LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell Computers

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
houdoe

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door houdoe »

Ooit geprobeerd Dell voor een bestelling te benaderen.
Gelukkig is dat niet gelukt. Bij het bestelscherm configuratielijst ingevuld om zodoende bij een advertentie-aanbieding te komen en wat bleek na de optelling van de configuratie veel duurder dan dezelfde aanbieding in de advertentie. Nog wel via emails verduidelijking gevraagd maar de reactie was zo onprofessioneel dat ik verdere pogingen maar heb opgegeven. Uit de pers blijkt dat Dell kampt met een groot verloop van personeel en zijn toevlucht moet zoeken bij tijdelijk uitzendpersoneel wat tot grote frustraties leidt.
Wie vooruit betaalt neemt juridisch en financieel zeer grote risico's want men aanvaardt de Dell-voorwaarden ook als ze juridisch discutabel zijn. Bovendien moet men maar afwachten wat er afgeleverd wordt.Ga liever naar een computershop waar men uitvoerig met een verkoper in discussie kan gaan en die persoonlijk aanspreekbaar is en waar men onmiddellijk een kwestie kan aansnijden.Dat bevalt mij zeer.
Het amerikaanse geldjaagsysteem lijkt mij niet erg geschikt voor europese en nederlandse verhoudingen. Dus wees toch wijzer en koop niet blindelings op grote afstand en betaal zeker niet vooraf.

houdoe

Impatt00

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Impatt00 »

Zoals ik al in dit forum kan lezen gebeurt het meer dan eens dat Dell een steekje laat vallen bij bestellingen. Ook ik ben het slachtoffer van de problemen bij Dell:

Eind december 2003 heb ik een PDA + TomTom navigatorkit besteld. na betaling zou de levertijd ongeveer 5 dagen zijn. Zodra de factuur binnen was (via email) direct met online banking betaald. De PDA werd echter pas na 17 dagen geleverd op 17 januari. De TomTomnavigator kit werdt echter niet geleverd. Na 10 dagen ben ik maar gaan bellen met Dell klanten service, waar ik nogal wat naar mijn kop geslingerd heb gekregen: Ik zou niet betaald hebben (onzin, ik had hier reeds een bankafschrift van ontvangen en de PDA was reeds geleverd), Ik moest niet meer bellen, er zou spoedig geleverd worden (ECHT NIET!)
, Mijn Dell ordernummer zou dubbel gebruikt zijn (via UPS gecontroleerd, bleek inderdaad onder hetzelfde ordernummer iets geleverd te zijn door Dell naar een adres in Amerika :?:), Ik moest niet meer bellen want dat zou de levering echt niet bespoediggen
.

Allemaal uitvluchten. Na 6 weken kreeg ik een mailtje van Dell dat er problemen waren met de levering van TomTom navigator produkten. uiterlijk 20 februari 2004 zou het probleem opgelost zijn. Inderdaad werd op 20 februari 2004 de lang verwachte TomTom navigator kit geleverd. Probleem opgelost? dacht het niet! De geleverde kit bleek defect. Ik heb hiervoor een storing gemeld bij Dell en de Navigator kit zou geheel omgeruild worden. U begrijpt het al, op deze omruil wacht ik nog steeds. Dell kan geen levertijd geven en ik ben dus bang dat dat wel weer 6 weken gaat duren. Op het verzoek om de koop dan maar te ontbinden kreeg ik te horen dat dit anulerings kosten met zich mee zou brengen. Je wordt dus als consument ook nog verantwoordelijk gesteld voor het slechte leverings gedrag van Dell. Ik heb reeds begrepen dat de HCC een proces tegen Dell gaat starten met als inzet het met voeten treden van de in Nederland wettelijk vastgelede betalings en leverings voorwaarden door Dell. Ben erg benieuwd wat hun reactie daarop is.

Voor alle mensen met soorgelijke ervaringen met Dell, meldt dit bij dit forum. Je staat in ieder geval als enige met je problemen.

Gast

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Gast »

Nou hier dus hetzelfde

Een laptop besteld en er ruim 5 weken op moeten wachten
Was ik maar naar een gewone leverancier gegaan want de helpdesk is een drama en het ligt altijd aan de vervoerder.

