik ben weg !!!!

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coolblue - komen hun afspraken en toezeggingen niet na

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Fijne dag verder.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coolblue - komen hun afspraken en toezeggingen niet na

Ongelezen bericht door Moneyman »

honda98 schreef:
13 dec 2021 15:42
ik meld mij af voor dit onderwerp om dat ik acher mijn onderwerp sta. en geen discussies hier mee aan te gaan.
dus reageren heeft geen zin meer. ik ben weg !!!!
Ah, zo kennen we je weer. Je standaard reactie als je terecht tegengas krijgt.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Coolblue - komen hun afspraken en toezeggingen niet na

Ongelezen bericht door gosewijn »

honda98 schreef:
13 dec 2021 14:44
waarom koop je een printer bij coolblue ? dat is vragen om problemen. een printer moet je niet online kopen.
maar gewoon in een computer zaak waar men u beter zal helpen dan bij cool blue.
en goed koop is cool blue ook niet !
Coolbleu heeft zelf winkels door het hele land . De winkel op de hoek levert ook via internet , dus wat is het probleem ?

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Coolblue - komen hun afspraken en toezeggingen niet na

Ongelezen bericht door Alex E »

Spijtig voor uw ervaring maar uw mening dat Coolblue een waardeloos bedrijf is, deel ik niet.
Heb er o.a. verscheidene malen (Canon) printers gekocht.
Bij één van deze printers was er kort voor afloop van de garantietermijn een probleem.
Na telefonisch contact heb ik toen de printer in de originele verpakking naar een Coolblue winkel gebracht en vervolgens ontving ik na enkele dagen de mededeling dat de printer niet gerepareerd zou / kon worden.
Coolblue liet mij de keuze of er een nieuwe printer naar mij zou worden toegestuurd of dat ik die in één van hun winkels zelf zou ophalen.
Voor de laatste optie gekozen en dus de printer opgehaald.
Nu had ik in de ingeleverde defecte printer nog maar kort daarvoor 2 XL-inktcartridges (zwart en kleuren) geplaatst en die was ik dus kwijt, terwijl bij de nieuwe printer alleen de kleinste inktcartridges meegeleverd werden.
Na een opmerking mijnerzijds daarover kreeg ik in de winkel direct gratis 2 nieuwe XL-inktcartridges erbij, met de mededeling dat ik daar natuurlijk gewoon recht op had.
Uiteraard heeft u daar helemaal niets aan, hopelijk, én daar ga ik vanuit, krijgt u uw geld spoedig terug.
Overigens, behalve bellen, mailen, Facebook of Twitter kan je ook chatten met Coolblue, zelfs in het weekend.
Onlangs, bij de aanschaf van een nieuwe smartphone, veelvuldig chatberichten met diverse medewerkers van Coolblue uitgewisseld, waarbij ze mij prima van dienst zijn geweest.

Gesloten