LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het beste besturingsysteem

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.

Het beste besturingsysteem is?

Windows
14
48%
Mac Os
6
21%
linux
9
31%
anders - namelijk:
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 29

Jør
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 sep 2004 22:54

Het beste besturingsysteem

Ongelezen bericht door Jør »

Een computer kopen dat gaat zo gemakkelijk als de aanschaf van een pakje boter. Op elke hoek van de straat zit een pc boer die computer verkoopt. Wekelijks stapels met pc aanbiedingen waar de megabites je om de oren vliegen. Men verdiept zich aanzienlijk in de aanschaf van de hardware.

Maar: staat men wel eens stil bij het feit dat het je besturingsyteem helemaal niet zo vanzelfsprekend is als je denkt. Op je computer word WINDOWS versie zoveel geinstaleerd, maar dit hoeft natuurlijk helemaal niet!
Je besturingsysteem is de omgeving waar je je dagelijks in begeeft; en deze moet dan ook uitermate gebruiksvriendelijk zijn.

Mijn persoonlijke ervaring is dat Windows systeem vaak helemaal niet doet wat ik van 'm vraag, en veelal voor mysterieuze problemen zorgt.
Ik Werk zelf al jaren naar volle tevredenheid op Mac Os X.

Wat ik graag wil weten:
Wat is jouw alternatief, en hoe ben je daartoe gekomen?

lampoon

Re: Het beste besturingsysteem

Ongelezen bericht door lampoon »

Op mijn werk gebruik ik WXP, hoofdzakelijk om te e-mailen en om orders te plaatsen. Als ik het internet gebruik dan MOET dat met IExplorer en word ik gek van de popups en beveiligingsdownload verwijzingen. Thuis gebruik ik Apple OSX Panther en is een verademing. Nooit meer een ander besturingsprogramma.

lampoon

Re: Het beste besturingsysteem

Ongelezen bericht door lampoon »

!!!! De poll is niet actief !!!!

filiaal[1071]
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 aug 2004 19:18

Re: Het beste besturingsysteem

Ongelezen bericht door filiaal[1071] »

Ik ben niet kapot van Apple, het werkt me ammel niet zo makkelijk! Ik heb op mijn middelbare school drie jaar met een apple machine moeten werken (I-mac 1) en thuis draait al tijden een windows machine. Nu moet ik zeggen dat zelfs als je regelmatig op een mac werkt dat het nog best lastig is voor de meeste mensen. Het zou vanzelfsprekerder moeten zijn, maar ik merk dat totaal niet!

Plien

Re: Het beste besturingsysteem

Ongelezen bericht door Plien »

Ik ken allèèn windows Xp als besturingssysteem. Dit zit ook standaard op iedere PC die je koopt.
Zou best een andere soort willen proberen, maar de onbekendheid hiermee houdt me tegen. Je hoort/leest hier ook weinig over, en kan iedere soort progamma er wel onder werken?
Als browser heb ik mozilla, dit bevalt prima!

heb geen alternatief dus :?

Mutsje
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 sep 2004 23:21

Re: Het beste besturingsysteem

Ongelezen bericht door Mutsje »

Ik gebruik windows XP en vind dat een heerlijk systeem om mee te werken. Lekker overzichtelijk en verder geen problemen

Gast

Re: Het beste besturingsysteem

Ongelezen bericht door Gast »

Windows XP Pro werkt prima,niks mis mee :lol:

watermeneer
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2004 21:22

Re: Het beste besturingsysteem

Ongelezen bericht door watermeneer »

@pillen: ik heb een pc jekocht van Apple, daar zat standaard mac OS X op.

Na jaren van de familie helpdesk medewerker geweest te zijn voor allerlei versies van windows (95,98,ME,2000,XP) kan i wel zeggen dat ik goed overweg kan met windows. Toch moet ik zeggen dat Mac OS X een stuk prettiger werkt. Niet alleen als alles werkt zoals je mag verwachten (wat windows toch ook het overgrote deel van de tijd doet), omdat OS X een stuk gebruikersvriendelijker en vriendelijker voor het oog is.
Ook als je zou verwachten dat het mis gaat. Nou loopt mijn macje ook wel eens vast (eens per zoveel maanden), maar meestal gaat het gewoon goed. En als hij vastloopt is dat meestal tijdens het gebruik van Word of Excel...