Remia

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Remia »

Ik ben perfect geholpen, computer was er snel.
4 pakjes werden in 3 keer geleverd over 3 dagen.

Alles compleet, alles werkt. Top!

TL

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door TL »

De aanschaf ging prima, maar alleen nu 4 weken later heb ik he tnog niet binnen. hier lees ik verhalen van mensen die hun order na 3 maanden nog niet hebben ben ik "gerustgesteld" maar niet heus.

het ging goed totdat ik vroeg of het op mn werkadres en niet thuis kon worden afgeleverd. JE moet namelijk tussen 8.30 en 17.30 op de levernacier wachten ook lekker...

Wel volgens dell gaat het allemaal goed ze vergeten alleen steeds aan de leverancier te vertellen waar hij naar toe moet gaan en wanneer. de leveraancieer gaat iedere keer verkeerd, weet niet waar hij naar toe moet komt vaak op dagen wanneer niet is afgesproken. en dan ook nog het verkeerde adres. Ik ben het nu al zat en heb geen flauw idee wat te doen. IK schrijf ene klachtenbrief en hou jullie op de hoogte hoe het afloopt. OOk een brief schrijven? Dell B.V. t.a.v. KLachtenafdeling Postbus 59223 1040 KE amsterdam

Doc

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Doc »

Ooit wilde ik 2 pc's voor mijn bedrijfje aanschaffen. Helaas werd er maar 1 geleverd en dat heeft toen nogal wat consequenties gehad qua installatie van de (netwerk) software. Uiteindelijk heb ik mijn 2e pc elders aangeschaft. Tevoren had ik ooit een laptop via hen gekocht en dat ging toen heel goed. De prijs werd vlak na levering verlaagd en men had toen de mogelijkheid om een pc binnen 2 (of3?) weken te mogen retourneren. Op mijn verzoek kreeg ik toen het meerbedrag netjes teruggestort. Later trad er een defect op en ook dat werd keurig afgehandeld. Ik kreeg netjes een doos thuis bezorgd, waarin ik mijn laptop kon verpakken en die werd later weer, gerepareerd, terug bezorgd.
Maar thans koop ik alleen nog pc's bij de Aldi. Nooit problemen gehad, perfecte retourservice indien noodzakelijk. En zeer scherp geprijsd. Bijv. de laatste laptop die men verkocht: uitstekend qua prijs en prestaties. In Duitsland is het apparaat door Computerbild getest en haalde een nagenoeg perfecte score. Beter dan welk a-merk ook.

rodier.3

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door rodier.3 »

In totaal heb ik nu 3 x een Dell computer besteld, en tot nu toe uitsluitend goede eraringen gehad met zowel verkoop service als wel de levering.
Het kan dus wel degelijk goed gaan.
Het kan ook heel goed liggen aan de drukke tijden rond de jaarwisseling.
Ik werd hier de laatste keer keurig vooraf voor gewaarschuwd :!: :D

Lutefisk

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Lutefisk »

Ik heb een Dell PC besteld in april 2003 en deze werd binnen de kortste keren door UPS bezorgd. Het hele leveringstraject was on line te volgen dus ik wist dat de UPS chauffeur eraan kwam. DE PC loopt als een trein, m.a.w. ik ben dik tevreden en zou zo weer met Dell in zee gaan!
Voorts wil ik opmerken dat de PC keurig netjes gemonteerd is, wat weleens anders voorkomt (maar niet iedereen maakt de PC open dus dan zie je dat niet). Verder vind ik erg goed van Dell dat je mag doen en laten met de machine wat je wilt, er zijn fabrikanten/leveranciers die je garantie laten vervallen zodra je de kast openmaakt. Dell doet dit niet, integendeel, hoe zelf uitbreidingen te installeren wordt zelfs uitvoerig uit de doeken gedaan in de bijgeleverde handleiding!
Dat de support niet altijd even goed is (niet alleen in Nederland), had ik al eens vernomen, ik denk ook dat deze PC's beter tot hun recht komen bij diegenen die zelf problemen kunnen oplossen.
Dat er dus ook tevreden Dell klanten zijn moge duidelijk zijn!

gastttt01

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door gastttt01 »

