Coolblue verstuurt harde schijf op onprofessionele wijze

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ruudtes
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mei 2023 16:04

Coolblue verstuurt harde schijf op onprofessionele wijze

Ongelezen bericht door ruudtes »

Ik stuur dit bericht vanwege onvoorstelbaar slechte service van Coolblue met betrekking tot het verzenden van interne harde SATA-schijven, zodat iedereen is gewaarschuwd: koop daar nooit en te nimmer een interne harde SATA-schijf.

Een 6TB interne SATA harde schijf van Western Digital werd door Coolblue verder onverpakt en LOS geleverd in een veel te grote doos: deze harde schijf werd zodoende op een verschrikkelijk onprofessionele manier verstuurd... zonder beschermend materiaal lag de schijf onderweg heen en weer te schudden in een veel te grote doos (waar wel dertien harde schijven in konden).
Bij de Coolblue-klantenservice vond ik geen begrijpend gehoor voor mijn klacht.
Wat een onvoorstelbaar slechte service. Ik heb de harde schijf uiteraard meteen teruggestuurd.
De servicedesk wist te vertellen dat zo'n harde schijf daar gerust tegen kon... ze presteerden het zelfs om te schrijven, dat hun manier van verzenden "geringe kans op schade" zou geven... ik wil geen GERINGE KANS op schade ! ik wil GEEN KANS op schade !
Dus mensen, opgelet: koop beslist géén harde schijven bij Coolblue ! !

Er bestaat een online handleiding hoe je harde schijven dient te verpakken. Die stuurde ik naar de Coolblue-klantenservice. Zelfs daarna bleven ze stronteigenwijs volhouden dat ze niets verkeerds hadden gedaan. Onvoorstelbaar!

Later heb ik meerdere harde schijven bij Azerty gekocht: daar weten ze exakt hoe dat moet: de schijven waren elk apart in extra dik noppenfolie gewikkeld en vervolgens met breed en zelfs extra dik plakband samengebonden en vervolgens rondom van luchtkussenzakjes voorzien in een doos verpakt en verzonden. Schril kontrast met een schijf los in een grote doos!

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coolblue verstuurt harde schijf op onprofessionele wijze

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar had de schijf van Coolblue nou schade of niet?

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coolblue verstuurt harde schijf op onprofessionele wijze

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Dat is niet zo goed voor de levensduur van de hdd.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coolblue verstuurt harde schijf op onprofessionele wijze

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
02 mei 2023 16:42
Maar had de schijf van Coolblue nou schade of niet?
Irrelevante vraag. Dat weet je natuurlijk niet bij ontvangst, maar dat risico ga je uiteraard nooit nemen.

J. Deltoer
Berichten: 3089
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coolblue verstuurt harde schijf op onprofessionele wijze

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Toevallig ben ik ook in de markt voor een harde schijf. Bestel regelmatig bij coolblue, maar ik ga nu toch maar even elders kijken.
Moneyman schreef:
02 mei 2023 17:15
Lady1234 schreef:
02 mei 2023 16:42
Maar had de schijf van Coolblue nou schade of niet?
Irrelevante vraag. Dat weet je natuurlijk niet bij ontvangst, maar dat risico ga je uiteraard nooit nemen.
Eensch Vraag wordt alleen maar gesteld om hetgeen TS plaatst te ridiculiseren. Jammer.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coolblue verstuurt harde schijf op onprofessionele wijze

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik weet niet waar je de harde schijf voor nodig hebt, maar als je de kans hebt, ga voor een ssd en niet voor een harde schijf. Als je de kans hebt, voor sommige toepassingen is een ssd minder geschikt.

Maar een harde schijf zo versturen, dat is waanzin. Die zou ik ook direct terugsturen.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Coolblue verstuurt harde schijf op onprofessionele wijze

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Terugsturen (in hetzelfde doos) geld terug en klaar.

Misschien de volgende keer naar een echte winkel?