En ik heb geen last van wormen, virussen of spyware en ook stiekeme 0900-dialers doen het bij mij niet. Ik kan op internet klikken wat ik wil, attachments open als ik daar zin in heb. Defragmenteren doet hij vanzelf, op de achtergrond. Heerlijk, wat een rust. En ik hoef niet, zoals de Chello helpdesk mij voor windows 2000 adviseerde, minimaal 1x per jaar mijn harde schijf te formateren en alles opnieuw te installeren.

Gast

Re: Het beste besturingsysteem

Ongelezen bericht door Gast »

Mac The best there is / Think Different : dat valt niet mee in een land als nederland waar iedereen achter elkaar aanloopt, en maar tobben met hun windowsPC.


Een Trouwe MacFan

Gast

Re: Het beste besturingsysteem

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Trouwe MacFan,

Hoe komt het dat er zo weinig mac gebruikers zijn ????? Omdat het zo lekker compitabel is zeker :lol:

En mijn xp pro is een super systeem,nooit problemen mee.
:P

Je kunt het of je kunt het niet,ligt niet aan je besturingssysteem.

Zouden er meer mac gebruikers als windows gebruikers zijn dan krijg je de zelfde situatie als nu met windows,komen daar ook virussen voor,en eens komt er een dag dan pakken de virussen gewoon alle besturingssystemen aan en maakt het niet uit wat je hebt xp mac linux en noem maar op.

Succes ermee :roll:

Jør
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 sep 2004 22:54

Re: Het beste besturingsysteem

Ongelezen bericht door Jør »

het feit dat je over compatibiliteit begint is natuurlijk een gevolg van de machtpositie van microsoft. Waarom zou je op basis daarvan je besturingsysteem kiezen. Overigens is Mac OSX al jaren uitstekend compatible met alle besturingsystemen. Iets waar het windows aan ontbreekt.

lees hier meer

voordat hier weer oneindige discussies ontstaan wil ik vragen zich bij zijn eigen ervaringen te houden!?
Bedankt

Gast

Re: Het beste besturingsysteem

Ongelezen bericht door Gast »

En ik hoef niet, zoals de Chello helpdesk mij voor windows 2000 adviseerde, minimaal 1x per jaar mijn harde schijf te formateren en alles opnieuw te installeren.
je gaat me toch niet vertellen dat je dat soort dingen hebt aangenomen van de helpdesk van Chello voor waar he???????

een besturingssysteem als favoriet aanduiden is ook een beetje onzin denk ik, voor max ox moet je weer speciaal een Mac computer aanschaffen en daar bedaal je dan ook flink voor.....

werk nu zelf met XP home en dat is een verademing vergeleken met 98(se), en ach over een paar jaar is weer alles anders....

grootste voordeel van Microsoft is denk ik dat het ook bij zeer veel bedrijven gebruikt wordt, en als je veel achter de pc op het werk zit, is het wel zo handig dat je thuis niet alles anders hoeft te doen

drahcir
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 sep 2004 12:38

Re: Het beste besturingsysteem

Ongelezen bericht door drahcir »

:shock: Hoi Gast.

Dat jij nooit problemen hebt met xp,zet mij aan het denken wat jij met je pc doet.
Het is algemeen bekend dat het updaten van sp2 een groot probleem is van microsoft,bijna iedereen heeft hier een probleem mee.
Voor de rest heeft ook xp een herstelfuntie dus je zou nooit problemen hoeven te hebben,vaak is het de on kunde van de gebruiker.En geen back up hebben.

Toch blijft voor mij linux favoriet,voor grafisch werk gebruik ik win xp.
Dat linux lager scoort is normaal ,daar of er niets dan wel xp op een nieuwe pc staat,waar bij komt dat enige kennis van zaken een must is.
Voor mensen met intressen in een ander besturings sys zou ik zeggen typ het woord linux eens in in een zoekmach.succes verzekerd.
Groetjes

Gast

Re: Het beste besturingsysteem

Ongelezen bericht door Gast »

beste dachir,

mijn pc is al op alle mogelijke manieren dichtgetimmerd, dus heb SP2 niet gedownload noch geinstalleerd en ben dat ook niet van plan

Jør
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 sep 2004 22:54

Re: Het beste besturingsysteem

Ongelezen bericht door Jør »

