LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ik heb 315 virussen in mijn PC

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: ik heb 315 virussen in mijn PC

Ongelezen bericht door queenfan »

Geplaatst op 08 Dec 2006 10:01 door middelburg

Op de duur wordt je gek van al die virussen en spyware. Ik ben gelukkig al sinds een paar jaar overgestapt op linux.
En daarom heb ik een Apple iMac 17" gekocht. :lol:

ikbenik

Re: ik heb 315 virussen in mijn PC

Ongelezen bericht door ikbenik »

Spysweeper vindt ook sommige trojan-horses.

Betekent dit dan dat spysweeper een volledige virusscanner is?

NEE!

Syware-doctor is een anti-spyware programma!


SPYWARE-doctor.
Deze haalt SPYWARE van het systeem af.

Ik hoop dat je een vette worm op je systeem krijgt, dan merk je dat Syware-doctor het er niet afhaalt en detecteert.

Misschien moet je maar eerst eens goed op je snuffert gaan voordat je wil luisteren.


Je hebt 3 soorten virussen:

1. Virus: heeft als doel om zo veel mogelijk schade te maken. Komt bijna niet meer voor. (vergelijk het maar met een griepvirus of Ebola-virus)

2. Worm: heeft als doel om zo veel mogelijk computers in een netwerk te besmetten. Maakt bijna geen schade. (denk aan de wormen die je in je darmen kan krijgen).

3. Trojan-horse. De gevaarlijkste soort onder de virussen.
Deze heeft als doel om via een achterdeurtje de controle over de computer over te nemen. Vaak voor doelen die het daglicht niet kunnen verdragen.

Er is nog een 4e categorie. En daar vallen spyware en malware onder.
Deze gedragen zich ook vaak als virussen. Vooral trojan-horse gedragingen.
En zulke spyware of trojans worden wel weer door de diverse anti-spywareprogramma's gedetecteerd en kunnen deze ook verwijderen.


LET OP!
Er zitten ook valkuilen in!
Sommige anti-spyware programma's doen zich voor als anti-spyware, maar halen deze er niet af, maar zetten het er juist op!

Errorsafe is een hele bekende daarvan!

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: ik heb 315 virussen in mijn PC

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Volgens mij had ik dat ook al aangegeven ikbenik.

ikbenik

Re: ik heb 315 virussen in mijn PC

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: ik heb 315 virussen in mijn PC

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Tja als je er zo over denk.

ikbenik

Re: ik heb 315 virussen in mijn PC

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wat zeggen we de hele tijd?

En wat is het antwoord?
Ik heb een virusscan gedaan en bleekt dat mijn pc besmet was met infecties en trojan-horses virus.

na de scan van spyware-doctor kon ik de infecties en de virussen verwijderen, als ik me liet registeren.

dus dat heb ik gedaan, ik heb 35 euro overgemaakt naar een rekeningnr. in duitsland.

Na 2 dagen kreeg ik via mail licentie-code. Na dat ik de licentie-code heb ingetoetst, had ik verbinding met spyware doctor.

Spyware doctor heeft alles opnieuw gescand en alle infecties en virussen verwijderd.

En de licentie heb voor het hele jaar!

Gesloten