Ik heb geen slechte ervaring met dell. Niet als particulier maar ook niet op mijn werk. Van Compaq overgegaan op Dell. Van de zaak een Dell laptop, D400, we hebben 6 servers van Dell. compleet netwerk. prive eigen netwerk met 3 Dell's. Serves kan beter (sneller), maar toch goed.

groet, Gasttttt01

Sesam

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Sesam »

Problemen met dell lijken al jaren te bestaan. Vijf jaar geleden heb ik veel problemen met de aflevering gehad (maanden te laat). Iedere keer bellen en steeds maar horen dat de pc er nog niet was. Toen de pc er uiteindelijk wel was (volgens dell althans) werd de bezorging voortdurend uitgesteld. Uiteindelijk bijzonder kwaad gebeld dat ik de pc zelf wel kwam halen. Naar Harderwijk gereden (distributiecentrum) en daar kreeg ik een pc mee die anders (o.a. betere set luidsprekers) was geconfigureerd dan besteld maar dat vond ik toen niet zo erg ;-) Volgens mij hebben ze toen snel een aantal dozen bij elkaar gezocht om mijn bestelling bij elkaar te krijgen. Ik hoop dat andere klanten daardoor niet langer hebben moeten wachten op hun bestelling. Kortom veel ergernis voor mij en later misschien weer voor anderen. Over de PC zelf trouwens zeer tevreden. Voor iedereen die nog wacht... Succes!

NietTeVreden

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door NietTeVreden »

Een op 23-10-2003 bij Dell online gekochte en voor 28-10 betaalde PC bleek een veel te dure koop. Op 29-10 deed ik een vezoek tot aanpassing van de order en er werd op 4-11 door Dell te laat en ondermaats gereageerd en de levering werd doorgezet. Ik heb vervolgens de order op 4-11 per email en aangetekende brief geannuleerd, vermeld dat ik zelf de PC zou terugsturen (aan het enige mij bekend zijnde adres: Kabelweg 37, Amsterdam) en verzocht het totale betaalde bedrag terug te storten.
Op 5-11 werd door mij op mijn eigen kosten de PC teruggestuurd.
Na nog 2 emails, 2 gewone brieven, 1 aangetekende brief, 1 retour-Dell-formulier en 1 telefoontje werd op 17 februari het geld teruggestort; na ruim 3 maanden! Bovendien werden daarbij in afwijking van mijn vordering, naar mijn mening ten onrechte, kosten in mindering gebracht. Volgens mij overtrad Dell de 2x wet door het bedrag niet binnen 30 dagen terug te betalen en door een boete (kosten volgens Dell) van € 184,45 in te houden.
Tot slot: ik heb nu van een andere leverancier meer computer voor het teruggestorte geld en nog een vordering van € 184,45 bij Dell.

Joop03

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Joop03 »

Helaas, helaas, Ik heb juist hele goede ervaringen met Dell. Later we proberen niet de uitzonderingen als maatstaf te laten gelden. Als er 1.000 bestellingen goed gaan is er vast wel een oplossing voor dee 1-ne bestelling die niet helemaal klopt, toch ??????

P.s. Het gemak van Dell is mij zeer veel waard want ik ben op zoek naar een nieuwe pc.

joop.

Ruud van Enschot

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Ruud van Enschot »

aankoop bij dell:

Mijn PC kopen bij DELL was een RAMP.

Enige tijd geleden heb ik een PC bij DELL 'on line' besteld, 2 dagen later bleek ik er 3 stuks te hebben besteld, bij telefonisch contact(ramp) bleek dat door een reorganisatie deze fout door DELL was gemaakt, hun excuses.

Twee dagen later, toch een rekening voor 3 PC's, wederom contact(ramp) met DELL, nogmaals excuses maar reorganisatie e.d.......

1x betaald, kreeg bevestiging, maar van de verkeerde PC, verkeerde softwear.
Weer gebeld(ramp), "alles zou goe komen"

Na twee weken levering van de HP 750, afgegeven bij de buren(...), geen briefje in de brievenbus, geen ontvangst bevestiging, gelukkig eerlijke buren.

Volgende dag levering van de PC, juiste type maar met ADSL modum.
Dell stuurt binnen 1 dag PC bedrijf (Cable One-Arnhem), monteur wisselt modum om. Ontving van de verkoopmanger bosje bloemen voor alle ellende.

