LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inbranden van scherm op nieuwe MacBook Pro

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Deatheyee
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2012 16:58

Inbranden van scherm op nieuwe MacBook Pro

Ongelezen bericht door Deatheyee »

Beste mensen,

Ik heb afgelopen juni een Macbook Pro met Retina scherm gekocht bij iCentre. Na een paar dagen bleek dat er "ghosting" optrad in het scherm. Voor het bewerken van foto's kan ik dit niet hebben. Ik ben toen terug gegaan naar de winkel en is er een nieuw scherm geplaatst waar ik twee weken op moest wachten. Na een paar dagen trad hetzelfde probleem op.

Afgelopen zondag ben ik bij de Apple Store in Amsterdam geweest. En zij hebben hetzelfde probleem geconstateerd. Omdat ik mijn computer nodig heb voor school is er besloten om dezelfde middag nog het scherm te vervangen. Mijn probleem is dat er na de 2e reparatie nog steeds "ghosting" optreed in dit scherm.

In de Apple Store wisten ze mij te vertellen dat Apple 2 leveranciers gebruikt voor hun schermen. De Samsung schermen vertonen geen "ghosting" maar vrijwel alle LG schermen hebben dit probleem. Het is onacceptabel dat er een groot kwaliteitsverschil zit tussen de LG en Samsung schermen voor dezelfde prijs. Ik heb een hoop geld betaald voor deze Macbook en niet de kwaliteit gekregen die ik verwacht had voor die prijs.

Ik heb gevraagd of ze mijn Macbook wilden vervangen voor een nieuwe die wél een Samsung scherm heeft en dus geen ghosting heeft. Volgens de procedure moet ik eerst 3 reparaties doorlopen voordat ze overgaan tot vervanging van het product. Dit ondanks dat ik al twee mislukte reparaties in 2 maanden heb gehad. Ook konden ze mij niet verzekeren dat ik na vervanging wel een goed scherm zou krijgen.

Op internet zijn al hele discussies over dit onderwerp te vinden (https://discussions.apple.com/thread/40 ... 5&tstart=0) maar tot op heden nog geen reactie van Apple. Ik wil graag mijn verhaal kwijt omdat iedereen met een LG scherm met dit probleem rondloopt maar Apple nog steeds geen oplossing kan bieden.

Op de consuwijzer kwamen deze vier punten naar voren als reden om een koopovereenkomst wilt ontbinden:
- Als u de verkoper de tijd hebt gegeven om het product te repareren, of een nieuw product te geven. En het probleem is nog niet opgelost.
- Als de verkoper het product niet kan of wil repareren binnen een bepaalde tijd. Of als hij geen nieuw product wil of kan geven binnen een bepaalde tijd.
- Als u het product een paar keer hebt laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed.
- Als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.

Ik heb hier al om gevraagd maar iCentre maar er wordt geen gehoor aan gegeven.

Ik ben mijn Macbook al 2 weken kwijt geweest, heb al twee mislukte reparaties gehad en ze kunnen mij niet verzekeren dat ik na vervanging of reparatie wel een goed werkend scherm zal krijgen. Het liefst wil ik gewoon mijn geld terug en wachten totdat Apple dit probleem heeft verholpen. Mijn vertrouwen in dit product is er niet meer.

Ik ben echt radeloos nu. Welke stappen kan ik nu nog ondernemen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Inbranden van scherm op nieuwe MacBook Pro

Ongelezen bericht door crazyme »

Je kunt een berg juridische ellende gaan starten, of je kunt de -niet onredelijke- limiet van van 3 reparaties bereiken door nog 1 laatste reparatie toe te staan.

