LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IOS8 op Iphone 4s en IPAD Air

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

IOS8 op Iphone 4s en IPAD Air

Ongelezen bericht door Har06 »

Door apple is een update voor iphones en ipads uitgebracht.

Op mijn IPhone 4s kan ik fysiek vanwege de bijna 5 GB benodigde vrije ruimte erop en de voorspelde uitwerking van IOS 8 op het functioneren ervan.

Op de ipad air inmiddels op advies van een apple winkel IOS8 wel geinstalleerd met resultaat:
regelmatig geen wifi verbinding, NOS app werkt niet, vreemde symbolen etc etc.

Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben, minimaal al van 5 personen dezelfde klacht vernomen.

Wat is eraan te doen ?

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: IOS8 op Iphone 4s en IPAD Air

Ongelezen bericht door encore »

Volgens mij moet je daarvoor op een heel ander forum zijn.

Ook wil ik je melden dat in de IT nog steeds het vooroordeel heerst dat alleen digibeten gebruik maken van Apple-troep. Voor tekenaars geldt dat niet, daarom gebruiken ze in de ontwerp industrie een Macintosh.... :shock:

Het beste kun je je Phone volledig slopen, bewerken met een voorhamer en weggooien. Na drie weken moet je dan gaan bellen met de Genius-Bartenders om een vergoeding te eisen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: IOS8 op Iphone 4s en IPAD Air

Ongelezen bericht door bprosman »

Voor tekenaars geldt dat niet, daarom gebruiken ze in de ontwerp industrie een Macintosh.... :shock:
De logo, folder en andere plaatjesmakers wel. AutoCAD, solidworks etc. draait toch nog altijd op Windows hoor.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: IOS8 op Iphone 4s en IPAD Air

Ongelezen bericht door eleven »

Misschien ff wachten, tot deze versie gelanceerd wordt.

iOS 8.1 zou op 20 oktober verschijnen.


http://nl.hardware.info/nieuws/41504/io ... air-2-vrij

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: IOS8 op Iphone 4s en IPAD Air

Ongelezen bericht door olaf79 »

Har06 schreef:Door apple is een update voor iphones en ipads uitgebracht.

Op mijn IPhone 4s kan ik fysiek vanwege de bijna 5 GB benodigde vrije ruimte erop en de voorspelde uitwerking van IOS 8 op het functioneren ervan.

Op de ipad air inmiddels op advies van een apple winkel IOS8 wel geinstalleerd met resultaat:
regelmatig geen wifi verbinding, NOS app werkt niet, vreemde symbolen etc etc.

Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben, minimaal al van 5 personen dezelfde klacht vernomen.

Wat is eraan te doen ?
Apple producten links laten liggen. Het is crap en je betaalt er een premium voor. Apple blijft maar prutsen zonder ooit excuses aan te bieden.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: IOS8 op Iphone 4s en IPAD Air

Ongelezen bericht door eleven »

olaf79 schreef:
Har06 schreef:Door apple is een update voor iphones en ipads uitgebracht.

Op mijn IPhone 4s kan ik fysiek vanwege de bijna 5 GB benodigde vrije ruimte erop en de voorspelde uitwerking van IOS 8 op het functioneren ervan.

Op de ipad air inmiddels op advies van een apple winkel IOS8 wel geinstalleerd met resultaat:
regelmatig geen wifi verbinding, NOS app werkt niet, vreemde symbolen etc etc.

Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben, minimaal al van 5 personen dezelfde klacht vernomen.

Wat is eraan te doen ?
Apple producten links laten liggen. Het is crap en je betaalt er een premium voor. Apple blijft maar prutsen zonder ooit excuses aan te bieden.
Dat is niet de vraag van TS, want hij heeft al een in zijn bezit. :shock:
Jou buiten gewone mening van Apple is er toch al lang bekend en je valt in herhaling.

eezacque

Re: IOS8 op Iphone 4s en IPAD Air

Ongelezen bericht door eezacque »

MichielFRL schreef:
olaf79 schreef:Apple producten links laten liggen. Het is crap en je betaalt er een premium voor. Apple blijft maar prutsen zonder ooit excuses aan te bieden.
Vanwaar toch altijd die Apple haat? :?
Apple maakt mooie producten en over het algemeen functioneren ze probleemloos.
Even afgezien van de Nvidiagate, de antennagate, de radeongate, de bendgate en de MeltBook Pro, waarbij Apple zich in alle bochten wringt om toch vooral geen aansprakelijkheid te hoeven erkennen. Voeg daarbij de taxgate, en je vraag is al beantwoord.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: IOS8 op Iphone 4s en IPAD Air

Ongelezen bericht door bprosman »

- Nvidiagate: Hier had elke notebook fabrikant mee te maken, niet specifiek een Apple probleem
Dat klopt, hier hadden meerdere fabrikanten last van maar de afhandeling was toch duidelijk anders. Microsoft Xbox 360 had er ook last van en die werden zonder pardon omgeruild, Apple is daar toch minder soepel in (geweest).