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Coolblue verstuurt harde schijf op onprofessionele wijze

Ongelezen bericht door rwolters »

Je wilt geen kans op schade maar besteld vervolgens iets online waarna het product via vele stappen wordt vervoerd en overgeladen om vervolgens geleverd te worden. Als jw echt geen schade wilt ga je naar een winkel en leg je het product heel voorzichtig in de armen van iemand op de achterbank van je auto.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coolblue verstuurt harde schijf op onprofessionele wijze

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Online bestellen gaat makkelijk, mits het goed verpakt is, harde schijven worden al jaren goed verstuurd, de hele wereld over, maar dan moet het goed verpakt zijn.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Coolblue verstuurt harde schijf op onprofessionele wijze

Ongelezen bericht door PGros »

Als je een harde schijf in bubbeltjes plastic verpakt schud de binnenkant van de harde schijf nog steeds.
Als ik een harde schijf in mijn hand houd en schud raakt hij niets en toch gaat de binnenkant daarvan stuk.
Bubbeltjesplastic is beter dan los in een doos maar de bezorgers gaan er niet zachtzinnig mee om.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coolblue verstuurt harde schijf op onprofessionele wijze

Ongelezen bericht door Lady1234 »

rwolters schreef:
02 mei 2023 19:17
Je wilt geen kans op schade maar besteld vervolgens iets online waarna het product via vele stappen wordt vervoerd en overgeladen om vervolgens geleverd te worden. Als jw echt geen schade wilt ga je naar een winkel en leg je het product heel voorzichtig in de armen van iemand op de achterbank van je auto.
Maar die harde schijf kan ook al “geschud” aangekomen zijn in die winkel.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coolblue verstuurt harde schijf op onprofessionele wijze

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
02 mei 2023 20:03
rwolters schreef:
02 mei 2023 19:17
Je wilt geen kans op schade maar besteld vervolgens iets online waarna het product via vele stappen wordt vervoerd en overgeladen om vervolgens geleverd te worden. Als jw echt geen schade wilt ga je naar een winkel en leg je het product heel voorzichtig in de armen van iemand op de achterbank van je auto.
Maar die harde schijf kan ook al “geschud” aangekomen zijn in die winkel.
En kan ook al een paar keer gevallen zijn vanaf de productielijn.
Het gaat er om dat cool blue het niet goed verstuurd.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Coolblue verstuurt harde schijf op onprofessionele wijze

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus als Coolblue het juist zou verpakken en toch defect is omdat er bij voorgaande transporten schade is ontstaan is het geen probleem. Als Coolblue en niet juist verpakt en het heel aankomt is het wel een probleem.
Ik zie overigens geen probleem.

ruudtes
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mei 2023 16:04

Re: Coolblue verstuurt harde schijf op onprofessionele wijze

Ongelezen bericht door ruudtes »

Seinhuis schreef:
02 mei 2023 18:42
Terugsturen (in hetzelfde doos) geld terug en klaar.

Misschien de volgende keer naar een echte winkel?
ik heb in heel kleine letters op de harde schijf een etiketje geplakt met daarop de waarschuwing wat er was gebeurd, vervolgens heb ik 'm netjes in beschermend folie verpakt en teruggestuurd.
Bij Azerty heb ik drie harde schijven besteld, die waren allemaal apart rondom in dik noppenfolie verpakt, vervolgens aan elkaar geplakt en dat was, rondom voorzien van luchtkussens, in een kartonnen doos gedaan. Kijk, klasse, en zo hoort het ook.
Tja, Coolblue's manier van verzenden is alsof de supermarkt eieren los verkoopt in een plastik zakje...

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coolblue verstuurt harde schijf op onprofessionele wijze

Ongelezen bericht door 16again »

PGros schreef:
02 mei 2023 19:38
Als je een harde schijf in bubbeltjes plastic verpakt schud de binnenkant van de harde schijf nog steeds.
Maar de impact is minder.
Laat eens een appel van 1 meter hoog op een matras vallen, en dan van 1 meter hoog op de plavuizen vloer.
PGros schreef:
02 mei 2023 19:38
Als ik een harde schijf in mijn hand houd en schud raakt hij niets en toch gaat de binnenkant daarvan stuk.
Dat betwijfel ik: De koppen van de schijf tijdens transport zijn geparkeerd, dan kan de schijf echt wel tegen een stootje.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coolblue verstuurt harde schijf op onprofessionele wijze