Deatheyee
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2012 16:58

Re: Inbranden van scherm op nieuwe MacBook Pro

Ongelezen bericht door Deatheyee »

Bedankt voor de reactie,

Ik ben bang dat ik niks anders meer kan nee. Het is bijna zeker dat ik ook na de 3e reparatie een scherm krijg dat zal inbranden. Wat kan ik daarna ondernemen? Want zelfs een vervanging van deze Macbook geeft mij nog niet de garantie dat ik een goed scherm krijg.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Inbranden van scherm op nieuwe MacBook Pro

Ongelezen bericht door aaten »

de derde reparatie toelaten en daarna geld terug. Je hoeft niet een nieuw apparaat te accepteren.

En ja Apple gaat waarschijnlijk zeggen dat het niet zo is en dat ze dat niet doen enz enz enz... schakel je rechtsbijstand er dan maar voor in.
Eens flink herrie maken in een iCenter wil ook wel helpen. Gewoon iets harder dan nodig in discussie gaan en benadrukken dat het een slecht product is enz, winkeliers hebben er een ontzettende hekel aan als je klanten gaat wegjagen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Inbranden van scherm op nieuwe MacBook Pro

Ongelezen bericht door crazyme »

aaten schreef: Eens flink herrie maken in een iCenter wil ook wel helpen. Gewoon iets harder dan nodig in discussie gaan en benadrukken dat het een slecht product is enz, winkeliers hebben er een ontzettende hekel aan als je klanten gaat wegjagen.
Je kunt ook gewoon direct een verkoper op zijn bek slaan. Of in de prullenbak zei-ken. Dat vinden ze ook niet fijn.

Laten we in onze adviezen wel graag de fatsoensnormen in tact !

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Inbranden van scherm op nieuwe MacBook Pro

Ongelezen bericht door 53o »

In de Apple Store wisten ze mij te vertellen dat Apple 2 leveranciers gebruikt voor hun schermen. De Samsung schermen vertonen geen "ghosting" maar vrijwel alle LG schermen hebben dit probleem.
Als de verkoper jou vertelt dat dit probleem bestaat met een bepaalde serie panelen, dan lijkt het mij dat jij sterk staat om desnoods ontbinding te eisen als zij jou niet tegemoet kunnen komen.

Ik verkoop deze zelf ook en ben nog niet bekend met dit probleem. Maar hoe dan ook, de verkoper heeft aangegeven dat deze niet kan garanderen dat dit product conform de overeenkomst is (dankzij deze specifieke informatie over de leverancier van de panelen).

Het lijkt mij onzin dat je akkoord moet gaan en maar moet wachten tot er een keer een samsung paneel in wordt gezet.

De fout ligt hier bij de verkoper (deze geeft aan dat het een bekend probleem is, en komt niet met een redelijke oplossing), en hierdoor sta jij denk ik erg sterk, in ieder geval sterk genoeg om ontbinding te eisen.

Deatheyee
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2012 16:58

Re: Inbranden van scherm op nieuwe MacBook Pro

Ongelezen bericht door Deatheyee »

Bedankt voor de reacties!

Ik zal binnenkort maar opnieuw langs de iCentre gaan en mijn probleem weer uitleggen. Inmiddels heeft iCentre laten weten dat een omruiling wél mogelijk is als Apple daar toestemming voor geeft. Mijn Macbook moet daarvoor eerst ingenomen worden en pas dan kan iCentre met Apple overleggen.

Ik zal ze die kans nogmaals geven. Met de eis dat ik mijn geld terug krijg mocht het niet te repareren/vervangen zijn. Alleen gaf iCentre al aan dat geld terug krijgen niet mogelijk is.

Het is vervelend dat je als consument wel rechten hebt maar die gewoon niet krijgt... dan zal ik toch juridische stappen moeten ondernemen, ik ben maar een student en veel verstand daarvan heb ik dus niet.. zit er zelfs tegenop mocht het zover komen.

Ik hou jullie op de hoogte van wat er gaat gebeuren, bedankt voor de hulp!

@53o
http://forums.whirlpool.net.au/archive/1946121
Op bovenstaande link staat een uitleg hoe je dit "inbranden" duidelijk te zien zult krijgen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen! Ik zal nog een bijlage posten van hoe het eruit ziet.

Gesloten