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: IOS8 op Iphone 4s en IPAD Air

Ongelezen bericht door olaf79 »

Plus, jarenlang in heel veel landen de wet omzeilen door te weinig garantie te bieden of garantieclaims onterecht af te wijzen. En dan ook nog beweren dat je service ongeëvenaard is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: IOS8 op Iphone 4s en IPAD Air

Ongelezen bericht door olaf79 »

eleven schreef:Dat is niet de vraag van TS, want hij heeft al een in zijn bezit. :shock:
Jou buiten gewone mening van Apple is er toch al lang bekend en je valt in herhaling.
Ik heb niks tegen Apple producten op zich. Waar ik wel wat tegen heb is dat ze veel te veel geld vragen voor hun producten en de hele cultstatus rond dat merk, wat het niet verdiend.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: IOS8 op Iphone 4s en IPAD Air

Ongelezen bericht door olaf79 »

MichielFRL schreef:
olaf79 schreef:
eleven schreef:Dat is niet de vraag van TS, want hij heeft al een in zijn bezit. :shock:
Jou buiten gewone mening van Apple is er toch al lang bekend en je valt in herhaling.
Ik heb niks tegen Apple producten op zich. Waar ik wel wat tegen heb is dat ze veel te veel geld vragen voor hun producten en de hele cultstatus rond dat merk, wat het niet verdiend.
Dat ben ik niet met je eens. Pak eens een iPhone 6 in je handen of een Samsung Galaxy S5.
De iPhone voelt degelijk aan, in tegenstelling tot een Galaxy welke als een ding van €50 aanvoelt (allemaal plastic).
Hetzelfde geldt voor een MacBookPro of een MacBookAir. Super degelijke aluminium behuizing.

Of de Apple producten zo duur moeten zijn als dat ze zijn is een tweede. Voorlopig lijkt de prijsstelling van Apple geen probleem te zijn voor de verkopen ;)
Ja super degelijk. Als je telefoon na 2 dagen in je zak al 10 graden is omgebogen.
Prima, als jij dat degelijk vind, mooi voor jou.

eezacque

Re: IOS8 op Iphone 4s en IPAD Air

Ongelezen bericht door eezacque »

MichielFRL schreef:
eezacque schreef:Even afgezien van de Nvidiagate, de antennagate, de radeongate, de bendgate en de MeltBook Pro, waarbij Apple zich in alle bochten wringt om toch vooral geen aansprakelijkheid te hoeven erkennen. Voeg daarbij de taxgate, en je vraag is al beantwoord.
- Radeongate: Probleem ken ik niet, maar zal betrekking hebben op ATI/AMD en betreft dus een extern product
Nee. De meeste onderdelen van Apple computers, zoals scherm, schijf, processor en gpu worden niet door Apple zelf geproduceerd. Dat doet niets af aan het feit dat Apple verantwoordelijk is voor het volledige product.

Het probleem is niet zozeer dat er dingen fout gaan: zo ongeveer ieder Apple product dat ik over de afgelopen 25 jaar heb aangeschaft had een probleem. Echter, vroeger werden problemen soepel onder garantie opgelost, maar vanuit het Apple van Cook wordt ik afgeblaft door een arrogante teef die me vertelt dat Apple zich niets aantrekt van de Nederlandse consumentenwetgeving, en dat ik maar een advocaat moet regelen als me dat niet zint.

eezacque

Re: IOS8 op Iphone 4s en IPAD Air

Ongelezen bericht door eezacque »

MichielFRL schreef:Hetzelfde geldt voor een MacBookPro of een MacBookAir. Super degelijke aluminium behuizing.
Een typisch voorbeeld van 'form over function'. Die behuizing ziet er fantastisch uit, maar leidt er wel toe dat een MacBook Pro zijn warmte niet kwijt kan, waardoor het ding na drie jaar, toevalligerwijs net na het aflopen van Applecare, economisch dood is: alle onderdelen zitten op het logic board geplakt en gesoldeerd, waardoor reparatie niet meer rendabel is.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: IOS8 op Iphone 4s en IPAD Air

Ongelezen bericht door Har06 »

eezacque schreef:
MichielFRL schreef:Hetzelfde geldt voor een MacBookPro of een MacBookAir. Super degelijke aluminium behuizing.
Een typisch voorbeeld van 'form over function'. Die behuizing ziet er fantastisch uit, maar leidt er wel toe dat een MacBook Pro zijn warmte niet kwijt kan, waardoor het ding na drie jaar, toevalligerwijs net na het aflopen van Applecare, economisch dood is: alle onderdelen zitten op het logic board geplakt en gesoldeerd, waardoor reparatie niet meer rendabel is.
Hadden we het niet over de problemen met IOS 8 ????????????????