BRON: TWEAKERS

Microsoft topman Bill Gates hield gisteren een toespraak in het Computer History Museum in de Amerikaanse staat Californië, InfoWorld schrijft over zijn speech. Bill sprak kort over een flink aantal onderwerpen. Wat betreft Linux bleef Gates volhouden dat Microsoft zich niet bedreigd voelt. In het verleden hebben verschillende bedrijven geprobeerd een hap uit het marktaandeel van Microsoft te nemen, maar zelfs een bedrijf als IBM, dat tien keer zoveel werknemers heeft als Microsoft, heeft Windows niet kunnen stoppen. Ook concurrenten als Novell en Borland werden ooit gezien als grote bedreigingen voor Windows, Bill vindt dat het omgaan met zulke bedreigingen juist zijn baan interessant maakt. Linux is eerder een bedreiging voor andere Unix-varianten dan voor Microsoft. Voor de toekomst voorziet hij dat Windows en Linux gezamenlijk de markt zullen domineren.

Gast

Re: Het beste besturingsysteem

Ongelezen bericht door Gast »

Voor de toekomst voorziet hij dat Windows en Linux gezamenlijk de markt zullen domineren.

zou kunnen, maar of dat zo is, valt nog te bezien.
bill gates is op dit moment nog de grootste met zijn windows, maar eens zal het tij keren, daar staat ie dan.

Berend Henk

Re: Het beste besturingsysteem

Ongelezen bericht door Berend Henk »

Mijn eerste computerstappen heb ik gezet op een Atari ST, toen de armelui's mac genoemd. Voor mij was de ST de meest vriendelijke computer. Helaas is de productie van ST's gestopt en om bij te blijven heb ik mijn laatste ST in 1992 de deur uitgedaan.

Er voor in de plaats kwam een dosmachine waarop WIN 3.11 draaide. In één woord een RAMP, maar (eerlijk is eerlijk) een betaalbare ramp! Als student en later werkzaam in de gezondheidszorg met een beperkt loon, was een MAC een verre droom.

Toen was MAC nog zelfstandig en rebels en had ze het beste OS voor geld te koop. Nog steeds is MAC OS het betere OS, maar helaas ingelijfd door Bil Gates, om de schijn van concurrentie in leven te houden.

Graag zou ik overstappen van XP naar MAC, maar MAC is écht véél te duur voor het geleverde product en dat maakt dat het NOOIT een serieuze bedreiging zal zijn voor Windows. Helaas...

Weet iemand of de Ataris ST of de opvolger ervan nog nieuw leven in wordt geblazen?

Gast

Re: Het beste besturingsysteem

Ongelezen bericht door Gast »

Toch heb ik hier geen problemen met mijn xp pro ,wel nog geen sp2 erop gezet.

En ik gebruik geen herstelfunctie,staat lekker uit,kost alleen maar schijfruimte :P

Gewoon met norton ghost een backup van de c partitie gemaakt.

En ik blijf lekker lachen :lol:

Gast

Re: Het beste besturingsysteem

Ongelezen bericht door Gast »

mijn pc is al op alle mogelijke manieren dichtgetimmerd, dus heb SP2 niet gedownload noch geinstalleerd en ben dat ook niet van plan
Waar wedden we om dat dat niet zo is? Ik gebruik zelf XP SP2 met Firefox en Thunderbird, heb NOD32 antivirus (zoveel beter dan resource slurpend Norton Antivirus!) en ik zit achter een router met hardwarefirewall. Maakt dat me 100% veilig voor alle exploits en beveiligingslekken waar Bill Gates ons mee gezegend heeft? NEE! Typische beginnersuitspraak om te claimen dat je computer "op alle mogelijke manieren is dichtgetimmerd" en te denken dat je dan onschendbaar bent!

Dat Chello adviseert elk jaar je Windows install te verversen vind ik ook niet zo heel vreemd, draai op de gemiddelde Chello-klant-computer maar eens een virusscanner, Ad-Aware/Spybots S&D, schijfopruiming, etc. Je zult schrikken...

freddy62

Re: Het beste besturingsysteem

Ongelezen bericht door freddy62 »

Welk besturingssysteem is beter? Geen idee. Mijn pc werkt met Windows. Het doet wat ik wil. Zou ik in een vliegtuig stappen waarvan de boordcomputer op Windows draait?? Mooi niet dus!! Zit je net in een stijgend stuk, of dalend, midden in de rimboe of op het water, krijgt de piloot een melding op zijn scherm: Er is een interne fout geconstateerd. Sluit alles af en start het systeem opnieuw op. [OK]
Moet je toch niet aan denken?

Gesloten