13 maanden later, PC geeft aan dat de harde schijf dreigt te crashen, DELL adviseert een nieuwe schijf te kopen bij hen, (hoogste prijs in Nederland), na ontvangst verdwijnt de onheilstekst van het scherm en sinds maanden loopt de machine als het hoort. DELL is niet genegen de niet(...) uitgepakte schijf terug te nemen, ook niet tegen een te goedbon.

Mijn advies: KOOP NIET BIJ DELL, DIT SPAART JE HART, GOEDE AANBIEDERS GENOEG. Jammer dat ook Philips dit verkoopgedrag positief heeft kunnen beinvloeden!

(van een kennis uit Amerika(Seatle) hoorde ik dat bovenstaand gedrag in de USA niet wordt geaccepteerd, klantvriendelijk bestaat daar nog)

Durk

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Durk »

In de afgelopen drie jaar 30 systemen gekocht voor onze school. De levering was altijd binnen tien dagen. Tot nu toe nog maar één keer een storing. Na een telefoontje werd de volgende dag het moederbord vervangen door een monteur van getronics. Ook de helpdesk staat mij prima te woord. Alles wordt bijgehouden in een soort logboek en daardoor vertel je niet twee keer je verhaal.
Wij hebben met gewone leveranciers soms dat een laptop 8 weken weg is voor een eenvoudige reparatie. (Toshiba bijvoorbeeld)

lerak

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door lerak »

Dell is al jaren een crime qua service en afhandeling van de gekochte producten.
Dell dimension 4200 gekocht 14-12-2001. Aflevering geen probleem.
23 Januari 2002 vragen m.b.t. driver modem en bestelling geheugen uitbreiding. 28 januari 2002 geheugen betaald. Daarna diverse mails en brieven geschreven en eind mei 2002 is er naar aanleiding van een telefoongesprek de zaak opgelost. Dell had mijn account manager op 30 januari 2002 ontslagen. Waardoor zijn e-mail adres, telefoon etc niet verder werd behandeld. De vragen met betrekking tot de modem is nimmer beantwoord.
De directie reageerd nooit op brieven laat staan op aangetekende brieven of brieven met ontvangst bevestiging.
Nog nooit een woord van Excusses gehad.
Ik bezit praktisch alle mails en alle correspondentie nog.
Mijn laatste poging dateerd nog van 4 juni 2003(aangetekend) en daar heeft de directie nog nooit op gereageerd.

MIJN VISIE IS HET ZIJN ZAKKEN VULLERS DE DIRECTIE VAN DELL
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Anton van Bakel

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Anton van Bakel »

Ook wij hebben voor het laatst een Dell-systeem gekocht. Via werkgever heb ik in september 2002 deelgenomen aan een PC prive project. In plaats van de overeengekomen leverdatum eerste week november werd het systeem (bijna 2 maanden later) pas eind december 2002 (niet compleet en in andere configuratie) geleverd. Het betrof de precision lijn met een 3 jarig next business-day on-site gerantie. Een en ander was pas volgens bestelling compleet eerste week januari 2003 (nog weer een maand later). Op 3 februari 2004 kreeg mijn systeem een vooraangekondigde hard-disk crash. Ik meld dat diezelfde ochtend bij Dell in de hoop binnen 24 uur (next business day) met een gerepareerd systeem verder te kunnen werken (daar heb ik toch flink voor betaald nietwaar). Dat ging helaas niet door. Met veel pijn en moeite heb ik Dell zover gekregen dat zij vrijdag 6 februari (vroeger kon volgens Dell echt niet, en ze wisten ook niet aan te geven of ik voor de ochtend of voor de middag vrij moest nemen) een nieuwe harddisk zouden leveren met de afspraak dat ik de disk dan wel zelf zou moeten inbouwen. Ik neem voor die dag dus speciaal de hele dag vrij en zorg donderdag-nacht reeds voor een back-up, het formatteren en verwijderen van de beschadigde disk. Vrijdagohtend 6 februari om half twaalf wordt ik gebeld. Er werd mij medegedeeld dat ik de harddisk pas op zijn vroegst maandag 9 februari (zou ook dinsdag kunnen worden) zou ontvangen (wederom zonder dat het mogelijk was om aan te geven of dat 's-ochtends of 's-middags zou worden). Die vrijdag heb ik gedurende ongeveer 2 en een half uur met 9 verschillende personen van Dell gesproken, is mij medegedeeld dat de fout bij Dell lag (verkeerde datum ingevoerd in systeem), dat ik niet zelf een harddisk om de hoek kon komen om het probleem binnen de gestelde tijd (zelf) op te kunnen lossen (en de nota naar Dell te sturen) en werd ik door customer care letterlijk afgesnauwd dat ik mijn problemen met de service afdeling bij de service afdeling zelf maar moest op zien te lossen. Ik voel me als klant bij Dell zeker geen koning (hoe ik me wel voel wil ik hier liever niet weergeven) en behoorlijk genomen. Dr. Anton P.M. van Bakel