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

NeoDutchio schreef:
02 mei 2023 20:26
Dus als Coolblue het juist zou verpakken en toch defect is omdat er bij voorgaande transporten schade is ontstaan is het geen probleem. Als Coolblue en niet juist verpakt en het heel aankomt is het wel een probleem.
Ik zie overigens geen probleem.
Nou, dat vol blue het niet juist verpakt, daar gaat het nu om.
Wat er van te voren gebeurt kun je nooit weten.
Het is gewoon niet goed ingepakt, en dat is een kwalijke zaak, en cpu pak je toch ook niet in in alleen bubble folie.

alfatrion
Berichten: 21915
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coolblue verstuurt harde schijf op onprofessionele wijze

Ongelezen bericht door alfatrion »

PGros schreef:
02 mei 2023 19:38

Als ik een harde schijf in mijn hand houd en schud raakt hij niets en toch gaat de binnenkant daarvan stuk.
Dat is zwaar overdreven. De koppen staan geparkeerd tijdens het transport.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coolblue verstuurt harde schijf op onprofessionele wijze

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
02 mei 2023 20:26
Dus als Coolblue het juist zou verpakken en toch defect is omdat er bij voorgaande transporten schade is ontstaan is het geen probleem. Als Coolblue en niet juist verpakt en het heel aankomt is het wel een probleem.
Bijzondere conclusies weet je toch altijd te trekken. Het slaat alleen nergens op.
NeoDutchio schreef:
02 mei 2023 20:26
Ik zie overigens geen probleem.
Jij ziet geen probleem in rondstuiterende SATA-schijven…? Wonderlijk.

ruudtes
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mei 2023 16:04

Re: Coolblue verstuurt harde schijf op onprofessionele wijze

Ongelezen bericht door ruudtes »

Lady1234 schreef:
02 mei 2023 16:42
Maar had de schijf van Coolblue nou schade of niet?
dat heb ik natuurlijk niet getest, maar een 6TB harde schijf is zo enorm gevoelig, op die manier een harde schijf verzenden is gewoon vrágen om schade
je mocht wel mal zijn om zo'n schijf uit te proberen
bovendien is van harde schijven bekend dat een minuskuul defekt, hoe ontstellend klein ook, langzamerhand uitgroeit tot het punt dat de schijf onbruikbaar is
bij de firma Azerty - daar heb ik uiteindelijk besteld - verpakken ze 'm rondom in dik noppenfolie, vervolgens doen ze de schijf in een kartonnen doos, maar dan bovendien nog er rondomheen plastik luchtkussens

ruudtes
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mei 2023 16:04

Re: Coolblue verstuurt harde schijf op onprofessionele wijze

Ongelezen bericht door ruudtes »

Nijogeth schreef:
02 mei 2023 17:57
Ik weet niet waar je de harde schijf voor nodig hebt, maar als je de kans hebt, ga voor een ssd en niet voor een harde schijf. Als je de kans hebt, voor sommige toepassingen is een ssd minder geschikt.

Maar een harde schijf zo versturen, dat is waanzin. Die zou ik ook direct terugsturen.
helemaal met je eens, waanzin, de juiste omschrijving...

ik gebruik hem om van mijn vijf interne harde schijven (totaal 6TB) backups te maken
dat doe ik met een « usb 3.2 to sata/ide 2.5"/3.5" adapter » (in dit geval van de fa. ACT)

de harde schijf gewoon los naast de komputer leggen, aansluiten met een usb-kabel + stroomadapter en hup, backuppen maar (met Windows verkenner slepen)

ga maar eens uitrekenen hoeveel geld je op die manier bespaart als je het vergelijkt met een abonnement op die (energie en drinkwater slurpende) serverparken van Microsoft en Google

in de Cloud? laat me niet lachen, gewoon een slim verzonnen woord om te verdoezelen dat ze milieuverpestende serverparken gebruiken

Plaats reactie