eezacque

Re: IOS8 op Iphone 4s en IPAD Air

Ongelezen bericht door eezacque »

Har06 schreef: Hadden we het niet over de problemen met IOS 8 ????????????????
Goed punt! :lol:

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: IOS8 op Iphone 4s en IPAD Air

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Hallo,ik wil even reageren op de klachten van de Apple-producten :
De ontwikkelingen op computer en telefoongebied gaan zo hard,dat het niet meer de moeite waard is om zo'n duur product nieuw te kopen (tenzij je geld zat hebt natuurlijk).
Ik heb onlangs een tablet bij de Aldi gekocht van 150 euro met de nieuwste Android Kitkat (besturingssysteem) en hij werkt prima.
Ik ben van mening,dat je je oude computers kunt gebruiken zolang het nog werkt (bijvoorbeeld alleen voor thuis gebruiken voor je eigen bestanden).
Maar voor het serieuzere werk,schaf je gewoon jaarlijks (indien nodig) zo'n betaalbare tablet van de Aldi en je kunt met iedereen meedoen.


Graag reacties

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: IOS8 op Iphone 4s en IPAD Air

Ongelezen bericht door Har06 »

John van Drongelen schreef:Hallo,ik wil even reageren op de klachten van de Apple-producten :
De ontwikkelingen op computer en telefoongebied gaan zo hard,dat het niet meer de moeite waard is om zo'n duur product nieuw te kopen (tenzij je geld zat hebt natuurlijk).
Ik heb onlangs een tablet bij de Aldi gekocht van 150 euro met de nieuwste Android Kitkat (besturingssysteem) en hij werkt prima.
Ik ben van mening,dat je je oude computers kunt gebruiken zolang het nog werkt (bijvoorbeeld alleen voor thuis gebruiken voor je eigen bestanden).
Maar voor het serieuzere werk,schaf je gewoon jaarlijks (indien nodig) zo'n betaalbare tablet van de Aldi en je kunt met iedereen meedoen.


Graag reacties

wij hebben het over de problemen met IOS 8, het tabletje van de Aldi heeft hiet niets mee te maken:(

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: IOS8 op Iphone 4s en IPAD Air

Ongelezen bericht door Har06 »

Har06 schreef:
John van Drongelen schreef:Hallo,ik wil even reageren op de klachten van de Apple-producten :
De ontwikkelingen op computer en telefoongebied gaan zo hard,dat het niet meer de moeite waard is om zo'n duur product nieuw te kopen (tenzij je geld zat hebt natuurlijk).
Ik heb onlangs een tablet bij de Aldi gekocht van 150 euro met de nieuwste Android Kitkat (besturingssysteem) en hij werkt prima.
Ik ben van mening,dat je je oude computers kunt gebruiken zolang het nog werkt (bijvoorbeeld alleen voor thuis gebruiken voor je eigen bestanden).
Maar voor het serieuzere werk,schaf je gewoon jaarlijks (indien nodig) zo'n betaalbare tablet van de Aldi en je kunt met iedereen meedoen.


Graag reacties

wij hebben het over de problemen met IOS 8, het tabletje van de Aldi heeft hiet niets mee te maken:(
Van de update IOS 8.02 van Apple is nog steeds geen upgrading, de tablet regelmatig uit/aan aanzetten is een remedie :roll:

Sles71
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:37

Re: IOS8 op Iphone 4s en IPAD Air

Ongelezen bericht door Sles71 »

Hallo,

Ik wil ook even melden dat sinds ik over gegaan ben op IOS8 mijn Iphone 4s blijft hangen in de kiestoon, apps uit zichzelf sluiten (ja, ook het adresboek), het beginscherm verspringt (alsof ik 2x achter elkaar op de home-knop druk)...een grote ellende van mijn voorheen perfecte telefoon!
Had ik maar nooit op de update geklikt via Itunes. Ondertussen irriteer ik me er steeds meer aan en zit eraan te denken om de 4s te verkopen terwijl ik er zo dol op was. Wat een teleurstelling!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: IOS8 op Iphone 4s en IPAD Air

Ongelezen bericht door Har06 »

Sles71 schreef:Hallo,

Ik wil ook even melden dat sinds ik over gegaan ben op IOS8 mijn Iphone 4s blijft hangen in de kiestoon, apps uit zichzelf sluiten (ja, ook het adresboek), het beginscherm verspringt (alsof ik 2x achter elkaar op de home-knop druk)...een grote ellende van mijn voorheen perfecte telefoon!
Had ik maar nooit op de update geklikt via Itunes. Ondertussen irriteer ik me er steeds meer aan en zit eraan te denken om de 4s te verkopen terwijl ik er zo dol op was. Wat een teleurstelling!
algemeen bekent dat de 4s niet geschikt is voor IOS 8.02

Gesloten