Debbie

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Debbie »

Op 27 februari jl. heb ik via internet zelf een laptop samengesteld bij Dell. Het is makkelijk en ik had er alle vertrouwen in dat dat goed zou gaan, mijn vader had namelijk een aantal maanden eerder een PC bij Dell besteld en dat was prima afgehandeld.

Ik heb na de bestelling een mailtje ontvangen met de bestelling en het IR-nr ontvangen wat daarbij hoorde. Tot aan vandaag heb ik verder niks meer vernomen. Al twee mailtjes gestuurd met de vraag waarom ik maar niks hoor want telefonisch krijg ik ze niet eens te pakken, ik was al erg boos, want je besteld niet elke dag een laptop en overal op site vertellen ze dat je binnen 2 werkdagen zo ie zo bericht krijgt over hoe en wat en eigenlijk zat ik me er echt op te verheugen dat ie kwam.
Bij mij duurt het nog maar ruim een week en ik erger me al.

Als ik dan al die klachten lees, dan vrees ik dat dit allemaal nog lang kan gaan duren....

TL

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door TL »

Weer eens een dag op mn laptop gewacht, niet gekomen. om 1600 met dell Customer SCARE gebeld en werd wederom met een kluitje in het riet weggestuurd. En niemand kan je vertellen waar of hoe het te escaleren. nergens een leidinggevende die je kan helpen.

Het gaat hun duidelijk alleen om het geld, service kennen ze niet.

Mijn volgende optie:zelf naar tilburg rijden om eth op te halen. . Op mijn vraag krijg ik daar wat voor vergoed? Nee meneer daar kiest u zelf voor....

AS EASY AS DELL mensen NOT

Lang

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Lang »

Heb ook prive een computer gekocht bij dell. Dat was april 2003. Alles prima verlopen.
Nu heb ik 3 december voor de zaak 3 computers besteld. Gelukkig nog niet betaald, ik zou een factuur krijgen.
Ik heb inmiddels 5 keer gebeld, 3 keer voor niks op de spullen zitten wachten, mijn systeembeheerder 3 keer moeten afzeggen en een boze brief gestuurd waarin ik dell aansprakelijk stel voor de geleden schade. :evil: De laatste keer dat ik iemand aan de telefoon had vroeg ik of ik de bestelling kon annuleren maar dat kon niet omdat het een zakelijke bestelling betrof.
De spullen heb ik nog steeds niet. Als deze alsnog geleverd worden accepteer ik ze niet en stuur ze terug.
Dell blijft overigens wel betalingsherinneringen sturen voor de niet betaalde factuur. Ik wacht rustig de deurwaarder af.

Ik ben inmiddels aan het shoppen bij andere bedrijven voor nieuwe computers.
[quote][/quote]

Michel Blessing

Re: Dell Computers

Ongelezen bericht door Michel Blessing »

:D Ik koop al vele jaren - sinds 1996 - met veel plezier mijn computers bij Dell. Via het internet! Nooit klachten gehad!

Altijd gekregen wat ik heb besteld, zelfs een keer 128 mb extra geheugen gekregen, omdat ze de levertijd van 10 werkdagen niet na konden komen: werd 14 werkdagen.

Ook afgelopen najaar nog een computer besteld: deze werd binnen 4 werkdagen geleverd volgens de specificaties die waren opgegeven.

Een tevreden Dell klant.

Gesloten